Hints en Tips gezocht voor inrichting van een niet permanente fotostudio.
Misschien dat ik de verkeerde zoek argumenten gebruik, maar kon zo gauw geen informatie hierover vinden.
Mijn werkruimte is niet permanent en ongeveer 3 x 9 meter. Voor/na elke fotoshoot alles opbouwen en weer afbreken.
Hiervoor zoek ik dus geschikt materiaal; waar moet ik op letten;
- wat zou hiervoor de beste achtergrondsysteem, voor twee rollen, zijn
- wat zijn dan de beste studioflitsers
- welke accessoires mag ik zekers niet vergeten
- andere belangrijke hits en tips
Alvast bedankt, Jaap
Hints en Tips gezocht voor inrichting van een niet permanen
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
- madelief
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1252
- GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
- WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
- CONTACTCOLON
Jaap, ik kan je niet helpen, maar ik lees wel even mee want zoiets zou ik ook willen.....
Groetjes,
Elsbeth.
Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....
Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frank64
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 4126
- GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
- WoonplaatsCOLON Weert
Zoals altijd weer wedervragen bij de vragen;
Wat is je budget..? Prijzen lopen nogal uiteen...
Wat is je ervaring met studiofotografie en wat wil je gaan doen?
Product, mensen en dan portretten, half-body/fullbody en/of groepen?
Welke kleuren achtergronden wil je gaan / kunnen gebruiken?
Is de ruimte te verduisteren?
Wat is je budget..? Prijzen lopen nogal uiteen...
Wat is je ervaring met studiofotografie en wat wil je gaan doen?
Product, mensen en dan portretten, half-body/fullbody en/of groepen?
Welke kleuren achtergronden wil je gaan / kunnen gebruiken?
Is de ruimte te verduisteren?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 100
- GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
- WoonplaatsCOLON Zwaag
Studio fotografie is voor mij niet nieuw.! Ik heb daar redelijke ervaringen mee, één, twee en drie lichtbronnen.Frank64 schreefCOLONZoals altijd weer wedervragen bij de vragen;
Wat is je budget..? Prijzen lopen nogal uiteen...
Wat is je ervaring met studiofotografie en wat wil je gaan doen?
Product, mensen en dan portretten, half-body/fullbody en/of groepen?
Welke kleuren achtergronden wil je gaan / kunnen gebruiken?
Is de ruimte te verduisteren?
Budget alles heeft zijn prijs; ik wil eerst eens proberen er achter te komen waar ik bij een mobile uitrustingen op moet letten. Waar ik ook benieuwd ben waar de mensen uit ervaring tegen aangelopen zijn ... denk daaraan omdat ... doe dit juist niet omdat.
Denk dat de achtergrondkleur niet zo direct van belang is, maar wit en zwart, zal ik zekers gebruiken.
De ruimte is beperkt, maximale breedte is drie meter; dus groepen wordt dan niets
Ja de ruimte is te verduisteren en de muren en plafond zijn wit
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
- Frank64
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 4126
- GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
- WoonplaatsCOLON Weert
Achtergrond is wel degelijk van belang.
Een witte achtergrond uitlichten vraagt extra lichtbron(nen) om die afzonderlijk uit te lichten tenslotte, Die je anders niet perse nodig hebt.
En met een breedte van 3 meter en voldoende hoogte is een (kleine) groep best mogelijk. Een gezin is ook een groep tenslotte. Maar goed.
Voor de rest is er niet zoveel verschil tussen een mobiele en vaste studio.
Mocht je muurbeugels kunnen ophangen en ook laten hangen die gebruiken. Anders een achtergrondsysteem met statieven.
Afhankelijk van hoe vaak je het wilt gebruiken niet gaan voor een goedkope set en eventueel kijken of de legger door in/uischuiven traploos verstelbaar is ipv door delen.
Het goed en veilig en handig kunnen opbergen van je flitskopen en statieven is natuurlijk wel een vereiste, dus een goede (rol)case/koffer zou ik zeker aanschaffen.
De flitskoppen van bijv. Bowens Gemini of Elichrom Delicte zijn bijv prima (mobile) sets, ook met opbergmogelijkheden.
Verder is gewicht van flitskoppen iets om in de aanschaf mee te wegen, alsmede of lichtvormers makkelijk uit elkaar te halen zijn.
Tenzij transport geen probleem is, is met lange rollen uiteraard idem. Maar misschien kan he tmateriaal wel binnen het gebouw blijven.
Een witte achtergrond uitlichten vraagt extra lichtbron(nen) om die afzonderlijk uit te lichten tenslotte, Die je anders niet perse nodig hebt.
En met een breedte van 3 meter en voldoende hoogte is een (kleine) groep best mogelijk. Een gezin is ook een groep tenslotte. Maar goed.
Voor de rest is er niet zoveel verschil tussen een mobiele en vaste studio.
Mocht je muurbeugels kunnen ophangen en ook laten hangen die gebruiken. Anders een achtergrondsysteem met statieven.
Afhankelijk van hoe vaak je het wilt gebruiken niet gaan voor een goedkope set en eventueel kijken of de legger door in/uischuiven traploos verstelbaar is ipv door delen.
Het goed en veilig en handig kunnen opbergen van je flitskopen en statieven is natuurlijk wel een vereiste, dus een goede (rol)case/koffer zou ik zeker aanschaffen.
De flitskoppen van bijv. Bowens Gemini of Elichrom Delicte zijn bijv prima (mobile) sets, ook met opbergmogelijkheden.
Verder is gewicht van flitskoppen iets om in de aanschaf mee te wegen, alsmede of lichtvormers makkelijk uit elkaar te halen zijn.
Tenzij transport geen probleem is, is met lange rollen uiteraard idem. Maar misschien kan he tmateriaal wel binnen het gebouw blijven.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 100
- GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
- WoonplaatsCOLON Zwaag
Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat de discussie, voor mij althans, de verkeerde kant op gaat. Voor mij zit er wel degelijk een verschil tussen vast (de ervaring die ik heb in een vaste studio's, is zekers niet mobiel aan te bevelen) en mobiel. Mobiel dient volgens mij van een andere kwaliteit, robuuster, te zijn door het regelmatig op/afbouwen. Ik had meer gerekend op ervaringsinformatie ... waarom bepaalde oplossingen boven ander oplossingen uitsteken. Ofwel, de slimme toegevoegde waarde van bepaalde leveranciers tov elkaar.
Ik zal tzt mijn ervaringsonderzoek een beschrijven.
Bedankt voor het meedenken (inclusief de persoonlijke reacties die ik gekregen heb)
Jaap
Ik zal tzt mijn ervaringsonderzoek een beschrijven.
Bedankt voor het meedenken (inclusief de persoonlijke reacties die ik gekregen heb)
Jaap
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Ik heb een thuis studio gehad met een achtergrond systeem van Falcon Eyes, makkelijk opbouwen en afbreken (maar bij elkaar met opbouwen lampen toch een uurtje bezig) Ook softboxen had ik van dat merk met flitskoppen van Calumet Genesis, degelijk en betaalbaar. Uiteindelijk was ik het opbouwen en afbreken zat en ben ik uiteindelijk de strobist kant op gegaan. Ik heb het achtergrond systeem gehouden en gebruik het soms nog wel eens. Als achtergrond gebruik ik wit zijl wat normaal voor camping grond zijl gebruikt wordt (ooit in een camping winkel in alkmaar tegen aan gelopen) dit zijl zit op een PVC pijp die zo makkelijk op het buis systeem van Falcon Eyes past. Met mijn huidige strobist set kan ik makkelijk portreten maken (heb vier krachtige flitsers) maar dit systeem is veel duurder dan losse flitskoppen.
Kijk voor flitskoppen eens naar linkstar. Er zijn natuurlijk ook andere merken, mijn advies is dat er op zijn minst een Bowens "S" koppeling op moet zitten. Dit is handig om softboxen te koppelen en je hebt zo veel keuze in materiaal.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Kijk voor flitskoppen eens naar linkstar. Er zijn natuurlijk ook andere merken, mijn advies is dat er op zijn minst een Bowens "S" koppeling op moet zitten. Dit is handig om softboxen te koppelen en je hebt zo veel keuze in materiaal.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 100
- GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
- WoonplaatsCOLON Zwaag
Dank je wel ... Inderdaad op dit soort hints/tips reacties zit ik te wachten, hier kan ik echt wat mee.mmuetst schreefCOLONIk heb een thuis studio gehad met een achtergrond systeem van Falcon Eyes, makkelijk opbouwen en afbreken (maar bij elkaar met opbouwen lampen toch een uurtje bezig) Ook softboxen had ik van dat merk met flitskoppen van Calumet Genesis, degelijk en betaalbaar. Uiteindelijk was ik het opbouwen en afbreken zat en ben ik uiteindelijk de strobist kant op gegaan. Ik heb het achtergrond systeem gehouden en gebruik het soms nog wel eens. Als achtergrond gebruik ik wit zijl wat normaal voor camping grond zijl gebruikt wordt (ooit in een camping winkel in alkmaar tegen aan gelopen) dit zijl zit op een PVC pijp die zo makkelijk op het buis systeem van Falcon Eyes past. Met mijn huidige strobist set kan ik makkelijk portreten maken (heb vier krachtige flitsers) maar dit systeem is veel duurder dan losse flitskoppen.
Kijk voor flitskoppen eens naar linkstar. Er zijn natuurlijk ook andere merken, mijn advies is dat er op zijn minst een Bowens "S" koppeling op moet zitten. Dit is handig om softboxen te koppelen en je hebt zo veel keuze in materiaal.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik heb twee mooie Canon flitsers 430EX2 en de 600EX-RT; zit al op de helft.
Jaap
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT