KLM Maintanance

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Wellicht niet helemaal binnen het thema van Spotters, maar een twee weken geleden een rondleiding gehad bij KLM Maintance op Schiphol Oost. We kregen de gelegenheid om een kijkje aan boord te nemen van een Boeing 747 en die hebben we dan ook alle hoeken en gaten mogen bewonderen; vanaf de cockpit, via de business class, OCR, tot aan de staart met de zwarte doos aan toe. Uiteraard de camera meegenomen.

De vliegtuigen stonden in de onderhoudshangars, niet helemaal de mooiste omgeving om foto's te maken, maar dat mocht de pret niet drukken.
1.
Afbeelding


2.
Afbeelding


3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Ben benieuwd of jullie deze foto's kunnen waarderen. ;)
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Ben er een paar jaar geleden ook geweest, geweldig om die kisten binnen te zien staan. Dan zie je ook pas hoe groot zo'n ding eigenlijk is. Het is daar inderdaad niet makkelijk fotograferen, toch mooie sfeerimpressie.

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Dank voor je reactie, Michiel.

Best indrukwekkende machines als je er zo naast staat! Het was erg leuk om op je gemak eens rond te snuffelen in zo'n vliegtuig en dan vooral in de ruimtes waar je anders niet komt of mag komen. Normaalgesproken loop je bij het boarden het vliegtuig in naar je stoel en onderweg nog eens naar het toilet en meer niet :)

De licht omstandigheden waren niet echt makkelijk en vond het ook best lastig om zo'n groot ding toch een beetje interessant op de plaat te zetten.
ronhui

FlashM schreefCOLON De licht omstandigheden waren niet echt makkelijk en vond het ook best lastig om zo'n groot ding toch een beetje interessant op de plaat te zetten.
Desondanks dat je het moeilijk vond, toch heel goed gelukt, het is een mooie serie! Vind de hangar en andere obstakels juist wat toevoegen aan de serie :)

Binnen was het zeker te donker om te fotograferen? :)
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Dank voor je compliment, Ronald!

Binnen was het inderdaad wat donkerder, maar met m'n 2.8 kon ik redelijk uit de voeten. Maar binnen hadden we wat minder tijd en heb ik vooral m'n ogen de kost gegeven. De foto's die ik gemaakt heb zijn niet alle naar tevredenheid en diegene die wel gelukt waren passen niet echt in deze serie, of vond ik de compositie niet zo sterk.
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Trouwens... Hoe komt het dat ik dit onderwerp niet terug zie tussen de "actieve onderwerpen"-pagina?

Iemand enig idee?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar