Stadtbad D

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Foto 2 heeft een foutje in het samenvoegen van de foto's. Ik zie links dubbele ramen en spookpilaren. Zowel foto 2 als 3 niet helemaal symmetrisch. Ik mis in de meeste foto's wat scherpte. Waarschijnlijk in de nabewerking.
Ik neem aan dat je een statief gebruikt en de IS en AF uit hebt staan? Af en toe zie ik wat vlekken op de lens. Zeker bij stoffige vieze ruimtes misschien eerst even kijken of de lens nog schoon is, voordat je knipt. In het donker is het beter om handmatig scherp te stellen met behulp van Liveview en dan 5x of 10x vergroten op je display.
Probeer meer te zoeken naar je onderwerp en wat jij ons wilt laten zien. Symmetrie en de regel van derden kan hierbij een hulp zijn. Ook voorwerpen kunnen bijdragen aan het vertellen van je verhaal. Bijvoorbeeld een verdwaalde spons, douchefles of zwembroek kan de kijker meer het gevoel geven dat we het hier over een zwembad hebben. Dus stel je de vraag: wat is de functie van het gebouw en wat maakt, naast de architectuur, dit gebouw een zwembad?
Ik weet niet of je met 2 of 3 personen gaat (wel aan te raden), maar misschien kan je samen je ter plekke foto's laten zien en vragen naar opmerkingen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Duidelijke opmerkingen van Steven. Ik mis vooral scherpte in de foto's. Verder overigens wel een leuke serie.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Behoorlijk chromatische aberatie (paarse lijntjes) Verder meer nadenken over compo's , idd uitkijken voor flares/stofjes (grotere lensopening kiezen) en zorgen dat hier en daar de paarse zweem eruitgehaald wordt.
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

steven l schreefCOLONFoto 2 heeft een foutje in het samenvoegen van de foto's. Ik zie links dubbele ramen en spookpilaren. Zowel foto 2 als 3 niet helemaal symmetrisch. Ik mis in de meeste foto's wat scherpte. Waarschijnlijk in de nabewerking.
Ik neem aan dat je een statief gebruikt en de IS en AF uit hebt staan? Af en toe zie ik wat vlekken op de lens. Zeker bij stoffige vieze ruimtes misschien eerst even kijken of de lens nog schoon is, voordat je knipt. In het donker is het beter om handmatig scherp te stellen met behulp van Liveview en dan 5x of 10x vergroten op je display.
Probeer meer te zoeken naar je onderwerp en wat jij ons wilt laten zien. Symmetrie en de regel van derden kan hierbij een hulp zijn. Ook voorwerpen kunnen bijdragen aan het vertellen van je verhaal. Bijvoorbeeld een verdwaalde spons, douchefles of zwembroek kan de kijker meer het gevoel geven dat we het hier over een zwembad hebben. Dus stel je de vraag: wat is de functie van het gebouw en wat maakt, naast de architectuur, dit gebouw een zwembad?
Ik weet niet of je met 2 of 3 personen gaat (wel aan te raden), maar misschien kan je samen je ter plekke foto's laten zien en vragen naar opmerkingen.
-Ja ik zie het, Heb nu voor het eerst met Photomatix gewerkt.
Ik denk dat ik nog wel even moet wennen om daarmee HDR foto's te bewerken, normaal doe ik dat in Photoshop maar vind toch dat je met Photomatix meer uit HDR kan halen.
Maar de onbewerkte foto's zijn wel scherp, denk dat ik in Photomatix iets verkeerd nog heb staan.

-Gebruik idd wel een statief maar heb IS niet uit staan, waarom zou ik dat beter wel kunnen doen?
AF heb ik wel uit staan ja.

-Maar ik zal ook meer op de composities letten ja, dat moet ik inderdaad doen.
En ga inderdaad met meerdere mensen, altijd minimaal 1 iemand mee.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Foto 1, 4 en 8 spreken mij het meest aan. Voornamelijk door de tinten en scherpte.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

IS corrigeert constant zodat het beeld stabiel blijft. Althans, wanneer je uit de hand schiet bij een relatieve snelle sluitertijd. Wanneer je op een statief bij langere sluitertijden de IS aan laat staan, blijft deze het beeld stabiliseren. Dus miniscule bewegingen van het corrigeren van het beeld. Deze miniscule bewegingen zie je terug op een lange sluitertijd.
Daarnaast staat je camera al stabiel op het statief, dus corrigeren is niet nodig. Daarom IS uit wanneer je vanaf statief fotografeert. Volgens mij zijn er objectieven die automatisch de IS uitzet wanneer het beeld stabiel is.
AF werkt niet zo goed bij donkere ruimtes. Afhankelijk van camera en objectief. Dan is er te weinig licht om goed scherp te stellen. Het beste is om met Liveview 5x of 10x in te zoomen en handmatig scherp te stellen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

aha okay, handige tip.
Zal voortaan IS uitzetten als ik fotografeer via statief.
Gebruikers-avatar
WatchdogNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 15:46
WoonplaatsCOLON Helmond

Wanneer ben je hier geweest? Ik dacht namelijk dat deze locatie al gesloopt was.
Canon 60D | Canon 40D | Canon 70-200mm F/4L | Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DS HSM | Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 HSM OS | Canon EF 50mm F/1.8 II | Metz 48 AF-1 |
Flickr
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

in februari ben ik hier geweest @WatchdogNL
En hij is niet gesloopt hoor, ken iemand die laatst nog geweest is.
Gebruikers-avatar
WatchdogNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 15:46
WoonplaatsCOLON Helmond

Thnx katjang, hij staat weer op mijn wish list :).
Canon 60D | Canon 40D | Canon 70-200mm F/4L | Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DS HSM | Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 HSM OS | Canon EF 50mm F/1.8 II | Metz 48 AF-1 |
Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar