long exposure

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
H143
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 18:15

3 maand geleden via Ebay een aantal goedkope filters gekocht en ben hier vanmiddag maar eens mee oppad geweest.
het weer zat niet helemaal mee en het was al aan het eind van de middag en begon al donker te worden.
desondanks toch nog een aantal foto's geschoten dit was de eerste keer met deze filters en vind het resultaat niet heel erg slecht voor die paar euro.

Afbeelding
IMG_5486.jpg by Alex Swart, on Flickr

Afbeelding
IMG_5491.jpg by Alex Swart, on Flickr
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik zou graag weten welk filter je gebruikt hebt foto 1 een kleurfilter? Foto 2 neem ik aan een ND...
Apple fan, Canon volger...
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

De 1e foto kleurt wat paars op mijn scherm , maar op nr 2 vind ik het effect goed en mooi uitpakken.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
termijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2012 11:49
WoonplaatsCOLON Boxtel
CONTACTCOLON

Ik ben ook benieuwd welke filters je gebruikt.. Eigenlijk vind ik de eerste het mooist, ondanks dat de witbalans te veel naar paars trekt.
Bekijk meer op http://www.vangeloof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ik vind foto 1 mooier.
Foto 2 heeft een soort snelheidsgevoel wat ik niet vind passen bij de rustige omgeving.

Ook ik ben benieuwd naar de filters :)
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
H143
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 18:15

ik ben in Lightroom nog een beetje aan het schuiven geweest met de schuifjes en de paarse gloed op foto 1 is nu een stuk minder

Afbeelding
IMG_5486.jpg by Alex Swart, on Flickr

het nadeel van deze filters is wel dat ze behoorlijk verkleuren maar met lightroom is dit wel redelijk bij te werken.
dit zijn de filters die ik gebruikt heb
http://www.ebay.com/itm/6pcs-ND2-ND4-ND ... OC:NL:3160" onclick="window.open(this.href);return false;

btw zo komt de foto er uit zonder bewerkingen
Afbeelding
IMG_5486-2.jpg by Alex Swart, on Flickr
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

H143 schreefCOLONik ben in Lightroom nog een beetje aan het schuiven geweest met de schuifjes en de paarse gloed op foto 1 is nu een stuk minder...
btw zo komt de foto er uit zonder bewerkingen
Nou dan kun je niet zonder Lightroom...
Vind de update van#1 een stuk prettiger kijken... :lol:
Apple fan, Canon volger...
H143
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 18:15

nee zonder lightroom kun je met deze filters inderdaad niet.
maar om het eerst te proberen is dit voor mij wel ok. we kunnen later altijd nog dure filters kopen
termijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2012 11:49
WoonplaatsCOLON Boxtel
CONTACTCOLON

Ziet er een stuk beter uit zo! Die filters zijn erg goedkoop zeg. De witbalans krijg je in lightroom wel goed. Voor nog sneller resultaat had je het pipet tooltje kunnen gebruiken op de pijlers van de brug
Bekijk meer op http://www.vangeloof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De 2de plaat vind ik fijn qua compo. Helaas wat aan de donkere kant. met name het water zou wat lichter mogen. misschien nog even een gradient filtertje op de kop tikken :P

Niet lukraak in Lightroom gaan schuiven, maar in raw schieten en eventueel het pipetje op de wolken klikken. Dat werkt niet altijd, bewolkt of schaduw is dan een mooi begin. Vaak is iets kouder natuurlijker in de voorgrond al blijven de wolken dan iets te blauw, draai dan de verzadiging van het blauw wat terug.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

de update is geslaagd en beter zo.
foto 2 vind ik ook wel wat hebben, de lijnen in de lucht komen weer terug in het water, inderdaad wel wat druk maar toch een lekker plaatje.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar