Defecte 24-105

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik had gisteren een vrijgezellenfeest en had besloten een camera mee te nemen. Vrijdagavond opgehaald in de studio en zaterdagochtend in de auto gelegd. In verband met het feit dat de hele auto vol lag met zooi (fietsen, ski's en noem maar op, het is toch een vrijgezellenfeest :D) had ik de camera op de achterbank gezet en netjes in de gordel gezet.

Bij aankomst bleek dat mijn 24-105 qua zoom vast zat tussen de 70 en 105mm. Dat heeft natuurlijk niets te maken met de manier waarop ik hem vervoerd heb, maar het is wel onhandig dat hij niet verder uitzoomt dan 70mm. Hij loopt ergens tegenaan dan en ik kan gewoon fysiek niet verder draaien.

Iemand die dit herkent en iemand kent die dat ook al heeft gehad of iemand die dat zelf heeft ervaren.
Ik vraag me namelijk een beetje af wat het zou kunnen zijn en waar ik qua reparatiekosten op moet gaan rekenen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ook gehad bij mijn 17-85 en bij deze lens is het een bekend probleem.

Reparatie bij rofa was dacht ik 80 Euro. Er zat binnenin iets los wat ze weer vast gezet hebben.

Geen idee of oorzaak en kosten hetzelfde zijn uiteraard.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bij de 17-85 is het inderdaad een vaak voorkomend euvel, vastzitten en niet kunnen zoomen. Dit kwam door een schroefje wat na verloop van tijd losser kwam te zitten en de zoomconstructie blokkeerde.
Ik had er ook een, die ik toen zelf gerepareerd heb (schroefjes vastgezet met locktite).
bij de 24-105 ken ik hem niet.
de 24-105 heeft wel een ander vaker voorkomend probleem en volgens mij was dat een breuk of defect aan een kabeltje in de lens, wat de klachten veroorzaakt die je beschrijft.
zie ondermeer http://m.photo.net/canon-eos-digital-ca ... rum/00aHBI" onclick="window.open(this.href);return false;
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Herken dit van mijn tamron, idd naar Rofa gebracht, meen een tientje of 8-9 was het weer gepiept. Met mijn 16-35 2.8L kon ik laatst ineens niet meer handmatig scherpstellen, dat bleek een loszittend schroefje te zijn, ook dat is bij Rofa uitstekend verholpen. Kom er iets te veel de laatste tijd, maar iedere keer snelle service!
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou, vandaag naar Bergen op Zoom geweest en de 24-105 en de 85mm ingeleverd. De 85mm had ook wat problemen met focussen (gelukkig heb ik er twee)
Ben benieuwd wat het voor de 24-105 gaat kosten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Twee weken geleden de objectieven dus ingeleverd. NU AL EEN PRIJSOPGAVE (wat een [censored], daar ben je dan ook duurbetaald cps-lid voor)

De 24-105 heeft een reparatie aan het zoommechanisme nodig. En als enig onderdeel het rode l-randje (dat was bij mij verdwenen en als ze hem dan toch open moeten schroeven)
Totale kosten; € 179.12 inclusief BTW en inclusief € 15,- handlingskosten (waarom dat, dat mag Joost weten)

Zal me benieuwen hoe lang ze voor de reparatie nodig hebben. Mogen ze wel binnen een week geregeld hebben, anders gaan we eens bellen....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

fotojeroen schreefCOLONTwee weken geleden de objectieven dus ingeleverd. NU AL EEN PRIJSOPGAVE (wat een [censored], daar ben je dan ook duurbetaald cps-lid voor)

De 24-105 heeft een reparatie aan het zoommechanisme nodig. En als enig onderdeel het rode l-randje (dat was bij mij verdwenen en als ze hem dan toch open moeten schroeven)
Totale kosten; € 179.12 inclusief BTW en inclusief € 15,- handlingskosten (waarom dat, dat mag Joost weten)

Zal me benieuwen hoe lang ze voor de reparatie nodig hebben. Mogen ze wel binnen een week geregeld hebben, anders gaan we eens bellen....
Ja, ik herken je irritatie.
Onlangs ook zo'n ervaring gehad met "een professionele Canon reparateur" die mijn 5D3 zou repareren.
Uiteindelijk - na 3 weken en 1x terugsturen - is het netjes opgelost maar k'heb wel flink moeten "knorren".
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een collegafotograaf uit de buurt leverde laatst zijn 500mm in voor reparatie. Geen leenexemplaar (nu hoeft dat geen 500 te zijn, een 400 of 600 is misschien wel wat behelpen, maar je kunt vooruit). Een andere fotograaf heeft hem gelukkig kunnen helpen.
Nee, Techrepair is ook niet meer wat het geweest is....

Denk dat ik volgende keer maar weer naar Weert rijd
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De laatste keer dat mijn 24-105 naar de kl... was (IS bleef hangen) heeft Nederweert dezelfde dag een prijsopgaaf gedaan en binnen drie dagen had ik hem terug (als ze de onderdelen hadden gehad eerder). Ben nog steeds zeer tevree over die tent.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vorige week kreeg ik een bericht dat alles weer klaar was. TWEE MAANDEN LATER!!!!
Vanmiddag heb ik het opgehaald en kreeg ik te horen dat dat kwam ivm de vakantietijd.

Heb er toch eens een klein blogje aan gewaagd: http://blog.fotojeroen.nl/index.php/arc ... -repareren
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar