Kapotte driepoot.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik heb een Vanguard Bilora driepoot die ik al jaren heb. Destijds gekocht voor een van de eerste DV digitale videocamera's. Ik vind hem prettig werken, ook met de 1100D er op. Maar ik kan alleen landscape fotograferen. Het kantelscharnier is kapot. Twee schijfjes van het scharnier, aan de kant van de kop, zijn afgebroken. Lijmen gaat niet, volgens mij is het PE of PP kunststof. Ik heb nu dubbelzijdig plakband onder het platformpje gedaan, zodat het scharnier niet kan kantelen. Samen met het vastgeschroefde scharnier, blijft het goed zitten.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om het bovenste deel te vervangen?
Afbeelding
Op de foto zie je 4 lipjes op het kantelscharnier. De 2 rechtse zijn onder afgebroken.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik zou de vraag neerleggen bij een Vanguard dealer.
Nog beter: de importeur van Vanguard in Nederland: http://www.vanguardworld.nl/index.php/s ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe oud is dat setje eigenlijk al?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Het is een mailtje waard, bedankt voor de info.

Hoe oud? Pffff, ik heb het nog in Guldens betaald.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik zeg altijd maar zo: schijt ut nie, dan bijt ut nie! :-)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

/offtopic
Wat moet Dward een schik hebben als ie dat in zijn dorp tegen wat noren roept :)
/ontopic

Ehm... nee sorry niets ontopic voor je Steven...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Een wijze spreuk voor op een tegeltje, Dward.
Ik denk niet dat Dward het type is die tegen willekeurige voorbijgangers spreuken roept. Alhoewel, zo goed ken ik Dward niet. :lol:

Terug on topic: ik was net op zoek naar een modelnummer of typeplaatje. Nu lees ik op de driepoot:"Designed in W-Germany" Dus van vóór 1990! Ik heb wel ontdekt dat de gehele kop los te schroeven is.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Oude duitse degelijkheid dus... of toch tijd voor een nieuwe?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

steven l schreefCOLONEen wijze spreuk voor op een tegeltje, Dward.
Ik denk niet dat Dward het type is die tegen willekeurige voorbijgangers spreuken roept.
Je moest eens weten wat ik allemaal roep! Tenenkrommend! :-)

Groet!
Dward
twistersam

steven l schreefCOLONIk heb wel ontdekt dat de gehele kop los te schroeven is.
Losschroeven en met de kop naar een fotozaak gaan om een nieuwe kop uit te zoeken.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Zat ik ook aan te denken. Word dan of een losse kop of een hele nieuwe driepoot.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

[/img]IMG_5799.JPG[/img] Ik heb nog een nog oudere van aluminium merk FODOR Kop is er een met een pookje gebruikte hem voor DV Video Camera.
kop zit vast aan een midden zuil kan er af maar er zat een plastic ring omheen waarop de zuil vastgezet kon worden en die is gebroken dus van de regen in de drup. Het grote voordeel is.... hij is gratis! Maar heel eerlijk ik heb toen ik hem testte toch maar een nieuw statief gekocht vetrouw mijn camera daar niet echt op! Bovendien zit de kop als het ware geklonken aan de zuil
Nog even verder gedraaid en de kop is eraf!En die is nog goed. Zal ik er een paar foto’ van maken?
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Je mag wel wat foto's van de kop maken, Roel. Kan jij ook zien wat voor schroefdraad er op zit? Zou jammer zijn wanneer het niet zou passen. Maar waarom vertrouw je je camera daar niet op?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Het probleem is, dat met name de bevestiging van de Camera op de plaat met schroeven die in de Camera gedraaid moet worden geborgd is met een dun ringetje. Wanneer je daar een relatieve kleine Video Camera opzet dan hoeft dat geen probleem op te leveren. Maar om daar een camera met een redelijk zware Camera met tele zoom lens is een ander verhaal. Ik heb hem toen in plusminus 1965 voor een film Camera gekocht.
Ik heb er foto’s van gemaakt maar ik kan die niet gepost krijgen maar dat ga ik nog wel proberen kan zijn, dat ik ze in Aperture in een verkeerd bestand’s type geplaatst heb. Van schroefdraad heb ik geen verstand maar ik heb er net even mijn oude Pentax super A op geschroefd en dat gaat prima. Wat ook past is het schroefdraad van het middenzuiltje waar de kop op vast zat. Ik heb de Pentax ook rechtstreeks op het zuiltje geschroefd!
Dus dat lijkt me geen probleem. Ik denk,dat jeer nog wel een Arca Swiss snel wissel plaatje op kunt schroeven.
Het pookje kun je er uit schroeven, je hoeft dat n maa kan wel.iet te gebruiken. Ga nu even kijken of ik iets kan posten.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

/Users/rj/Desktop/IMG_5796.JPG

Ik heb e-mail gestuurd hoop, dat de foto daar wel in zit.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik zie helaas nog geen foto, Roel. Ook niet in PB. Maar als jij vind dat het niet stevig genoeg is om een zware camera met telelens te dragen, denk ik dat ik verder ga zoeken. In ieder geval bedankt voor de hulp.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar