Nieuwe printer nieuwe foto's?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Een week geleden had mijn HP printer volgens een jongeman met een prachtig Zuid Nederlands accent de geest gegeven!

Eendrachtig mijn principe zoveel mogelijk alles van een merk te kopen werd het derhalve een Canon Pixma. de beste afdruk kwaliteit op de markt?

Na de installatie erg nieuwsgierig direct een foto afgedrukt, die ik ook op vorige printer had gemaakt.
Ben me rot geschrokken een ander woord heb ik er niet voor. Totaal andere foto geen dicht gelopen zwarten en een detail in de,bladen van de wittebloem. Heb wat gespeeld met het scherm profiel van mijn iMac en het kleur profiel. Ik druk af met het print programma van Aperture Camera EOS 40D en Fotografeer in Raw. De camera ingesteld op Adobe. En dat voor de helft van de prijs. dus toch maar weer eens kijken wat de prijs van een BARCO kleur scherm is. Maar welke beeldschermen kan ik het best gebruiken bij een iMac?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Roel Jansen schreefCOLONMaar welke beeldschermen kan ik het best gebruiken bij een iMac?
Om wat te doen? Bewerken van foto's?
http://www.prad.de/en/monitore/reviews.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tftcentral.co.uk/reviews.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Of zoek je een groot scherm om foto's op te bekijken?
Canonflits

Ik gebruik de instellingen van de printer bij mijn Canon!
Geeft bij mij het beste resultaat.
llubse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2006 18:53

Dit is een veel voorkomend probleem. Op het scherm ziet het er goed uit en als je het print zijn de kleuren totaal anders.

Hiervoor is maar 1 oplossing, calibreren. En als je het goed wil doen moet je zowel de monitor als de printer calibereren.

Naar mijn mening heeft een andere monitor geen zin. Ook daar zal je zeer waarschijnlijk kleur verschillen zien. Calibratie setjes zijn niet goedkoop maar geven na calibratie wel een goede weergave van de kleuren zoals ze in het echt zijn.

Ik gebruik zelf de i1Display van Xrite voor mijn monitor. Zelfs op een oude notebook met TN scherm zag ik duidelijk een verbetering. Of deze ook geschikt is voor de Mac weet ik niet. Deze werkt ook alleen voor monitoren, niet voor printers. Daarvoor zijn er weer andere calibratie setjes. Of er ook calibratie setjes zijn die zowel monitoren en printers kunnen calibreren is mij niet bekend.

Leon
[size=75]Powershot gevalleltje met onderwaterhuis + EOS ding met variabele verrekijker er opgeschroefd.[/size]
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Scherm calibreren en printprofielen maken voor elk papiersoort dat je gebruikt. Dan gaat er nog weer een nieuwe wereld open :D
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Bedankt voor de reacties!

Inderdaad is de beste weg callibratie! Mijn zoon heeft er de spullen voor!
Inderdaad is de soort en kwaliteit van het papier ook belangrijk.Zal me weer wat meer in de beschikbare software verdiepen! Inderdaad gebruik ik de iMac en Notebook Pro voor kleine correcties.
Zit nu op mijn boot en tik op mijn iPad met retina scherm heb.Er ook een aantal foto's op willen zettend s die zijns er door een onduidelijkheid door mij weer afgegooid kaartje werd gewist. Gelukkig van een kasteeltje en oude huizen huizen en die staan er geloof ik nog?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar