Diverse portretten

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Hallo allemaal,
Heb me van de week aangemeld en voorgesteld (zie http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2&t=109403" onclick="window.open(this.href);return false;), maar er werd niet gereageerd op de foto's die ik daar plaatste; blijkbaar was dat niet de plek (of de foto's zijn te afgrijselijk, dat kan natuurlijk ook) ;)
Bijgaand een nieuwe poging!

Een paar portretten uit de afgelopen jaren (even snel van Flickr geplukt, mijn laatste shoots staan daar nog niet op. Zoals jullie kunnen zien, heb ik een grote voorliefde voor zwart-wit, tenminste, met name bij portretten, vandaar ook de naam Zwartlicht). Mijn tweede passie (naast portretten) is macrofotografie, al ligt dat de laatste tijd een beetje stil. Die foto's komen ook nog wel een keer langs.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

nieuwer werk:
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding

De laatste, waar ik erg trots op ben, mijn eerste zwangerschapsshoot:
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Ook de verkeerde plek? Of zie ik iets over het hoofd?
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

..
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Vreemd dat niemand reageert. Ik durf me nog niet aan commentaren te wagen en portret is ook niet iets waar ik ervaring in heb. Maar ik vind het wel leerzaam om mee te lezen en te kijken en ik geniet ook van alles wat voorbij komt. Ik doe het je niet na. De mooiste platen zijn die van de zwangerschapsshoot.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Portret is een moeilijke materie, die meer om technisch commentaar vraagt. Oh en ah is dan niet voldoende. Dat bergt dus wel een deskundige blik. En die heb ik (nog) niet.
Daarnaast denkt ik dat de veelheid en diversiteit mensen afschrikt.,wanneer je elke foto individueel moet gaan beoordelen, dan moet je er toch even voor gaan zitten. We zien kleur, zwart wit, binnen, buiten, flitslicht, natuurlijk licht.
Het is geen "serie", waarover je in totaliteit iets zou kunnen zeggen.
Mijn advies is dan ook om dit soort platen gedoseerd aan te bieden.
Gr
Peter
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik denk dat Peter helemaal gelijk heeft maar ik snap dat het heel vervelend is als er niemand reageert. Ik heb ook niet veel verstand van of ervaring met portretfotografie, maar ik vind de zwangerschapsfoto's mooi, en dan met name de eerste. De peuter vind ik ook leuk maar ik zou zelf het onderste deel met het stukje been weg gewerkt of gecropt hebben. Denk ik. Zoals gezegd, ik heb niet veel ervaring met portret. Verder vind ik hier en daar de achtergrond wat teveel aandacht vragen, zoals bij foto 6.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik mag zeggen dat ik er wel enige kijk op heb.
Denk idd dat de variatie en hoeveelheid niet uitnodigd tot reageren.
Het plaatsen van oude foto,s is op zich niet handig, want waarschijnlijk heb je intussen bijgeleerd en hebben comments en tips dan weinig meerwaarde meer. Maar goed.
Overigens heb ik volgens mij de zwangerschaps-serie al gezien en ook commentaar op gegeven?

Hoe dan ook wat (goed bedoelde) comments
1. Onnodig uit het midden, je snijdt door de haren heen. Terwijl er ruimte genoeg is
2. Te donker. Model kijkt de verkeerde kant uit de foto, de kijkruimte is rechts
3. Leuk standpunt, de rots zit wat in de weg, ietwat te donker in de donkere partijen
4. Bevalt me wel, dat bedoel ik dus met kijkruimte.
5. Is een sterke. Iets meer naar links in de foto en meer kijkruimte bovenin had hem nog beter gemaakt.
6. Iets teveel kleurverzadiging en je snijdt onnodig door de hand heen
7. Te donker en de stengel bij de kin zit in de weg.
8 en 9 zijn netjes, voorkeur voor 8 omdat het licht minder ingevuld is en donkere deel strakker.
Echter had het frontlicht op buik en voorhoofd ietsje minder gemogen,

Hou zelf ook van z/w. Maar over het algemeen vind ik ze wat te grijs.
Er mag wat meer "bite" in hier en daar.
Tot slot vind ik ze, op de lachende dame op 4 na, allemaal wat statisch.
Neem of een echt portret, of juist half half body of meer, waarbij armen etc ook meedoen.
Dat maakt het geheel wat levendiger.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Sandra-S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 00:52
WoonplaatsCOLON Enschede

:shock: Zo lang geleden al geplaatst en zolang geen reaktie? Misschien heeft de vakantieperiode er ook deels mee te maken.. Ik heb deze in ieder geval ook nog niet eerder gezien.
Echt veel ervaring heb ik met portretfotografie niet, ben er wel mee bezig.Maar ik kan als kijker wel een mening hebben natuurlijk.
Ook ik zal proberen te schrijven hoe dit op mij overkomt (voor wat het waard is dan he) :wink:

Foto 1: Op zich vind ik de blik van de dame erg mooi, heel relaxed maar ik mis wel haar linkerzijde (voor de kijker rechts) en een deel van het haar.
Foto 2: De achtergrond is fijn aanwezig maar toch niet té, deze kijkt fijn. De kijkrichting van de man (kijkt uit het beeld) vind ik ook mooi ondanks dat meestal wordt gekozen voor meer ruimte in de kijkrichting vind ik het hier juist wel passen. De kleur in zijn gezicht oogt wat vreemd (kan ook aan mij liggen hoor)
Foto 3: Leuke spontane blikken, leuk standpunt van de fotograaf
Foto 4: Prima foto toch? , mooie open blik en belichting kijkt voor mij fijn :)
Foto 5: Ontzettend gaaf! misschien de onderkant van de foto wat oplichten, deze is naar mijn mening wel erg donker, verder mis ik de handjes van het kindje?
Foto 6: Leuke foto (over het doorsnijden van de hand is denk ik genoeg gezegd), overkomt mij ook vaak hoor dat juist bij de leukste foto's nét niet de handen er helemaal op staan :lol:
Foto 7: Vind ik moeilijk, op zich vind ik alleen een hoofd tussen stengels niet zo mooi, ik denk dat je een mooier totaalbeeld zou hebben als de persoon wat groter afgebeeld zou zijn.
Foto 8: Deze vind ik heel geslaagd, door de lichtval gaat mijn blik direkt naar de buik.... de as trotse mama heb je hier mooi neergezet vind ik.
Foto 9: Hier verwacht ik ook dat mijn blik als kijker naar de buik zou gaan maar deze vliegt van de buik naar de haren....toch vind ik em wel mooi :wink:

Voor mij vind ik de sterkste foto's nr 5 en 8.

ps: je schrijft dat je nog meer recente foto's hebt.......ben wel benieuwd hoor :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar