Een beetje met de schuifjes lopen spelen.

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik had deze nog liggen. 8)
Het is zeker niet mijn dagelijkse bezigheid om mijn macro's op deze bewerkte manier te plaatsen,maar voor een keertje vond ik het wel eens leuk om met de schuifjes en knopjes te spelen.....
Het is overigens een hele kleine bladluis (circa 4mm) die ik tijdens het zoeken naar springstaartjes (na een regenbuitje) tegen kwam.....
Gemaakt met de MP-E 65mm, ik weet niet meer precies maar ik dacht wel zo'n 4x vergroting... Voor degene die het wat vinden (natuur leuk om te lezen) en voor degene die het niks vinden die stel ik gerust (het zal niet zo heel vaak voorkomen),haha.

Kunstzinnig? of gewoon 3x niks...? :mrgreen:








Afbeelding



Rob, 8)
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik vind hem mooi!
Zou niet mis-staan in het groot op de muur...
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Vind het gebied rond het kopje op mijn scherm (ipad) aan de donkere kant in verhouding met de vleugels, waardoor die vleugels teveel de aandacht trekken. Ook zou hij in mijn ogen althans iets minder centraal mogen.
Gr
Peter
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

MichielBroerse schreefCOLONIk vind hem mooi!
Zou niet mis-staan in het groot op de muur...
Thanks...Michel 8)
zweuds schreefCOLONVind het gebied rond het kopje op mijn scherm (ipad) aan de donkere kant in verhouding met de vleugels, waardoor die vleugels teveel de aandacht trekken. Ook zou hij in mijn ogen althans iets minder centraal mogen.
Gr
Peter
Thanks Peter... 8)
Het klopt dat hij daar donker is... Ik heb mezelf de creatieve vrijheid gegeven met de bewerking/schuifjes om de contrasten wat te verhogen (het origineel is overigens perfect belicht), en heb (bij deze plaat) de technische perfectie een beetje los gelaten. :mrgreen: Met deze contrasten wou ik juist de aandacht leggen op de vleugels die ik zelf juist zo interessant vind met die druppeltjes...


Rob, 8)
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Rob, ik weet het niet. Ik ben niet zo van het zwartwitte.
Wat Peter zegt: wat meer kijkruimte zou ik ook mooier vinden.

Gr. Jan
Canon materiaal
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Jumper schreefCOLONRob, ik weet het niet. Ik ben niet zo van het zwartwitte.
Wat Peter zegt: wat meer kijkruimte zou ik ook mooier vinden.
Gr. Jan
Ik kan dat heel goed begrijpen, Jan...
Ik begeef me ook op behoorlijk glad ijs met dit soort platen... :mrgreen: Het is ook niet helemaal mijn habitat.... Maar zo'n experimentje op zn tijd.. kan soms goed uitpakken..... maar je kunt natuurlijk ook door het ijs zakken.. LOL..
maar goed, er is in ieder geval 1 die hem muurwaardig vind... :lol:

Overigens kan ik wel zeggen dat ik qua compo/belichting en contrasten dit wel zo'n beetje voor ogen had...


Rob, 8)
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een leuk experiment. De omzetting heeft een mooi effect op de vleugels en druppels, maar in zijn geheel geeft het zw/w wel een beetje een sombere indruk vind ik.
Het onscherpe deel op het takje aan de linkerkant leidt wel iets af vind ik.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Hoi Rob,

Met welke schuifjes en knopjes ben je dan aan het spelen :?:
Ik vind het verder geen slechte schuifpogingen maar ik mis wel de vergelijking met het origineel. Ik zou het wel leuk vinden om ook deze foto
in mijn beoordeling te kunnen betrekken.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ Bart thanks.... 8)

@ Michel,
Ik heb zoveel zitten sleutelen dat ik bovenstaand resultaat bij een andere foto niet eens zou kunnen reproduceren, haha... :mrgreen:
En het origineel laat ik maar even achterwegen er waren teveel storende elementen die ik in de deze bewerking heb weggepoetst, dat is ook de reden geweest om een experimentje uit te voeren, zonder dit experiment had ik het origineel nooit geplaatst en direct in de vullesbak gegooid... :mrgreen:


Rob,
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Hoi Rob,

Prima zo en blijf vooral experimenteren!

Na mijn commentaar ben ik je foto nog wat kritischer gaan bekijken en dan valt me op dat de achtergrond wel egaal zwart lijkt maar dat niet is.
Er zitten best veel 'vlekken' in. De grootste rechtsonder. Ik weet natuurlijk niet op jij deze ook op je monitor ziet maar bij mij wel evident. Zo zijn er dus meer dus wellicht moet je de achtergrond nog wat qua niveaus (levels) zwarter maken.

Groetjes Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Miccie schreefCOLONHoi Rob,

Prima zo en blijf vooral experimenteren!

Na mijn commentaar ben ik je foto nog wat kritischer gaan bekijken en dan valt me op dat de achtergrond wel egaal zwart lijkt maar dat niet is.
Er zitten best veel 'vlekken' in. De grootste rechtsonder. Ik weet natuurlijk niet op jij deze ook op je monitor ziet maar bij mij wel evident. Zo zijn er dus meer dus wellicht moet je de achtergrond nog wat qua niveaus (levels) zwarter maken.

Groetjes Michel
ik had de vlekken zelf nog niet gezien... ligt aan mijn monitor....... ik heb daar idd wat weggepoetst, blijkbaar niet goed genoeg.. :mrgreen: (was de bedoeling om deze zwart te maken), maar goed, meer tijd ga ik niet meer aan deze bewerking/foto besteden......

op naar het volgend experiment.. maar zal niet zo heel vaak voorkomen... het origineel was gewoonweg niet goed genoeg en dan is zo'n experimentje wel leuk om te doen.... overigens staat de bladluis an sich op het origineel er wel goed op ook qua belichting maar er zijn in de BG teveel storende elementen...en dan belandt hij normaal gesproken gewoon in de prullenbak....


Rob, 8)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar