Periscoop :-)

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Toen ik in mijn vorige topic Lekker smikkelen zat te wachten tot het kleine brandnetelmotje eindelijk eens tussen de sprietjes uitkwam, zag ik ineens dit kleine rupsje (ik weet het niet meer precies, maar ik dacht ook zo'n 8mm) als een soort kleine duikbootperiscoop :lol: overeind komen.... Ik heb uiteraard geprobeerd om er een foto van te maken, ik had maar 1 kans want hij was al snel weer tussen de bloemblaadjes verdwenen.... Misschien ietwat jammer dat zn onderlijfje door de schaduwwerking van de blaadjes niet optimaal gedetailleerd is, maar da's wellicht persoonlijk.

Wellicht valt deze als totaalplaatje ook in de smaak?






Afbeelding



Rob, 8)
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Een fractie eerder op later zodat het kopje niet gelijk valt met de donkere bg zou nog mooier zijn geweest :wink: .
Maar met deze foto zou ik al blij zijn als een klein kind in een snoepwinkeltje.

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Tja... niet optimaal... ik vind hem schitterend!

Wat mij betreft een bijzondere plat van iets wat ik nog nooit gezien heb, scherpte en kleuren zijn dik in orde wat mij betreft en bij deze heb je mijn stem alvast voor de komende foto van de maand :)
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Jumper schreefCOLONEen fractie eerder op later zodat het kopje niet gelijk valt met de donkere bg zou nog mooier zijn geweest :wink: .
Maar met deze foto zou ik al blij zijn als een klein kind in een snoepwinkeltje.
Gr. Jan
haha, leuke reactie.... :lol: Thanks Jan.... of moet ik zeggen, Jantje... :lol:
mitchel1986 schreefCOLONTja... niet optimaal... ik vind hem schitterend!

Wat mij betreft een bijzondere plat van iets wat ik nog nooit gezien heb, scherpte en kleuren zijn dik in orde wat mij betreft en bij deze heb je mijn stem alvast voor de komende foto van de maand :)
Thanks voor je reactie mitchel1986.... fijn om te lezen dat ie in de smaak valt...
Als iemand kan genieten van mn foto geniet ik ook en dat vind ik vele malen belangrijker dan de 'eventuele' kleine onvolmaaktheden in de foto, want naar de volmaaktheid kun je toch alleen maar streven....


Rob, 8)
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

hij staat er lekker op hoor met al z'n sprietjes, aparte kleurencombinatie, ik kan 'm ook zeer waarderen zo.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooi hoe het oranje afsteekt tegen het roze.
En die sprietjes.... een egel of een cactus is er niets bij :)

Mooi hoor. En tsja, kon wellicht nog mooier maar met die beestjes heeft de fotograaf het niet voor het zeggen he...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Lekkere plaat. Weer goed bezig Rob, even weer de schade inhalen :wink:

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar