Probeersel

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sandra-S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 00:52
WoonplaatsCOLON Enschede

Een van de eerste foto's gemaakt met mijn eigen studiolampen en tevens mijn eerste upload hier. De bedoeling was een lichte foto te krijgen met de persoon tegen de muur geleund zonder (al te veel) schaduw (ik moet toch ergens beginnen). Er stond een softbox achter de persoon en 1 ervoor.
Ik zie dat ik op de 2e foto beter een stap naar achteren had kunnen doen zodat bloes en haar er helemaal op staan?
Ik ben toch eens benieuwd hoe deze foto's technisch gezien overkomen en hoe ik het anders had kunnen doen? (ik draag nog kinderschoenen in de wereld van portretfoto's)
Schiet me maar lek.

39522

39521

Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Je doel is netjes gelukt, waarbij ik de eerste het mooiste vind (de tweede is net een tikkie te licht op je model)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Prima probeersel hoor.
Dus lekschieten doe ik je niet.

Hij zit op beide wel erg dicht tegen de zijkant en bovenkant van de foto. Het is of wel helemaal of echt niet.
Compositie kan dus iets beter. Maar wat licht betreft prima uitgevoerd.

De 1e is iets warmer van kleurtoon, maar de 2e is ook wat lichter, net tikke te idd.
Wel mag je hoofdlicht volgende keer wat hoger. Nu zitten de catchlights midden in de pupil.
Dat kijkt niet prettig en kan soms zelfs heel doffe pupillen veroorzaken.
Probeer dus te voorkomen dat je model recht in de lichtbron kijkt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Sandra-S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 00:52
WoonplaatsCOLON Enschede

Fijn, hartelijk dank voor de reakties en tips, hier kan ik wel wat mee :wink: .
Het licht stond inderdaad wat op ooghoogte, zal de volgende keer deze hoger zetten en meer afstand nemen zodat ik een betere compositie krijg.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Mooie eerste poging. Mag je best trots op zijn. Inderdaad het licht iets hoger zetten en experimenteer met waar je het licht zet. Probeer het eens tegen de muur te zetten richting je model. Kan ook mooie effecten creëren..
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Sandra-S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 00:52
WoonplaatsCOLON Enschede

@Rob ook bedankt voor je reaktie, vanmiddag opnieuw geprobeerd met 1 lamp iets boven het model(letje) en 1 lamp naast mij op ooghoogte, ik heb inderdaad het verschil gezien.... ik ben alweer aan het proberen gegaan thnx voor de tips!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar