Lightsphere

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Ik ben rond aan het kijken voor flits accessories.Nu ben ik aan het kijken naar Lightsphere van Gary Fong.Na zijn mening is het "de" hulp middel.

Alleen snap ik 2 dingen niet:

1.Je flits continu indirect,Wat als plafond gekleurd is?

2.Dit hulpstuk heeft alleen zin waar je kan bouncen,Zie hem zelf op internet in geen geval direct gebruikt worden.

http://www.youtube.com/watch?v=HoC_TFZGwk8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik lang geleden ook gekeken naar dit dingetje

Na mijn mening werkt deze noedels beker het beste als vul licht.
U ziet zelf al dat een groot gedeelte van het licht van boven verloren gaat en het licht aan alle kanten verspreid wordt.
Onnodig batterij verlies en kans op strooi licht op plaatsen waar je het juist niet wil hebben

In het filmpje gaf de meneer al aan dat hij het aanwezig licht ook gebruikt voor vul of als hoofdlicht. (sluitertijd)

1 de kans is groot dat kleur het licht beïnvloed kleur maar absorberen van het licht een donkere kleur neemt van zichzelf al licht weg.

2
Na mijn mening een doet dit hulpstuk meer slecht dan goed mede omdat je na genoeg geen controle hebt waar het licht naartoe gaat.
Wilt u zacht licht dan ben je vaak beter af met een kleine softbox
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Vergeten te vermelden dat ik geen engels kan.Versta wel wat maar niet alles.

Heb jij zelf ervaring met een kleine softbox?Wat is klein?
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik heb geen ervaring met kleine softboxen direct op je flitser mijn kleinste softbox is 40 x 40 die ik vervolgens plaats op licht statief + flitser (past niet een camera)

Voor de rest wat wil je weten dan over softboxen? hoe groter ze zijn hoe zachter het licht. de overgang van licht naar schaduw is subtiel maar ook vrij abrupt afhankelijk hoe je hem opstelt.
De kleine dingetjes zijn leuk voor hoofd, schouder buik hoogte voor een volledig portret kom je met deze dingen snel te kort

Een ding rekening mee te houden is dat je bij alle hulpmiddelen licht verlies hebt en daarop moet compenseren met het vermogen van de flitser of je camera instellingen.

Een tip mocht je zowel een lightspere en een softbox uit willen proberen.

>> Lighspere maak je heel eenvoudig van een noedels beker
>> Kleine softbox maak je van bv een witte plastic zak of een wit papieren tasjes snack zak etc.
>> lightsaber heb ik gemaakt van een ronde koker waar ik een gleuf in het midden heb gemaakt en bedekt heb met chinees deksels
>> flits paraplu? je raad het al :-) een gewone paraplu wil ook prima maar is minder compact om mee te nemen

Waarom wit? is het meest gangbare kleur natuurlijk kun je ook gekleurde artikelen gebruiken maar dan krijg je flitslicht met een kleurtje
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar