Hassard Cheratte

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Wou altijd al een keer naar Belgie om daar te gaan urbexen.
Nu hadden we een datum afgesproken.

We zouden naar de volgende locaties gaan:

1.Hassard Cheratte
2.Sanatorium Dolhain
3.Universiteit

Eenmaal aangekomen bij Hassard Cheratte hebben we de auto geparkeerd.
Stapten uit en pakten onze spullen uit de kofferbak.
Toen we daarmee bezig waren riep een man vanaf de overkant in het engels, Nederland? Waar uit nederland komen jullie?
Toen we vertelde dat we uit het oosten van Nederland kwamen vroeg die of we foto's gingen maken.
We zeiden ja, en vroegen of die dan nog een tip voor ons had waar we er in zouden kunnen gaan.
Waarop die antwoorden: Ik ben de "Concierge" van het gebouw, moesten hem 10 euro per persoon betalen en dan mochten we via de voorkant naar binnen.

Omdat we 3 half uur hebben gereden en niet voor niks willen komen ook hebben we de beste man maar betaald.
Eenmaal daar binnen zijn gekomen hebben we prachtige foto's kunnen schieten.
Na ongeveer 4uurtjes daar rond hebben te gelopen wouden we door gaan naar Sanatorium Dolhain.

Daar aangekomen stond er een busje, ongezien binnen komen lukte dus helaas niet.
Wij vragen of we daar foto's mochten maken maar helaas…. Was privé terrein en politie komt vaak controleren werd ons verteld.

Toen zijn we maar door gegaan naar de verlaten Universiteit.
Eenmaal daar aangekomen zagen we al snel dat er veel bewakingen busjes voor het pand stonden en de bewaking voor het gebouw aan tafel zaten.
Was ook geen ingang waar je ongezien binnen kon komen, nu we hier toch zijn dachten we. Laten we maar vragen of we foto's mogen maken.
Want je weet maar nooit. Helaas mocht dat niet omdat het te gevaarlijk was maar een ander gebouw ernaast mocht wel.
Daar liepen we dus heen, maar eenmaal binnen gekomen zagen we al snel dat het niks was.
Alles was getrashed en trappen waren verwijderd.

Dus dat was ook niks.
Toen zijn we maar weer terug gereden naar Nederland.

Maar gelukkig vond ik Hassard Cheratte prachtig en was het alsnog een geslaagde urbex dag :)

Hierbij mijn kijk op Hassard Cheratte

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

nette serie, mooi gedaan.
wel moet ik even wennen aan veel fish-eye foto's.
mijn voorkeur gaat uit naar foto 3 en 5.
3 geeft een mooie detailopname en 5 heeft een lekkere dieptewerking vanwege het doorkijkje.
leuk ook het verhaal dat je erbij vertelt !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Dankje, ja het is wennen en kweste van smaak of je het mooi vind of niet.
Ik vind het zelf wel wat hebben, maar wil sowieso ook nog een normale breekhoek aanschaffen "10-20"
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Erg mooi gedaan!

Ooit wil ik ook nog eens wat doen. T ontbreekt me aan foto maatjes:P.
Maar dat komt wel goed
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Bedankt.

Ik weet niet waar je woont. Maar misschien kunnen wij keer samen ook gaan?
Altijd leuk om met andere UE'er te gaan
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

jammer dat je zo snel hebt opgegeven Katjang.. :p
urbex zit vol verassingen en meestal is de bewaking zo laks dat ze nog niet eens in de gaten hebbe ndat er iemand loopt.. :p
bij universiteit is het wel een lastigere heb k begrepen.. Sanatorium D. bewaking? volgens mij niet hoor.. :)
en daarbij, als je binnen bent en komt idd bewaking dan heb je nog vaak geluk als je aardig blijft en uitlegt hoezo je er bent dat ze zeggen oh mooi! ga maar naar huis of verder want het is hier te gevaarlijk.. en that's it.. :D

succes verder! leuk om je vooruitgang te zien! :)

gr. MIchel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Klopt, meestal valt de bewaking wel mee
Maar bij Sanatorium D. was er niet echt bewaking die wij gezien hadden. Maar er zit een woonhuis die je moet passeren.
Daar zaten de mensen buiten en daarnaast stond een busje waarmee de bewoners zaten te praten.

Dus ongezien inkomen zat er niet in en die zei dat we daar niet mochten komen omdat het prive terrein was en dat de politie vaak langs zou komen voor controle.
Dus als we doorliepen zouden ze haast wel politie bellen dachten wij.
En we hebben geen andere ingang kunnen vinden waar we ongezien binnen zouden kunnen komen. Moesten voorbij de woonhuis.

En bij universiteit L. hebben we ook nog rond gelopen of er nog een mogelijke andere ingang was, maar helaas niks.

Maar dat is het risico van het vak he.
hoort er bij.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar