Avondfoto's Maastricht

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pascalvilt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2013 21:38
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Het is een tijd geleden dat ik foto's heb geplaatst hier maar ik ga nog eens een poging wagen. Een paar weken terug in de avond met statief,camera en EF-S 10-22mm op pad geweest. Een groothoeklens wilde ik al vanaf het begin al graag hebben en met de cashback had ik een goed excuus. :D Ik ben geen professional en opbouwende kritieken wat beter kan hoor ik dan ook graag want ze zullen uiteraard niet perfect zijn. De gebruikte instellingen vermeld ik erbij.

Gebruikte camera : EOS 650D
Gebruikt objectief : Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
Foto's zijn in Lightroom bewerkt voor het geval nog iemand tips heeft wat betreft bewerking.

Foto 1 :
Hoeg Brögk
22mm, ƒ10, 30s, ISO 100.

Afbeelding

Foto 2 :
't Bassin
19mm, ƒ4,5, 6s, ISO 100. Bewust gekozen voor kortere sluitertijd omdat anders de Sphinx verlichting niet meer leesbaar was.

Afbeelding

Foto 3 :
Sint Servaasklooster , omgezet naar zwart-wit. Origineel was de foto erg geel door het mergel en de lamp wat niet echt te corrigeren was.
10mm, ƒ5,6, 4s, ISO 100.

Afbeelding

Foto 4 :
Vrijthof Maastricht - Magisch Maastricht. Ik heb de onderkant van de foto gecropt want daar was te veel rommel zichtbaar.
13mm, ƒ20, 10s, ISO 100.

Afbeelding
Canon EOS 650D + EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM + Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM
H143
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 18:15

mooie foto's waarvan ik 3 een topper vind, alleen oogt deze niet helemaal horizontaal
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648