laten repareren of alternatief nieuw?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

Hoi,

Ik krijg sinds deze week de Error 01 foutmelding met mij tweedehands Canon 17-55 2.8 IS USM op mijn 50D body. Ander objectieven geven geen foutmelding, dus heb ik contact gezocht met DSP Digital Servicepoint in Nederweert om te kijken wat een reparatie zou gaan kosten. Kreeg ik vandaag de mail dat dit minimaal 180,- zou zijn. Tja, ik had al geteld op iets van 120,-, maar dit is toch weer net iets meer. :(

in de zoektocht naar dit (bekend) probleem kwam ik een review tegen van iemand die dezelfde Canon lens had, maar aangenaam verrast was door de Tamron 17-50 2.8 XR DII. En deze blijkt nieuw rond de 300,- te zitten. Mijn Canon is dus al niet nieuw meer...

Heeft iemand ervaring met deze twee objectieven? Wat zouden jullie doen... Laten repareren of een nieuwe Tamron?

ik hoor het heel graag, want ik weet nu even niet wat ik moet doen :roll:

EDIT:
Heb uiteraard de contactpunten gereinigd, maar dat leverde niets op.
Laatst gewijzigd door 1 op aspers, in totaal 2 keer gewijzigd.
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Bel ook eens met http://www.rofarepair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

boels069 schreefCOLONBel ook eens met http://www.rofarepair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Thx! Dat zal ik zeker ook even doen.
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Laten repareren! Ik heb de tamron gehad en dat is een fijne lens absoluut. Maar jij bent gewend aan de canon versie met iS en USM. Dus zonder grasmaaiermotor. Niet aan beginnen. M2c.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ehm, heb je de contacten van de lens (en bij voorkeur de camera) schoongemaakt? Voordat je €120,- gaat overmaken zou ik dat eerst doen. Oh, en ook de lens proberen op een andere body, voor de zekerheid.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

addy101 schreefCOLONEhm, heb je de contacten van de lens (en bij voorkeur de camera) schoongemaakt? Voordat je €120,- gaat overmaken zou ik dat eerst doen. Oh, en ook de lens proberen op een andere body, voor de zekerheid.
Had ik inderdaad even moeten melden. Ik heb ze uiteraard gereinigd met alcohol. Kon dan 1 a 2 foto's maken waarna hij weer de foutmelding gaf.

Heb m nog niet kunnen testen op een ander body. Zal proberen dat in het weekend te doen.
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

altijd laten repareren is mijn advies. Volgens mij heb je 3 opties:

- Niets doen en dan kan je een mooie pennenbeker maken van lens :D
- Repareren en zelf houden als je verder tevreden was over de lens.
- Repareren en verkopen en de Tamron halen voor € 300,00. Ik denk gezien de prijzen op marktplaats dat je dan nog geld over gaat houden voor een hele grote sorbet.

Ik kan je helaas niet helpen aan ervaring met deze lens.

Wat ik met name wil zeggen is dat je altijd moet repareren. :wink:

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Ik zou gewoon gaan voor repareren. Is namelijk ook nog eens goedkoper dan een nieuwe Tamron lens.

Daarnaast inderdaad wat Beasar zegt AF is niet erg snel en stil als je de Canon al gewend bent.
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

Ik heb nu twee prijzen binnen...

- Bij Digital Service Point minimaal 180,- (waarschijnlijk powerdiafragma)
- Bij ROFA totale kosten 230,- (waarschijnlijk diafragma)

Dus... man, hier worden we niet gelukkig van :(
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dat is pijnlijk ja. Nieuw kost dezelfde lens ruim 700 euro en tweedehands zal ie vast nog wel zo'n 400 euro opleveren. Dat moet je dan ook wel in de overweging mee nemen.
Spiegel1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2013 01:05

Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

Onderdeel van 50 dollar... En dan een reparatie van 200,-. Lekker dan! Kwam al een filmpje tegen waarin iemadn een lens uitelkaar schroeft, maar dat durf ik toch niet zelf aan.

Vrijwilligers? :D
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Gewoon laten repareren! Tweedehands zitten ze op €500 dus het loont zich gewoon. Daarnaast is je lens dan weer als nieuw, vergeet dat vooral niet. Voor die €180 heb je geen vergelijkbare nieuwe lens.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Zoals al door velen aangehaald: repareren!
Heb in het verleden de Tamrom gehad, ik ben er nóóit 100% tevreden over geweest. Velen roepen dat ze messcherp zijn, het is waarschijnlijk waar je definitie van messcherp ligt. Op fullHD scherm vond ik het al tegenvallen... (was gekalibreerd, dus geen front of backfocus!) Heb later met een Sigma gewerkt was direct een verbetering. Inmiddels de 16-35 2.8 L en dan zie je helemaal kilometers verschillen. Daarnaast idd, die ongelofelijke herrie van de motor... Of je met een tweetakter naast je oren staat...

Kortom Tamron, prima lens als je zelden opblaast en gewoon wat landschapjes wilt fotograferen, pak anders je gerepareerde lens. Overigens zéér goede ervaringen (helaas teveel...) met ROFA.
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

*ligt naast zijn stoel...

Zo, de offerte voor de reparatie is ook binnen. Een dikke 285,-... MIJN GOD ZEG! Dat is toch wel nog even iets te veel van het goede.

Bij de reparatie code staat:
L08 Vervanging lens
L59 Vervanging IS unit
L46 Functie controle
L56 Algemene reiniging

Ik zit mij sterk af te vragen of ik dit nu nog steeds moet laten repareren :(

En eens even aankloppen bij de verzekering. Kijken of ik daar iets kan lospeuteren...
Laatst gewijzigd door 1 op aspers, in totaal 20 keer gewijzigd.
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Blijft zuur maar adviezen blijven van kracht denk ik. Voor 285,00 Euro heb je weer een top lens !

Ik hoop dat de verzekering je kan helpen het leed te verzachten.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Blijft zuur, maar reparatie lijkt de beste optie.
Het kost iets, maar dan heb je ook wat.
Daarna verkopen levert altijd meer op dan je betaald aan reparatie.

Wil er nog wel een optie bij doen:
Ik koop hem voor 50 euro, dan vind ik wel een oplossing ;-)
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

MichielBroerse schreefCOLON Ik koop hem voor 50 euro, dan vind ik wel een oplossing ;-)
Haha, ik ga toch maar voor reparatie! Wist dat het een dure hobby is... ;)
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Goede keus! ;-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar