Foto kan niet weergegeven worden

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
nelis88
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2014 10:53

Hoi,
Sinds kort heb ik een canon 1100d. Ik heb hier onlangs foto's meegemaakt, toen ik ze op de laptop heb gezet zag ik dat sommige foto's niet leesbaar waren. Op de camera waren ze (toen nog wel) zichtbaar. Echter, sinds gister geeft de camera bij dezelfde foto's die ik op de laptop niet kon zien aan: kan beeld niet weergeven...
De foto's heb ik nog met de standaardinstellingen gemaakt (dus net als de rest van de foto's). Weet iemand hoe het kan dat deze foto's ineens niet meer weergeven kunnen worden?

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Windows?
Versie?
Canon software geïnstalleerd?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

jpg of raw?

En inderdaad: welke versie canon software? En hou oud zijn de programma's waarmee je kijkt?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Formatteer je kaartje eens in je camera, misschien dat het kaartje even niet lekker is geworden.
Neem dan nieuwe foto's en bekijk ze nog eens. Kan best zijn dat er een 'bitje is omgevallen'
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ehm, het programma maakt niet "sommige foto's niet leesbaar" - klinkt als een probleem met het geheugenkaartje waardoor de files corrupt zijn geworden. Is het een nieuw kaartje? Heb je 'm in je camera geformatteerd? Hoe heb je uitgelezen, via een kaartlezer of via een kabeltje aan je camera?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Probeer ze nog eens van de kaart op de computer te zetten. Misschien is er iets misgegaan met de overdracht. Heb ik ook een keer gehad.
nelis88
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2014 10:53

Bedankt voor de reacties! Het kaartje is nieuw, heb ze al 2x overgezet naar de laptop (ingekeken met windows photoviewer, maar ook als ik de bestanden zo inlees vanaf het sd-kaartje kan ik ze niet zien). Heb de foto's via een kaartlezer over gezet naar de laptop.
Heb ze nu net via n andere windowsversie (eerst xp en nu n andere weet eff niet welke versie :( ) overgezet, maar nu ook helaas geen foto.
Het ligt ook meer aan de camera of sd-kaartje, want op de camera geeft hij al aan: kan geen beeld weergeven. Moet ik iets doen met het sd kaartje dan? (die heb ik nieuw gekocht..).
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik zou het kaartje in de camera een keer opnieuw formatteren. Dan een keer een testbatch maken en kijken of het weer voorkomt. Zo ja, kaartje terugbrengen maar het zou daarna zomaar eens over kunnen zijn.
nelis88
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2014 10:53

Oke dankje! Ik ga dat vanavond eens proberen! :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar