Probleem Mac pro met Photoshop/Photoshop Elements

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Helaas is de Mac van de week plat op zijn zijkant omgevallen, dat gaf een flinke klap. In eerste instantie startte hij niet meer op, maar na de verschillende onderdelen goed vast te drukken, startte hij toch op.
Gisteren kwamen we ineens tot de ontdekking dat hij maar over 2 G Ramgeheugen beschikte ipv de 4 die erin moeten zitten, dus oke...vastgezet en die ziet ie in ieder geval ook weer....maar:

Als ik in photoshop cs of in elements een foto open (jpg, ca 5Mb) en ik wil filters > blur > lens blur doen, dan doet hij er langer over dan mijn laptop...

De mac heeft 4G ramgeheugen en 2 x 2,8 GHz quadcore processors, en een grafische Radeon HD kaart van 1G.
Hij zou toch veel sneller moeten performen dan mijn laptop met 4G ramgeheugen, intel core duo processor van 2 GHz en grafische kaart van 512 Mb?

Wie heeft een vergelijkbare mac en wil eens even checken hoe lang applying lens blur filter duurt op zo'n foto?

NB: zojuist even de system specs opgezocht, maar dan zit er ook weer een vertraging op de muis.....

Lijkt me niet goed, gelukkig is t verzekeringswerk, want de kast werd door iemand van de thuiszorg omgetrokken :oops:
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Eergisteren heb ik m weggebracht om eerst te kijken wat er eventueel kapot was en dan te laten repareren;

Vandaag kreeg ik te horen dat de reparatie van de Mac ca 700 euro gaat kosten :cry: :=
Moederbord, 1 harddisk en een 1 optical drive zijn beschadigd :? moederbord is t duurste onderdeel....
Maar ja nieuw heeft déze machine 3800 euro gekost 6 jaar geleden...

Gelukkig dat t vergoed wordt :)
gongon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2014 12:39

Dat is een tegenvaller.
Maar goed dat je het vergoed krijgt.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

De mac is inmiddels gerepareerd en draait weer volop, Photoshop Elements bleef echter een probleem. Na enig speurwerk via Google heb ik Photoshop Elements Organizer verwijderd en dat scheelt aanzienlijk!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar