Dwelling through the woods

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Het was de bedoeling dat de dag grijs en grauw was om voldoende sfeer te creëren. De dag bleek zonnig en vrolijk te zijn. Dan maar wat instellingen wijzigen op de camera en flitsers. Zie hier het resultaat.

Afbeelding
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Vind het idee leuk alleen de blur voelt het onnatuurlijk aan.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Die blur is helaas van nature. Het is scherptediepte. Ik heb hier f/1,2 gebruikt
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Aaha...hier waren we dus op aan het wachten...wel het was het wachten waard!!!

Mooie foto, lekker dromerig sfeertje toe......

Grtz,

Fred
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik vind 'm SUPER, ze knalt er echt uit.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie foto, maar wel een beetje jammer dat die voorste boom precies in het midden staat.

Gr. Henriètte
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie mystieke sfeer. Ik hou wel van dit soort contrasten. Mooi!
Wat de boom vooraan betreft ben ik het wel een beetje met Henriètte eens, hoewel het ook wel voor de nodige diepte zorgt.

Groet!
Dward
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Sprookjesachtige sfeer, dat zeker.
Maar die boom in het midden verstoort ook wat mijn beeld.
In je nieuwsbrief en serie zag ik andere foto's die mij meer aanspraken, zoals degene waar het model spiegelt in het water.
De combinatie tussen het donkere bos en het hagelwitte model vind ik wel gaaf.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zozo Sabrina knalt er echt vanaf!
Mooi gemaakt hoor.
Inderdaad die boom is net iets te veel, maar doordat hij ruim buiten de DOF zit trekken je ogen toch wel meteen terug naar het model.

Wel vind ik het ergens jammer dat Sabrina niet ietsje groter in beeld is zodat haar gezicht beter uit komt.
Nu is ze voor mijn gevoel net niet dichtbij genoeg. Of andersom, zou ze nog verder weg staan dan krijg je minder snel de drang om echt naar haar gezicht te kijken.

Een prachtige foto in ieder geval
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

I Like...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Nee hoor, die wazige boom hoort er tussen. Anders zijn de schuine boom en de dame samen het onderwerp.
Als je je hand over de wazige boom legt, zie je "een schuine boom met witte dame". Omdat de wazige boom eigenlijk in de weg staat, zie je dat het een deel van het gehele bos is. Daardoor valt de significantie van de schuine boom weg. Het is dan slechts een deel van het bos, in plaats van een boom. Dan zie je "witte dame in het bos".
Ik weet niet of mijn uitleg duidelijk is, maar zo zie ik het.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Dank je wel voor alle reacties. Daar zit weer stof tot denken bij, waar ik blij mee ben.
DavevdrH schreefCOLON Wel vind ik het ergens jammer dat Sabrina niet ietsje groter in beeld is zodat haar gezicht beter uit komt.
Nu is ze voor mijn gevoel net niet dichtbij genoeg. Of andersom, zou ze nog verder weg staan dan krijg je minder snel de drang om echt naar haar gezicht te kijken.
Het was juist de bedoeling om niet (weer) een portret in het bos te maken, maar een totaal sfeerbeeld te maken. Of het dan dichterbij of verder af moet... tja, ter plekke voelde dit aan als de juiste verhouding. Maar ik begrijp je punt.
jonggolde schreefCOLONIk vind het een mooie foto, maar wel een beetje jammer dat die voorste boom precies in het midden staat.
Gr. Henriètte
Ik lees verschillende opmerkingen over de boom op de voorgrond. Mijn bedoeling was om juist iets op de voorgrond te houden, liever nog meer dan minder. In mijn ogen zouden er nog meer bomen op de voorgrond moeten staan. Helaas was de mogelijkheid er (vrijwel) niet om meer bomen in de voorgrond mee te nemen.
Het is als Steven l zegt: het is een witte dame in het bos. Niet een witte dame voor een bos.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik vind de boom ook storend, maar neit alleen die in het midden...
Die scherpe links eist ook veel aandacht, omdat die ook opvalt door de scherpte.
Ik denk dat zonder linker helft ik de foto mooier vind.
Dan mag die boom in het midden gedeeltelijk wel blijven :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar