Battery-grips en accu`s van verschillende merken.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jaap1977
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 19:17

Beste forum leden.

Ik heb nu de canon 6D, en wil net als mijn oude 450D een battery-grip.
erop plaatsen. Bij de camera winkel in Apeldoorn zeggen ze dat ik echter de orginele
van Canon moet kopen die 199 Euro kost. ze zeggen dat de andere merken slecht van kwaliteit waren zoals rubbers die loslaten. De ontspanningsknop die
slecht zou reageren. nou kom ik ook battery-grips tegen van andere
merken, zoals Jupio kost 130 euro of phottix grip van 199 euro of de Canon BG-E13 van 289 euro. zit ook nogal al wat prijsverschil in.

Wat is jullie ervaringen met battery-grips van een ander merk i.p.v Canon zelf.

2e vraag.

De winkelier zeg dat ik voor m`n 6D beter de orginele accu Canon LP-E6 erbij kan kopen.
prijs 75 euro. i.p.v Canon LP-E6 Phottix prijs 25 euro scheelt toch 50 euro. Canon raad aan om in de 6D geen accu`s te plaatsen van een ander merk. Zou slecht
zijn voor de camera. ( is dat uberhaupt zo). Nou kom je net als de battery grip ook accu`s tegen van ander merken.
Ook de vraag wat is jullie ervaringen met andere merken accu`s voor Fullframe Camera`s.

Het liefst blijft ik ook alles orgineel van Canon, maar ben gewoon benieuwd of de andere merken echt slecht
zal zijn, slecht voor duurderde fotocamera`s wat ze beweren.

Groeten Jaap.
Canon 6D & 450D / Canon 70-200 F2.8 USM, Canon 24-105 F4.0, Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM, CANON EF 100MM/2.8 MACRO IS USM, Nissin di866 mark ii
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

(Al je vragen waren prima te beantwoorden als je even de zoek functie had gebruikt :wink: )

Ik gebruik alleen maar imitatie grips en die zijn wel van een wat mindere kwaliteit zoals je wel een beetje kan verwachten gezien het prijsverschil. Toch is de kwaliteit zeker wel voldoende.
Ik heb ook wel eens gehad dat een rubber wat los liet maar dat is prima op te lossen met een beetje secondenlijm.
Imitatie accu's heb ik ook en ook nooit problemen mee gehad.

Gezien het prijsverschil zou ik persoonlijk altijd voor imitatie kiezen.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ehm, is die Canon grip nu €199,- of €289,-?
Jupio en Phottix staan redelijk goed aangeschreven, ik zou mij daar niet al teveel zorgen over maken. Wel zijn originelen iets beter. Overigens heb ik begrepen dat Meike de beste immitatie grips maakt - maar dat kan per model verschillen.

Voor immitatie batterijen geldt hetzelfde: als je kiest voor merk batterijen, zal er niets mis gaan.

Ikzelf prefereer originele producten. Waarom? Vergeleken met de kosten van de camera is het prijsverschil peanuts. Je camera kost meer dan €1650,- dan maakt die €50,- extra voor een batterij en €100,- extra voor een grip niet meer zoveel uit. Kortom, peanuts en bij originele Canon producten weet je zeker dat ze 100% compatible zijn en dat je geen gedoe krijgt mocht garantie nodig zijn!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

addy101 schreefCOLONEhm, is die Canon grip nu €199,- of €289,-?
Jupio en Phottix staan redelijk goed aangeschreven, ik zou mij daar niet al teveel zorgen over maken. Wel zijn originelen iets beter. Overigens heb ik begrepen dat Meike de beste immitatie grips maakt - maar dat kan per model verschillen.

Voor immitatie batterijen geldt hetzelfde: als je kiest voor merk batterijen, zal er niets mis gaan.

Ikzelf prefereer originele producten. Waarom? Vergeleken met de kosten van de camera is het prijsverschil peanuts. Je camera kost meer dan €1650,- dan maakt die €50,- extra voor een batterij en €100,- extra voor een grip niet meer zoveel uit. Kortom, peanuts en bij originele Canon producten weet je zeker dat ze 100% compatible zijn en dat je geen gedoe krijgt mocht garantie nodig zijn!
Dat maakt jou niet veel uit. Er zijn genoeg mensen (waaronder ik) waarbij het geld aardig opraakt na de aanschaf van iets duurs.
Voor dat verschil kan je ook een 85mm f1.8 kopen of een 40mm pancake. Nou dan weet ik waar ik voor ga kiezen :wink:
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Wat betreft de grip weet ik het niet, heb zelf een orginele, maar wat betreft de batterij, mijn batterij die van aq4u vandaan komt werkt beter dan de orginele batterij die ik al een keer onder garantie heb moeten vervangen. Niet zo erg maar na een maand of 4 is er weer een duidelijk verschil tussen de orginele batterij en de imitatie die inmiddels al een jaar oud is, in het voordeel van de imitatie.
En de opmerking dat het "maar" 50 euro scheelt vind ik ook vreemd, je kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken, en als je 4 batterijen heb scheelt het dus al 200euro.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

jjas schreefCOLONDat maakt jou niet veel uit. Er zijn genoeg mensen (waaronder ik) waarbij het geld aardig opraakt na de aanschaf van iets duurs.
Voor dat verschil kan je ook een 85mm f1.8 kopen of een 40mm pancake. Nou dan weet ik waar ik voor ga kiezen :wink:
Als je krap in het geld zit, dan moet je geen camera van €1650,- kopen imho. Een 700D of 100D is ook een mooie camera en je kunt nagaan wat voor lenzen je daarbij zou kunnen kopen.

Ik merk dat ik mij erger aan het feit dat je "jou" vet hebt gemaakt. Je impliceert dat mijn keuze voor originele producten ingegeven is door mijn financiële positie, maar dit gaat niet over jouw of mijn financiële situatie. Ik maak een afweging die blijkbaar niet de jouwe is. Maar er is geen enkele reden om jouw afweging aan mij op te dringen.

En ik weet niet waar jij voor €150,- (of €200,-) een 85/1.8 haalt :shock:

Kortom, iedereen maakt andere afwegingen. Originele producten geven "peace of mind", jij besteed je geld liever aan een duurdere camera. Dat is gewoon een andere keuze.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

woody111 schreefCOLONEn de opmerking dat het "maar" 50 euro scheelt vind ik ook vreemd, je kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken, en als je 4 batterijen heb scheelt het dus al 200euro.
En dit vind ik weer een vreemde opmerking. Als je een camera van €1650,- koopt dan is €50,- relatief weinig geld. Als je dat niet meer kunt betalen, dan kun je eigenlijk die camera niet betalen imho. En ook jij kunt niet in de portemonnaie van iemand anders kijken, hoe weet jij dan dat die ander het niet kan betalen?

Zoals ik hiervoor ook al schreef: dit is MIJN afweging. Die afweging is minstens zo legitiem als jullie afweging om te kiezen voor imitatie.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

addy101 ik stel voor dat jij eerst eens even rustig terug leest wat hier allemaal staat, als je wat rustiger bent geworden, dan zal je (hoop ik) je opmerkingen herzien.
Gebruikers-avatar
jaap1977
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 19:17

bedankt mensen voor jullie reactie`s, persoonelijk gaat het mijn ook niet om 50 euro. Aangezien ik ook een dure camera heb zal ik persoonelijk ook voor attributen van canon zelf kopen. Maar waar ik graag de antwoorden op wilde hebben en die heb ik nu ook gekregen van sommige van jullie
hoe andere battery grips en accu`s van verschillende fabrikanten het presteren op de duurderde camera`s.

groeten Jaap.
Canon 6D & 450D / Canon 70-200 F2.8 USM, Canon 24-105 F4.0, Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM, CANON EF 100MM/2.8 MACRO IS USM, Nissin di866 mark ii
Gebruikers-avatar
jaap1977
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 19:17

Addy 101 de Canon BG-E13 kost bij konijn 289 en bij Camaratools 199.
Canon 6D & 450D / Canon 70-200 F2.8 USM, Canon 24-105 F4.0, Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM, CANON EF 100MM/2.8 MACRO IS USM, Nissin di866 mark ii
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Er zijn genoeg mensen die met veel plezier een immitatiegrip gebruiken. En ja: daar kan wel eens wat aan kapot gaan, net zoals aan de Canon merk-grip wel eens wat kapot kan gaan.
Ik gebruik zelf Canon en photix accu's. Alle twee zijn prima en gaan lang mee.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar