Sneeuwwitje

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Een foto van mijn dochter als sneeuwwitje

42364

Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik mis helaas een stuk essentiële scherpte.
Je dochter en kleding zijn algemeen erg soft.
Alleen de appel is juist weer erg scherp, waardoor deze, mede ook door de hele rode kleur, erg veel aandacht vraagt. Dat, in combinatie met (te)veel licht op je achtergrond maakt je dochter ondergeschikt in het geheel. Dat is niet de bedoeling denk ik.

Las geloof ik ook ergens dat je momenteel een probleem hebt met exporteren van je resultaten.
Weet niet hoeveel van die problemen (mede) debet zijn in dit resultaat natuurlijk.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Eduard,

We hadden al een sneak preview van je gezien, maar deze plaats je waarschijnlijk voor de feedback.
Wat mij betreft zou je nog eens kunnen kijken naar:
- Belichting. Truitje komt (nu) wel los van de achtergrond, maar haar gezichtje valt nog bijna weg
- Ik vermoed wat (bewegings)onscherpte (ogen/neus/mond), maar kan versterkt zijn door belichting
- Ik had haar handen liever meer in zicht gezien (incl. ring), maar ik begrijp dat je enkel de mantel erop wilde en niet de blauw/paarse kleding eronder

Vraag: Zou een vierkante crop met haar juist precies centraal mooi zijn in dit geval, zodat ze de appel recht "aangeeft"?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik ga helemaal mee met de andere twee. Wat ik ook minder vind zijn haar handen, haar vingers zien er zo heel vreemd uit. Het lijkt me dat dat komt doordat door het ontbreken van contrast de nagels bijna wegvallen waardoor het een soort vormeloze worstjes - sorry, weet niet hoe ik het beter uit moet drukken - lijken.
Het idee is goed, uitdrukking van het meisje is mooi en ik denk dat je hier iets heel leuks mee kunt maken.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ook ik sluit mij aan bij de vorige comments. Maar met een model als deze denk ik dat we snel een update gaan zien!
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Oke, iedereen bedankt voor de feedback ik ga er mee aan de slag.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar