Avondfoto's Maastricht

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pascalvilt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2013 21:38
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Het is een tijd geleden dat ik foto's heb geplaatst hier maar ik ga nog eens een poging wagen. Een paar weken terug in de avond met statief,camera en EF-S 10-22mm op pad geweest. Een groothoeklens wilde ik al vanaf het begin al graag hebben en met de cashback had ik een goed excuus. :D Ik ben geen professional en opbouwende kritieken wat beter kan hoor ik dan ook graag want ze zullen uiteraard niet perfect zijn. De gebruikte instellingen vermeld ik erbij.

Gebruikte camera : EOS 650D
Gebruikt objectief : Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
Foto's zijn in Lightroom bewerkt voor het geval nog iemand tips heeft wat betreft bewerking.

Foto 1 :
Hoeg Brögk
22mm, ƒ10, 30s, ISO 100.

Afbeelding

Foto 2 :
't Bassin
19mm, ƒ4,5, 6s, ISO 100. Bewust gekozen voor kortere sluitertijd omdat anders de Sphinx verlichting niet meer leesbaar was.

Afbeelding

Foto 3 :
Sint Servaasklooster , omgezet naar zwart-wit. Origineel was de foto erg geel door het mergel en de lamp wat niet echt te corrigeren was.
10mm, ƒ5,6, 4s, ISO 100.

Afbeelding

Foto 4 :
Vrijthof Maastricht - Magisch Maastricht. Ik heb de onderkant van de foto gecropt want daar was te veel rommel zichtbaar.
13mm, ƒ20, 10s, ISO 100.

Afbeelding
Canon EOS 650D + EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM + Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM
H143
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 18:15

mooie foto's waarvan ik 3 een topper vind, alleen oogt deze niet helemaal horizontaal
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Erg herkenbaar :)
Maar wat zijn jouw foto's heerlijk scherp zeg!
Volgende keer als ik er ben dan neem ik zeker mijn statief mee :)

Over de foto's:

1: Brug er mooi opgezet. Twee dingen vallen me op in de foto, namelijk helemaal rechts een bak met licht welke wellicht eraf gecropt zou kunnen worden en waar je in bewerking niet veel aan kan doen zijn de rode letters die in de weerspiegeling wel zichtbaar zijn maar in het echt grotendeels achter de brug zitten.
2: Mooi. Wel raar dat het Sphinx logo niet in de weerspiegeling terug te zien is. Staat vast iets verder van de rand van het dak af.
3: Prachtige foto. Ik had met deze erg veel moeite om hem "recht" te krijgen (zie HIER). Jij hebt hem volgens mij bijna perfect... enige wat me opvalt is dat hij een tikje achterover helt, is prima op te lossen in Lightroom met Handmatige lenscorrectie de verticaal ietsje in de min zetten denk ik.
4: Volgens mij stond er een stuk ijsbaan voor of een kraampje? Veel mooier kon je hem er niet op zetten denk ik.

edit: Overigens netjes de reclame op de attractie weg geshopt :)
Laatst gewijzigd door 1 op DavevdrH, in totaal 18 keer gewijzigd.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Geslaagde serie lijkt mij. 3 Is de topper, hoewel de hoeveelheid licht op de rechter muur wel wat overdadig is.
Bij de laatste had ik de 'rommel' er niet af gecropt. Een kermis is nu eenmaal rommelig als er veel mensen zijn en met een sluitertijd van 10 seconden kan dat juist best een leuk effect geven.

Groet!
Dward
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Eens met Dward, leuke afwisselende serie, waarbij de zw/w plaaterboven uitspringt voor mij.
Misschien wel nog even iets rechttrekken softwarematig
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar