Canon Nederland
GeplaatstCOLON 09 Dec 2013 22:52
Enige tijd geleden heb ik van een zakenrelatie een 5D MkII kunnen overnemen met welgeteld 356 clicks sinds februari 2011. In een paar weken stond de teller op 4601, en toen: niets...
Van het ene op het andere moment tijdens een reportage een geblokt beeld, geen storingen vooraf, niet gevallen, gestoten of wat dan ook.
Camera rechtstreeks naar ROFA gebracht.
Na een week bericht: electronisch (zijn er ook andere?) moederboard kapot: € 529,- reparatie kosten.
reparatie opdracht gegeven, maar er ging toch iets knagen. Mail naar Canon.
Na 1 dag antwoord, niet bij een officieel servicepunt, dus wij doen dan ook niets qua coulance.
Mail naar Rob (ROFA), wat kunnen we hiermee? mail van Rob: Canon gaat dit niet regelen, maar je bent vrij. Het (bestelde) moederboard leggen we in het schap, gaat wel een keer weg. Zo dan, dat is zeer netjes, kosten € 16,70.
Eerst eens een bevestiging bij Canon vragen, ineens kan men niets aangeven. Inleveren, kijken of de schade klopt en dan zal men verder kijken. Maar ik wil geen tijd verliezen want men zal al na 5 dagen gaan reageren... Juist, dan ben ik weer een week verder.
In de telefoon geklommen, een zekere jongedame, laten we haar V.B. noemen aan de lijn. Zij kan geen uitsluitsel geven. Dat kan de 2e lijn. Uiterlijk 4 werkdagen, maar minimaal 2 om te bepalen of men bereid is coulance te verlenen voor een X-bedrag. Er zal zeker gebeld worden. Prima, ik laat mijn reparatie bij ROFA doorlopen, want tijd is letterlijk geld.
terug van een reportage, 2 uur later. Mail van V.B.: er wordt niets ondernomen en daarmee de kous af.
Als een rode lap, deze mail.
In de telefoon, collega aan de lijn. V.B.? Maar die is 1e lijns, zij heeft uw klacht niet doorgestuurd maar zelf iets geregeld. Leuk.
Uur later, Jeroen aan de lijn. Neen we doen hier niets aan, met V.B. gaan we een hartig woordje spreken. U heeft pech gehad.
Mijn insteek was om na 36 jr Canon wellicht iets van coulance te verkrijgen. € 100 was mooi geweest. Nu een ijskoude douche. Van Canon NL en vooral mw. V.B. die op eigen houtje zaken niet volgens afspraken regelt. Kortom ERG onprofessioneel!!!
Het enige wat ik weet is dat ROFA super is. Nog steeds heeft Canon de onderdelen na 3 weken niét geleverd. Van Rob krijg ik morgen een 5D GRATIS te leen om rondom het huwelijk van mijn dochter te fotograferen.
En Canon? Wat laten jullie je geweldig in de kaart kijken.... sneu hoe jullie intern onmogelijke missers maken naar tot dat moment tevreden klanten en dat dan op die wijze 'oplossen'.
Overstappen van merk na 36 jaar is voor mij geen optie. Maar wil dit wel even met jullie delen. Niet om mijn gelijk te halen, was met een soort van € 100,- cashback bij een geplande aankoop in 2014 allang blij geweest. Niets doen was ook geen probleem, de garantie was verlopen. Maar zó ga je niet met klanten om.
In het vervolg koop ik Canon materialen met gemengde gevoelens, laat dat duidelijk zijn.
Van het ene op het andere moment tijdens een reportage een geblokt beeld, geen storingen vooraf, niet gevallen, gestoten of wat dan ook.
Camera rechtstreeks naar ROFA gebracht.
Na een week bericht: electronisch (zijn er ook andere?) moederboard kapot: € 529,- reparatie kosten.
reparatie opdracht gegeven, maar er ging toch iets knagen. Mail naar Canon.
Na 1 dag antwoord, niet bij een officieel servicepunt, dus wij doen dan ook niets qua coulance.
Mail naar Rob (ROFA), wat kunnen we hiermee? mail van Rob: Canon gaat dit niet regelen, maar je bent vrij. Het (bestelde) moederboard leggen we in het schap, gaat wel een keer weg. Zo dan, dat is zeer netjes, kosten € 16,70.
Eerst eens een bevestiging bij Canon vragen, ineens kan men niets aangeven. Inleveren, kijken of de schade klopt en dan zal men verder kijken. Maar ik wil geen tijd verliezen want men zal al na 5 dagen gaan reageren... Juist, dan ben ik weer een week verder.
In de telefoon geklommen, een zekere jongedame, laten we haar V.B. noemen aan de lijn. Zij kan geen uitsluitsel geven. Dat kan de 2e lijn. Uiterlijk 4 werkdagen, maar minimaal 2 om te bepalen of men bereid is coulance te verlenen voor een X-bedrag. Er zal zeker gebeld worden. Prima, ik laat mijn reparatie bij ROFA doorlopen, want tijd is letterlijk geld.
terug van een reportage, 2 uur later. Mail van V.B.: er wordt niets ondernomen en daarmee de kous af.
Als een rode lap, deze mail.
In de telefoon, collega aan de lijn. V.B.? Maar die is 1e lijns, zij heeft uw klacht niet doorgestuurd maar zelf iets geregeld. Leuk.
Uur later, Jeroen aan de lijn. Neen we doen hier niets aan, met V.B. gaan we een hartig woordje spreken. U heeft pech gehad.
Mijn insteek was om na 36 jr Canon wellicht iets van coulance te verkrijgen. € 100 was mooi geweest. Nu een ijskoude douche. Van Canon NL en vooral mw. V.B. die op eigen houtje zaken niet volgens afspraken regelt. Kortom ERG onprofessioneel!!!
Het enige wat ik weet is dat ROFA super is. Nog steeds heeft Canon de onderdelen na 3 weken niét geleverd. Van Rob krijg ik morgen een 5D GRATIS te leen om rondom het huwelijk van mijn dochter te fotograferen.
En Canon? Wat laten jullie je geweldig in de kaart kijken.... sneu hoe jullie intern onmogelijke missers maken naar tot dat moment tevreden klanten en dat dan op die wijze 'oplossen'.
Overstappen van merk na 36 jaar is voor mij geen optie. Maar wil dit wel even met jullie delen. Niet om mijn gelijk te halen, was met een soort van € 100,- cashback bij een geplande aankoop in 2014 allang blij geweest. Niets doen was ook geen probleem, de garantie was verlopen. Maar zó ga je niet met klanten om.
In het vervolg koop ik Canon materialen met gemengde gevoelens, laat dat duidelijk zijn.