Kleine meisjes

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ook tijdens mijn vakantie in Freiburg, op hetzelfde plein als mijn eerdere post :D

1.

42309

2.

42308

En waar zit dit meisje nu zo fascinerend naar te kijken????



Hier naar: :D

42310

HiHaHo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2013 12:57

Nummer 1 vind ik veruit de beste van de drie. Een klein verhaaltje in een foto zonder afleiding. Het gootje in de straat leidt ook mooi de aandacht van meisje naar fiets.
In de tweede foto vind ik de achtergrond te rommelig en bij de derde foto is voor mij de bewerking te ver gegaan.

Gr.
Hans
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

jammer dat de scherpte NET tussen het meisje en de fiets ligt bij foto 1..
door het hoedje bij het meisje en de fiets op de achtergrond verteld dit inderdaad een klein verhaaltje! super! :mrgreen:

foto 2 is inderdaad de achtergrond vrij onrustig waardoor ik dus eerst naar de fietsen kijk en erna pas het meisje..
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

eens met de comments van Billie-90.
de situatie heb je wel goed ingeschat/gezien/waargenomen !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dank jullie wel voor jullie commentaar.

Tja, bij foto 1 moest ik zo snel reageren, ik zag haar ineens vanuit mijn ooghoeken voorbij komen. Ik was gewoon lekker
aan het kletsen met manlief. En ja, de 5D staat nu niet bekend om z'n snelle focus hahaha maar ik vond het moment te mooi
om 'm weg te gooien.
Het meisje op 2 vond ik zo zielig staan daar, alle andere kinderen hadden lol met de bellenblaas en zij stond daar maar, heel verlegen. Ik vond haar zo
op mijzelf lijken toen ik nog een kind was, daarom alleen al is het in mijn ogen een speciaal moment.
Nr. 3 liet ik eigenlijk alleen zien om te laten zien waar ze nu naar keek, je ziet haar in de verte ook staan met een trieste blik. Ze wil zo graag meedoen.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zelf zou ik denk ik foto 2 (sip meisje op afstand) in zw/w hebben gedaan en 3 dan weer juist in Kleur, omdat de bellen schreeuwen om kleur...
En misschien foto 2 vierkant croppen om te kijken of de fietsen weg kunnen (dmv clonen).

Maar misschien ga ik dan wel te ver...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuk straatwerk.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar