1e keer panning techniek

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
FrankBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2013 13:13

Deze foto heb ik genomen tijdens de TT Gamma Racing Day. Dat is mijn 1e keer dat ik foto's maak met deze techniek.
Graag jullie mening.

EXIF:
Brandpuntsafstand: 131 mm
Sluitersnelheid: 1/125 sec
F-nummer: F/22
ISO gevoeligheidsnorm: 100
Witbalans: Automatisch
Cameramodel: Canon EOS 1100D
Belichtingscompensatie: 0 EV
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op FrankBo, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Het beeld op zich is niet helemaal het einde, maar als eerste toepassing van deze techniek is ie geslaagd hoor. Klasse!
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Staat er goed scherp op! (De kleuren zijn wat hard. maar de techniek is goed uitgevoerd)
Ik weet hoe "trots" je je voelt. ik had ook een paar erg mooie foto''s met mijn eertse keer panning


*Als je in de buurt woont van Assen, er zijn ook vaak door de weeks motor trainingen.
Je kan dan gewoon komen kijken met de camera.
(zolang je geen perspas hebt dien je op de tribune's en taluten te blijven)
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
FrankBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2013 13:13

Bedankt voor jullie reacties. Helaas is Assen niet in de buurt. Dit was mijn eerste poging. Het was lastig foto's te maken vanaf de tribune met het hek ervoor. Gelukkig heb ik mijn lengte mee. Dat zulke foto's lukken, geeft inderdaad een kick. je kunt niet even op je gemak scherpstellen. Ik had heel veel foto's geschoten. De meesten zijn onscherp. Als ik weer een goede aantref, zal ik deze ook plaatsen.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mag ik je nog een tip geven, probeer om aan de voorkant van de auto, wat meer ruimte te krijgen.
Dat kijkt lekkerder, nu staat de voorkant vrij dicht op de linkerkant, probeer daar wat meer ruimte over te houden zeg maar.
met uitsnijden kan je daar rekening mee houden.
voor de rest is ie goed gelukt.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
FrankBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2013 13:13

Nog 2 'scherpe' foto's. De foto die er al reeds stond was niet gecropt.

Afbeelding 1

Afbeelding

Afbeelding 2

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Op welke tribune heb je gestaan?
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
FrankBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2013 13:13

Deze foto's zijn genomen toen ik op de Haarbocht tribune stond.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

FrankBo schreefCOLONDeze foto's zijn genomen toen ik op de Haarbocht tribune stond.
Aii.. Niet zn fijne tribune die dag...
Of heb je het ongeval niet gezien?


Was het de taluut tribune?
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
FrankBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2013 13:13

Ik heb het ongeluk niet zien gebeuren; zat toen nog op een andere tribune. Daar deze o.a. deze foto gemaakt.

Afbeelding
Nicole30

ik vind t knap voor een 1e keer, kleuren zijn misschien btje knallend maar ik vind t knap
ik ga morgen hetzelfde proberen @ historical grand prix@zandvoort.
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

Op zich geen slechte foto's voor de eerste maal dat je panning toepast. Ben het met enkele andere forumleden eens dat de kleuren erg 'hard' zijn, maar dat is een gevoel van smaak. Je kan je foto's meer scherpte geven met het standaard Canon programma Digital Phot Professional. Ik kom als geaccrediteerd fotograaf vaak op circuits. Ik maak gebruik van een full frame camera en lichtgevoelige lenzen, maar ook ik moet soms foto's bewerken qua scherper maken. Ga vooral zo door met fotograferen. Je bent zeker op de goede weg.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Road8 schreefCOLONmag ik je nog een tip geven, probeer om aan de voorkant van de auto, wat meer ruimte te krijgen.
Dat kijkt lekkerder, nu staat de voorkant vrij dicht op de linkerkant, probeer daar wat meer ruimte over te houden zeg maar.
met uitsnijden kan je daar rekening mee houden.
voor de rest is ie goed gelukt.
+1

Qua pannen is het wel gelukt idd, maar door te weinig ruimte aan de voorkant van de auto kijkt het niet zo fijn weg en zit het allemaal zeer krap in het kader.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar