I'am in the garden

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Een paar maanden geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een kleine serie gemaakt maakt met mijn bronica
Normaal gesproken gebruik ik mijn trouwe werkpaard de canon 5D maar nu met dit thema, de kleding, make-up, de locatie dacht waarom niet analoog?
Aangezien ik merk dat ik vaak terug grijp naar de vintage kleuren en kleurverloop waarom niet gelijk tijdens het shooten?
Zo gezegd zo gedaan.

Achteraf baalde ik dat ik niet overal alles even scherp heb maar dat heb je met analoog :-)

Model Miranda
MUA Natasja Van de Vlekkert

Camera: Bronica ETRSi (4,5x6)
Lens: Bronica 150mm
Film: Pro 400H
Scan: 1200dpi,
bewerking: basis bewerking in Lightroom en PS

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

>>>>
Oke leuk zullen jullie denken analoog en ook nog geen canon.
Nou om die groep te vermaken heeft mijn canon gebroed natuurlijk niet stil gezeten, een te groot risico aangezien ik naast het fotograferen ook het ontwikkelen en inscannen zelf doe.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

De tweede vind ik heel mooi, ik denk dat ik die liever zie dan de eerste omdat de verdeling van de witte of lichte vlakken beter lijkt. Heel speciaal met die kleuren en belichting. Ik heb alleen het idee dat de foto iets scheef staat. De hele serie heeft een sfeer die me wel aanspreekt, ik vind het heel knap gedaan hoewel niet alle foto's me evenveel aanspreken.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Foto,s waar over nagedacht en aandacht aan besteed is.
Ik hou er wel van dat je graag buiten de genaamde wegen loopt.
Beetje jaloers op zelfs.. Hihi

Bij analoog nr 2 voor mij de beste.

En bij digitaal absoluut nr, 1.
Zalige plaat, voor mij zonder meer een prijswinnaar...!

De rest spreekt minder aan. Misschien net wat te druk allemaal.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie serie.

Analoog: 3 en 1 zijn favo. 2 vind ik iets te druk en de oneindige blik past niet in dit plaatje
Digitaal: 1 is favo. 2 is ook aardig, maar even een tikje rechtsom kantelen om hem recht te zetten. 3 is een leuk model maar teveel tuincentrum :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Hi

Opzich erg mooie serie. Alleen jammer dat ik gelijk iets had van dit is in een tuincentrum geschoten.
Welke film gebruikt jij? Ben ook gek op analoog en de bronica's.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuke serie, waarbij foto 1 van analoog en foto 1 van de digitale reeks voor mij de mooiste zijn.
de kleuren en/of bewerking zijn met gevoel en zorg gedaan.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Tnx voor jullie feedback.

Ja klopt betreft de tuincentrum gevoel op deze plek was het lastig om de gevoel te elimineren alles producten stonden dicht op elkaar en ik heb met pijn en moeite en goed overleg zo nu en dan een product mogen verplaatsen, kaartjes te verbergen etc.
Des niet te min een leuke uitdaging :-)

Wel grappig dat dat de keus van de kijker snel naar foto 1 van beide categorieën gaat . dit was namelijk van beide camera's een van mijn eerste foto's hahaha.
Een groot voordeel als je werkt met een visagist is dat je als fotograaf niet alleen je spul klaar kan zetten maar ook heel goed van te voren kunt bepalen wat, waar, wanneer je een bepaalde foto maakt.

@55kfotografie Leuk om te horen dat ik niet de enige gek ben met analoog hier.
Deze serie is geschoten met de Fujifilm pro 400 h bij een normale ontwikkeling met een C41 kit daarna heb ik een klein beetje gespeeld in photoshop om het gewenste beeld te vormen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar