Lotte

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

eigenlijk gewoon een foto van mij stiefdochter.
Tussen het spelen door had ik het een en ander opgesteld en heel even een moment gevraagd om deze foto te maken.
je begrijpt dat ik dus niet op mijn gemak alles goed heb kunnen zetten maar al met al vond ik hem wel leuk geworden.
Ik vind wel dat de kwaliteit sterk naar achter gaat na het uploaden...vast iets wat ik fout doe.

40777

Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

vooropgesteld dat ik geen ervaring of kennis heb van studiofotografie.....
vind ik het zeker geen slechte plaat, maar had je van mij het grootste gedeelte van de zwarte rechterkant mogen croppen.
het voegt weinig toe. Het model kijkt recht in de camera en mijns inziens versterkt het de foto als je het zwarte deel zou croppen.
verder vind ik de rechterkant van haar gezicht iets te donker, maar met nabewerking zou je dat nog iets kunnen oplichten.
maar nogmaals, ik ben hier geen pro in en je krijgt zeker nog reacties van anderen die dit -bijna- dagelijks doen.

wat betreft het uploaden, daar kan je geen fouten mee maken hoor.
ik weet niet of je je foto's nog verscherpt ná het verkleinen ? ik lees vaker dat scherpte verloren gaat bij het uploaden via het forum, voor mijn gevoel had ik dat bij mijn eerste foto's ook. ik ben inmiddels overgeschakeld het uploaden via Flickr, 10 x eenvoudiger dan via het forum.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Ik vind het een mooie foto!! Ik zou alleen wel de ogen iets oplichten vooral de rechter!
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

De schaduwen aan de rechter kant was zo bedoeld.
de ruimte aan de rechter kant voegt zeker wat toe...zonder deze donkere kant vind ik het portret veel minder sterk en dan juist gaat het donkere gedeelte van haar gezicht storen.
Het linker oog (voor de kijkers rechts) vond ik persoonlijk goed zo...door dit lichter te maken word het ook weer minder sterk.
ik heb juist de schaduwen donkerder gemaakt om de foto wat sterker te maken.

de foto is ook niet in een studio genomen maar gewoon in de tuin toen mijn dochter met haar jongere broertje in de zandbak zat te spelen.
Anders had ik deze foto wel in studiofotografie geplaatst.
verscherpen doe ik zeker.
ik werk met lightroom en door te exporteren word de foto automatisch verscherpt.
ik heb wel extra ruis toegevoegd misschien dat dat het probleem geeft.


Hier onder heb ik de foto zoals hij eerst was...ik vind dit veel minder sterk dan de brede versie.

40778

Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik vind dat de blik, door het croppen, juist indringender wordt en sterker, mooi !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik vind het een mooi portret.
En ik ga mee met Roland dat ik het extra stuk zwart rechts (op de eerste foto) niet zoveel vind toevoegen.
Maar het maken van uitsnedes is natuurlijk ook een smaakkwestie.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

en zo zie je maar dat smaken verschillen.
ha ha ha
bedankt voor je reactie
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Voor mij ook je eerste! Blijft toch een smaken kwestie ;)
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Voor mij persoonlijk vind ik de eerste uitsnede ook beter. Mooi portret.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

ook jullie bedankt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar