Cinar

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Mocht afgelopen weekend deze kleine(Cinar) van 15maanden op de foto zetten.
Grotendeels viel tegen omdat ik de sluitertijd was vergeten in de gaten te houden voor deze snelle jongen :mrgreen:

Afbeelding
can fotografie by canfotografie, on Flickr

Afbeelding
IMG_7643 by canfotografie, on Flickr
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

In kleur vind ik het mooier.
En bij de eerste komt het vignet als een soort schaduw door zijn hoofd heen... jammer

Je standpunt bij 1 had voor mij ietsje lager gemogen, zoiets als bij de 2e bijvoorbeeld.

Leuk om naar te kijken!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Leuke foto's. Geen fan van het toegepaste vignet, sorry. Maar verder zijn ze echt prima. Lagere standpunt is al genoemd :)
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben echter een vignet liefhebber :mrgreen: ,Tis inderdaad jammer dat het over de hoofd inloopt.
Lagere standpunt klopt.Het was een moeilijke kind.Zodra hij de camera zag draaide hij continu weg.

Bij foto 2 liep er een hond wat zijn aandacht trok.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik ben zelf ook wel een liefhebber van vignettering, maar vindt deze op de eerste foto te grof.. Een vignet moet ondersteunend aan de foto zijn om de kijker te helpen focussen en mag geen doel op zich worden..
Als het gezicht van Cinar mooi in het midden van de foto had gezeten zou het vignet de foto kunnen versterken (maar ook dan had het vignet wat minder mogen zijn).. nu zorgt het vignet ervoor dat juist hetgene waar je bij portretten naar kijkt, het gezicht, in de schaduw komt te liggen..

Qua standpunt had je bij beide foto's wat lager kunnen zitten. Verder staat het knulletje er in beide foto's wel lekker spontaan op!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar