Snuffie

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ferryboxtel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2013 13:57

http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... w=no_count
Onze hond Snuffie. Ik ben een hoop dingen aan het uitproberen met de camera dus er zullen meer foto's volgen. Graag hoor ik adviezen, ik kan goed tegen kritiek.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Als je in je post de tags [photoid]fotonummer[/photoid] gebruikt, komt de foto in de post zelf te staan, makkelijker te beoordelen op ie manier.

Wat betreft de foto zelf, volgens mij is ie nergens echt scherp. Misschien zat je er te kort op ?
Het standpunt vind ik wel leuk gekozen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

ferryboxtel schreefCOLON . . . ik kan goed tegen kritiek
Echt ? Hoe oud ben je, ofwel heb je een dikke huid ?
Nee, dit is onzin natuurlijk :wink: .
Het is zoals Road8 al aangaf handiger dat de foto hier direct gezien kan worden. Dus je fotonummer (41608) tussen [photoid]XXXXX[/photoid] plaatsen. Heb het even voor je gedaan.

41608


De foto is inderdaad nergens scherp. Verder jammer van het linkeroor dat net wordt afgesneden en ik vraag me af wat die bruine streep is rechts van Snuffie.
Misschien ook nog even vermelden met welke camera/lens en instellingen je aan de gang bent geweest.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

1/30 sec en F4. Dat zijn m.i. geen geschikte instellingen voor dit onderwerp. Ook nog ISO 640. Dan waren de omstandigheden niet erg gunstig. Gewoon opnieuw doen als het lichter is. Een sluitertijd van minstens 1/60 sec. Liever nog iets sneller.

Gr. Henriëtte
ferryboxtel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2013 13:57

Dankjulliewel voor de reacties en adviezen. Het is dat die hond niet snel stil blijft zitten als je eindelijk positie hebt. Wat betreft instellingen moet ik nog veel leren, nu gebruik ik vaak vast te veel verkeerde instellingen. Vond hem ook niet zo scherp maar ga de volgende zeker proberen op een andere manier en plek. De streep was van de deur in de woonkamer.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Alles is al gezegd om je foto te verbeteren. Maar ik wil nog even zeggen dat je een leuke hoek hebt genomen .... ik zou dezelfde foto inderdaad gewoon nog eens proberen!

Groetjes en succes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zelf merkte ik bij het fotograferen van onze hond dat ik F5.6 of hoger moest gebruiken als ik zowel ogen als neus scherp wilde krijgen.
Wellicht kun je dieze instellingen proberen: F5.6 (heel kopje scherp?) - 1/100sec (niet zo snel last van bewegingsonscherpte) - ISO afh. van het licht
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar