Allround lens - sigma 17-70mm 2.8-4 ervaring

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
imarda
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2013 17:27

Ik wil graag een goede allround lens als vervanging voor m'n 17-85mm canon(die de bekende error melding geeft) op m'n 60d. Ik dacht zelf aan de sigma 17-70mm 2.8-4. Iemand tips/ervaring hiermee?
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ben net terug van een kort weekje Istanboel en heb veel scherpe foto’s gemaakt met de 17-85 mm. op mijn 40D.
Nu vraag ik me af wat is de bekende fout melding van dit objectief?

Lees er vaker, redelijk negatieve berichten over.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De 17-85 heeft een zwakheid waarbij een kabel in de lens kapot gaat en de camera een err01 (?) geeft met die lens. Het is inderdaad een bekend probleem, maar ik zou me daar pas zorgen over maken als de lens er daadwerkelijk mee ophoudt. De 17-85 is een lens waar de eigenaren meestal tevreden over zijn terwijl de testers er over klagen (de andere lens waar dat bij opvalt is de 28/1.8 USM). Kortom, gewoon gebruiken en laat ons de foto's uit Istanboel zien!

Back on topic: de Sigma 17-70/2.8-4. Je hebt het dan dus over de (nieuwere) Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 DC HSM OS macro (en niet de oudere Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 zonder stabilisatie). De reviews van deze lens zijn goed en de specs zijn uitstekend. Wel zul je de lens een stop moeten knijpen voor het beste resultaat, wat het eigenlijk een 17-70/4-5.6 maakt. Gebruikers zijn er eigenlijk allemaal tevreden over, volgens mij is het een redelijke no-brainer bij een beperkt budget.

Mocht je nog even kunnen doorsparen: de Canon 15-85IS is de beste keuze voor een all-round lens - wel €200,- duurder.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

prima lens, gebruik hem zelf al tijdje met veel plezier.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ik had al heeeeel snel problemen met de autofocus van de Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 DC HSM OS macro (schijnt vaker voor te komen bij Sigma); ben nu de gelukkige gebruiker van 24-70 2.8 van Tamrom. Wel iets duurder, maar geweldig!

Succes met de keuze.
Groeten, Jaap
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Addy bedankt!
Heb momenteel niet al te veel tijd om foto’s te selecteren die een beetje de indruk te geven van Istanboel! Maar ik ga ze dan wel eerst op Flickr zetten.

Vr. gr.

Roel J.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar