CRT 5 Juli

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ja ja. Ik weet het. 5 juli is alweer een tijdje geleden.

Ik heb zelf mijn twijfels over deze foto.
Hij is aan de achterkant niet helemaal scherp.
Maar ik vind dat dit de motor juist wat snelheid mee geeft.

Wat vinden jullie kan de onscherpte aan de achtekant bij deze foto?


Afbeelding

*Hij is door het hek geschoten, dus er zit een kleine waas over
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

De onscherpte aan de achterkant komt denk ik ook door het hek waar je voor stond.
Ik vind het een prima foto, alleen zou ik hem zelf iets meer croppen.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hoi Dick,
Wat betreft onscherpte aan de achterkant die ontstaat door het meetrekken vind ik dat volkomen acceptabel. Je onderwerp beweegt (komt dichterbij of draait t.o.v. de camera) nu eenmaal door het beeld zolang de sluiter open staat. Zolang de focus en scherpte goed licht op het aandachtspunt dan kan ik daar prima mee leven.

Ik zou trouwens de volgende keer niet meer door het hek schieten. Je krijgt zeker als je meetrekt altijd het raster in je beeld en dat komt de scherpte van je foto niet ten goede. D'r loopt nu een waas over de helm en het achterwiel heen. Dat het achterwiel wazig is geworden valt nog niet zo op, maar de waas op de helm klopt niet met de scherpte die je krijgt op de voorvork en de nummerplaat voorop.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Panther1881 schreefCOLONHoi Dick,
Wat betreft onscherpte aan de achterkant die ontstaat door het meetrekken vind ik dat volkomen acceptabel. Je onderwerp beweegt (komt dichterbij of draait t.o.v. de camera) nu eenmaal door het beeld zolang de sluiter open staat. Zolang de focus en scherpte goed licht op het aandachtspunt dan kan ik daar prima mee leven.

Ik zou trouwens de volgende keer niet meer door het hek schieten. Je krijgt zeker als je meetrekt altijd het raster in je beeld en dat komt de scherpte van je foto niet ten goede. D'r loopt nu een waas over de helm en het achterwiel heen. Dat het achterwiel wazig is geworden valt nog niet zo op, maar de waas op de helm klopt niet met de scherpte die je krijgt op de voorvork en de nummerplaat voorop.
Het is daar wel een mooie plek. Iets anders dan de GT bocht. (vlak er voor dat wel)
Ik wil eens kijken of ik een keer een fotopas kan krijgen :P
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar