Foutmelding bij het opnemen van video met 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
clever60
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2012 06:18

Ik heb de laatste dagen steeds meer problemen met het opnemen van video's met mijn 7D.
Deze camera is ruim een jaar oud, en ik heb er inmiddels zo'n 10.000 foto's mee genomen, en daarbij nog een flink aatal video's.
Het probleem deed zich een week geleden voor het eerst voor, tijdens het opnemen van een video klapte de video er ineens uit, het scherm werd zwart, en ik kreeg een Error 130 melding. Geen idee wat dat betekent, ik heb gezocht, maar kan het niet vinden. Ook het aan- en uitzetten van de camera, los- en opnieuw vastkoppelen van de lens hielp niet. Alleen het uitzetten, verwijderen en aanbrengen van de batterij, en weer aanzetten, hielp wel.
Probleem was daarmee alleen niet verholpen. In het begin gebeurde het pas na enkele minuten video schieten, maar de laatste dagen gebeurt het steeds eerder. Nu al na enkele seconden.
Video opnemen is daarmee compleet onbruikbaar geworden.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Foto's maken geeft geen enkel probleem, dat werkt volkomen normaal.
Kan dus niet aan vervuilde contacten van de lens liggen.

Alvast bedankt.
Jan
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gokje: formatteer de geheugenkaart een paar keer in de camera.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

clever60 schreefCOLONIk heb de laatste dagen steeds meer problemen met het opnemen van video's met mijn 7D.
Deze camera is ruim een jaar oud, en ik heb er inmiddels zo'n 10.000 foto's mee genomen, en daarbij nog een flink aatal video's.
Het probleem deed zich een week geleden voor het eerst voor, tijdens het opnemen van een video klapte de video er ineens uit, het scherm werd zwart, en ik kreeg een Error 130 melding. Geen idee wat dat betekent, ik heb gezocht, maar kan het niet vinden. Ook het aan- en uitzetten van de camera, los- en opnieuw vastkoppelen van de lens hielp niet. Alleen het uitzetten, verwijderen en aanbrengen van de batterij, en weer aanzetten, hielp wel.
Probleem was daarmee alleen niet verholpen. In het begin gebeurde het pas na enkele minuten video schieten, maar de laatste dagen gebeurt het steeds eerder. Nu al na enkele seconden.
Video opnemen is daarmee compleet onbruikbaar geworden.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Foto's maken geeft geen enkel probleem, dat werkt volkomen normaal.
Kan dus niet aan vervuilde contacten van de lens liggen.

Alvast bedankt.
Jan
Er is inmiddels een update uit voor de Canon 7D 2.0.5, misschien biedt deze solaas? http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... OS_7D.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
clever60
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2012 06:18

Gokje: formatteer de geheugenkaart een paar keer in de camera.
Ik heb het een paar keer geprobeerd, met meerdere kaarten, maar helaas helpt het niet.
Er is inmiddels een update uit voor de Canon 7D 2.0.5, misschien biedt deze solaas? http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr" onclick="window.open(this.href);return false; ... OS_7D.aspx.
Wellicht een idee. Alleen toch vreemd dat hij het een jaar goed doet, en ineens niet meer. Dat kan toch nauwelijks aan firmware liggen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar