Kleurkeuze achtergrond

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Waarschijnlijk gaat dit jaar mijn (pleeg) dochter het huis uit en dan komt de zolder vrij.
Ik verhuis dan met mijn spullen ( computers en camera stuff, heb een kleine 200 analoge camera's en accessoires) naar de zolder.

Nu wil ik een (halve) wand schilderen en gebruiken als achtergrond voor wat portretfotografie, maar ook voor zogenoemde chromakey bij het maken van kleine ( YouTube) filmpjes waarbij later een bewegende achtergrond wordt ingemonteerd.

Ik twijfel echter over de kleur die de achterwand zal krijgen, wit of zwart, gebruikelijk bij fotografie of (licht) groen, een van de kleuren die bij chromakey gebruikt worden.

2 of alle wanden in verschillende kleuren is geen optie want die 200 camera's worden over de andere wanden op boarden aan de muur verdeelt.

Welk advies kunnen jullie mij geven ?

Alvast bedankt, Erik M
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

hmmm klinkt als een dilemma, maar misschien de wand in de ene kleur en een voorzetscherm in de andere een optie?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
twistersam

Wellicht een optie om met doeken te gaan werken, kun je wisselen wanneer je wilt
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik ga met twistersam mee...met doeken heb je meer keuze en kun je nog eens wisselen.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar