Herfst ten top

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rob_W
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2013 21:14
WoonplaatsCOLON Venlo

42047
Nieuw in de wereld van de fotografie..
Leer graag van jullie ervaring e.d.
Canon EOS 1100D, EF-S 55-250 IS, EF-S 18-55
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Waarom wordt hier steeds gesproken over "herfst" als iemand een paddestoel laat zien???

Niets mis met de foto, misschien was iets meer scherptediepte beter geweest. Maar ik word een beetje moe van paddestoelen......
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Anoniem 3

@Addy101: gewoon niet kijken of reageren. Het is nu eenmaal herfst en velen van ons fotograferen dan paddenstoelen. Trouwens... waar blijven jouw foto's?
@Rob: Meer scherptediepte en de scherpte op de rand van de vliegenzwam was beter geweest.
Let ook op de omgeving/achtergrond. Probeer de zwam daarvan te isoleren. Er zijn er genoeg....
Enne: als je je foto's zo:
[photoid]nummer van de foto[/photoid]
post, dan hoeven we niet zoveel te klikken om hem in het groot te zien.
Groet,
Gabriël
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 12 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Cf. mijn voorganger. Scherpte(diepte) ligt niet goed en de omgeving vraagt meer aandacht als de paddo zelf. Probeer idd het object dat je ons wilt tonen wat meer te isoleren van de overige elementen. Als aanvulling dan ook nog dat bepaalde delen van je foto overbelicht zijn zoals het 'stammetje' vrijwel de gehele linkerzijde.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
suns
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2013 23:08
WoonplaatsCOLON Brielle

Valt nog niet mee paddenstoelen fotograferen, maar ik sluit me aan bij de tips. Oefenen, oefenen, oefenen, zucht. :D
M.vr.gr.,
Suns
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Hoi Rob,

een mooi waarneming heb je hier gedaan. De scherpte heb je nu op het steeltje gelegd, maar persoonlijk zie ik de scherpte graag voor op de hoed van het stoeltje. Als je een paddenstoel uitkiest die wat meer ruimte om zich heen heeft, komt dat vaak wat rustiger over en kijkt het wat prettiger. Het lijkt allemaal makkelijk, maar vraagt nog best wat oefening :wink:
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Sluit me aan bij mijn voorgangers.....scherpte op de rand van de hoed was denk ik mooier geweest en door de drukke omgeving oogt de foto in zijn geheel wat druk.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar