OnOne 8 for free ?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

http://petapixel.com/2014/05/06/deal-al ... -for-free/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit bericht vond ik vanmorgen op mijn scherm. Ik weet niet of dit dezelfde versie is als die ze eerder beschikbaar stelden, maar de moeite van het proberen waard.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De nadruk is van mij:
As part of the Perfect Photo Suite 8, Perfect Effects 8 includes a plethora of presets for you to apply to your images. From the classic black and white to HDR effects, Perfect Effects 8 makes use of 23 different groups of presets, with more than 100 presets in total. Beyond the presets being adjustable, you can also include adjustable gradients, adjustment brush, the ability to sharpen and add borders.
Is de gratis software een stand-alone of deel van PPS8?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Dit is een gedeelte van Suite8 en heeft een beperkte gebruik’s duur! Wat nu aangeboden wordt is het gedeelte met de presets!
Alle delen van Suite 8 kunnen ook als stand alone gebruikt en gekocht worden. Dat gold ook voor Suite 7 dat ik gebruik. En dat bij mij geïntegreerd is in Aperture maar dat kan zoals misschien niet bekend en gaat ook zelfs een dieper in LR en PS dan in Aperture.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik had m bij de vorige aanbieding ook gedownload. Heb m 1 keer geprobeerd en toen niet meer aangeraakt. Ik heb er het nut nog niet van gevonden, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :D
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Voor mij geldt hetzelfde, met lightroom kan ik hetzelfde bereiken en ik weet hoe het werkt. Bij onone moet ik weer uitzoeken hoe het werkt en dat houd mij ook wat tegen.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik kreeg hem niet goed ge-implementeerd met Photoshop CC en vond het wel veel werk allemaa. Heb er dus 2 tellen mee lopen klooien.
En klaar......
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

eMKay schreefCOLONIk had m bij de vorige aanbieding ook gedownload. Heb m 1 keer geprobeerd en toen niet meer aangeraakt. Ik heb er het nut nog niet van gevonden, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :D
Toeval? Ik heb stomtoevallig gisteravond een pano van een filmrandje voorzien om dat programma toch maar een keer te gebruiken. Dat randje was eigenlijk een van de weinige nuttige toevoegingen die ik kon vinden. Lekker klungelen met de LR schuifjes geeft ook meer voldoening.

Afbeelding
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

eMKay schreefCOLONIk had m bij de vorige aanbieding ook gedownload. Heb m 1 keer geprobeerd en toen niet meer aangeraakt. Ik heb er het nut nog niet van gevonden, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :D
Dat ligt niet aan jou ;) Ik heb hetzelfde.

De meeste filters vind ik echt bagger, en een vaker gebruikt filter als sephia is er bijvoorbeeld niet. Ik heb 'm staan, just for in case, maar zal er weinig mee doen denk ik.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Roel Jansen schreef:
Dit is een gedeelte van Suite8 en heeft een beperkte gebruik’s duur!

Wel goed lezen, de gratis verstrekking is tijdelijk:
Through Monday, May 12th, you can get a fully licensed version of the all-new Perfect Effects 8 Premium Edition.
maar de licentie is niet gelimiteerd:
This is a fully licensed version. It's yours to keep forever.

Het is een onderdeel van de complete suite die stand-alone gebruikt kan worden, maar ook als plug-in voor o.a. Photoshop en Lightroom.

Deze laat zich simpel installeren en gebruiken in Photoshop CC. Als je Lightroom standaard geïnstalleerd hebt met één catalogus zie je hem automatische als extra externe editor.

Perfect Photo Suite 8 van OnOneSoftware is een uitstekende en ook door professionele fotografen zeer gewaardeerde set van plug-ins met veel mogelijkheden aan tijdbesparende beeldbewerking. Naast de presets die je als uitgangspunt kunt kiezen, kan er veel in- en bijgesteld worden. Ook selectieve bewerkingen zijn mogelijk. Door gebruikmaking van lagen kunnen veel bewerkingen/filters gecombineerd worden.

@MarcoEOS550D
Als je je een beetje in het programma verdiept zou hebben, had je kunnen constateren dat er onder Black/White wel degelijk ook een sepia-filter beschikbaar is.
Je doet er daarom goed aan om eerst eens goed aan de slag te gaan met een dergelijk programma voor je hier gaat roepen dat het bagger is.

Het is een heel goed stuk software dat hier gratis beschikbaar wordt gesteld en waar veel fotografen, ook op dit forum veel plezier aan kunnen beleven.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Bavarian schreefCOLON Je doet er daarom goed aan om eerst eens goed aan de slag te gaan met een dergelijk programma voor je hier gaat roepen dat het bagger is.
Ik heet dan wel geen Marco, maar ik wil toch even nuanceren..
MarcoEOS550D schreefCOLON De meeste filters vind ik echt bagger
Hij beweert namelijk nergens dat het pakket bagger is of dat de filters bagger zijn.. Dat de filters niet aan zijn wensen/eisen voldoen en het voor hem daarom nutteloos/bagger is doet niks af aan de kwaliteit van het pakket an sich. En dat is gewoon een mening... subjectief dus en dat mag ook gewoon geuit worden.

Zelf heb ik het pakket ook geinstalleerd, net als een aantal andere filterpakketten. Soms gebruik de ene, dan weer de andere, maar uiteindelijk ontwikkel je vaak wel een persoonlijke voorkeur voor het een of ander.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

@ Bavarian: inderdaad vind ik de meeste filters gewoon bagger. Dat je er leuke dingen mee kan doen en dat de software prima is, zal allemaal best, maar daarom hoef ik het nog niet mooi te vinden... :mrgreen:

Mijn oprechte excuses dat ik nog niet alle honderden filters doorgespit heb... :roll: maar als de zoekfunctie geen results geeft op sepia/sephia, mag ik er toch vanuit gaan dat die er niet in zit. En als hij er wel in zit maar onder een andere naam, vind ik dat nog steeds bagger :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Rocker schreef
En dat is gewoon een mening... subjectief dus en dat mag ook gewoon geuit worden.

Oké, ik vind veel foto’s die hier op het forum voorbij komen gewoon bagger, dat is mijn mening en dus subjectief.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat we moeten koesteren, maar dat verplicht ons ook om daar respectvol mee om te gaan.
Als je een beetje innerlijke beschaving hebt, druk je je genuanceerd uit of je laat een reactie met jouw subjectieve mening achterwege. Zo werkt dat in een beschaafde, tolerante maatschappij. Graag zie ik dat ook hier op het forum.

Verder kan ik me niet voorstellen dat MarcoEOS550D het programma na installatie maar een schijn van kans heeft gegeven.
Dan toch het lef hebben om te stellen dat er een – voor hem kennelijk belangrijke – functie in ontbreekt die er uiteindelijk wel degelijk in blijkt te zitten.
Als je daar op wordt gewezen dan ook nog eens als excuus aanvoeren dat je niet alle honderden filters hebt doorgespit.
Sterker nog, een volgende onwaarheid vertellen, namelijk dat de zoekfunctie met “sepia” geen resultaat oplevert.
Laat die zoekfunctie dat nou wel doen. Resultaat binnen een minuut gevonden.

Als je een subjectieve mening wilt geven, doe het dan genuanceerd met onderbouwing en hou het bij de waarheid.

De bedoeling van het forum is dat de bezoekers hier iets kunnen leren/opsteken en dan moet je wel een eerlijk verhaal vertellen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Bavarian schreefCOLON Vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat we moeten koesteren, maar dat verplicht ons ook om daar respectvol mee om te gaan.
Als je een beetje innerlijke beschaving hebt, druk je je genuanceerd uit of je laat een reactie met jouw subjectieve mening achterwege. Zo werkt dat in een beschaafde, tolerante maatschappij. Graag zie ik dat ook hier op het forum.
Jouw visie op beschaving en fatsoen naar elkaar deel ik volledig.. Maar met jouw levenservaring zul je ook het nuanceverschil aan moeten kunnen voelen tussen het geven van jouw mening over een foto van een forumlid hier. of het bespreken van een softwarepakket. ;)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Bavarian schreefCOLONRocker schreef
En dat is gewoon een mening... subjectief dus en dat mag ook gewoon geuit worden.

Oké, ik vind veel foto’s die hier op het forum voorbij komen gewoon bagger, dat is mijn mening en dus subjectief.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat we moeten koesteren, maar dat verplicht ons ook om daar respectvol mee om te gaan.
Als je een beetje innerlijke beschaving hebt, druk je je genuanceerd uit of je laat een reactie met jouw subjectieve mening achterwege. Zo werkt dat in een beschaafde, tolerante maatschappij. Graag zie ik dat ook hier op het forum.

Verder kan ik me niet voorstellen dat MarcoEOS550D het programma na installatie maar een schijn van kans heeft gegeven.
Dan toch het lef hebben om te stellen dat er een – voor hem kennelijk belangrijke – functie in ontbreekt die er uiteindelijk wel degelijk in blijkt te zitten.
Als je daar op wordt gewezen dan ook nog eens als excuus aanvoeren dat je niet alle honderden filters hebt doorgespit.
Sterker nog, een volgende onwaarheid vertellen, namelijk dat de zoekfunctie met “sepia” geen resultaat oplevert.
Laat die zoekfunctie dat nou wel doen. Resultaat binnen een minuut gevonden.

Als je een subjectieve mening wilt geven, doe het dan genuanceerd met onderbouwing en hou het bij de waarheid.

De bedoeling van het forum is dat de bezoekers hier iets kunnen leren/opsteken en dan moet je wel een eerlijk verhaal vertellen.
Volgens mij maak je een en ander heel wat zwaarder dan het is. Ik geef aan dat ik de meeste filters bagger vind - dat is mijn ervaring na anderhalf uur uitproberen. Daarmee zeg ik niets over de kwaliteiten van het programma. Ik heb de schuifjes liever zelf in handen, that's it.

Geen schijn van kans, lef hebben, waarheid, leugen, eerlijk, oneerlijk... nou nou... je durft heel wat in de mond te nemen. Ik geef alleen aan wat mijn ervaring is. Ik heb meermalen de zoekfunctie geprobeerd op de gegeven termen - zonder resultaat. Blijkbaar is dat bij jou anders, maar dat maakt mij niet tot een leugenaar.

Als jij blij en tevreden bent met het pakket, fijn! Mooi zo! Vertel dat ook vooral! Zo doen we dat immers in alle topics en krijgen andere leden een evenwichtig beeld. Maar matig jezelf niet aan dat je over anderen moet of mag oordelen, die broek past je niet.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Of je nu een foto of een softwarepakket bespreekt, daarbij verdienen beide een eerlijke kans.
Bagger was en is niet mijn woordkeus. Ik zou eerder kiezen voor niet mooi of minder mooi.
Zowel voor foto als softwarepakket siert het om een gegeven mening te onderbouwen.
Alleen roepen dat iets bagger is, draagt niet bij aan de informatie die bezoekers van dit topic graag ontvangen om een evenwichtig beeld te krijgen.
Ik vraag me af of MarcoEOS550D überhaupt wel naar het pakket heeft gekeken. Hij zegt dat hij liever zelf de schuifjes in handen heeft. Wel, het pakket puilt uit van de schuifjes waarmee je beelden volledig naar eigen inzicht kunt aanpassen.
Het is alleen een andere werkwijze/benadering waar je even aan moet wennen. Zo heb je ook nog de pakketten van NIK-Software en Topaz. Die werken ook weer net even anders.
Dan heb ik het nog maar niet over alle mogelijkheden van het grote Photoshop, waarmee hele mooie maar ook hele lelijke dingen gemaakt kunnen worden.
Vrijwel al die pakketten werken met voorinstellingen en schuifjes en in alle gevallen vergt het tijd om daarmee te leren werken. Je moet eerst investeren voor je rendement ontvangt.

Om er achter te komen wie de “leugenaar” (ik heb dat woord niet gebezigd) onder ons is, kunnen degenen die het pakket hebben geïnstalleerd, eenvoudig testen door linksboven in de zoekbalk “Search” in te tikken “sepia”. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat deze software voor iedereen op dezelfde manier werkt.

Tot slot wordt mij verweten dat ik over anderen oordeel, maar dat lees ik nergens terug in mijn berichten. Ik oordeel niet, ik constateer slechts en het is aan de lezers om daar iets van te vinden of daar een oordeel over te hebben.

Voor de goede orde nog even. Ik ben tevreden met Lightroom, Photoshop, Nik-Software collectie, TopazLabs Complete Collection en OnOneSoftware Perfect Photo Suite, om maar een paar grote te noemen. Ik gebruik daarvan door elkaar die onderdelen die ik het meest geschikt vind voor de bewerking van een bepaald beeld.
Ik sta daarin niet alleen, maar ook de hier bekende Frank Doorhof is een regelmatig gebruiker van tijdbesparende plug-ins, ook van Perfect Effects
http://www.frankdoorhof.com/site/2011/1 ... -4s-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat er mee kan, laat bijvoorbeeld dit beeld zien, ook al is het een extreem voorbeeld
https://www.facebook.com/EmergingAirePh ... 63/?type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Bezoekers van dit topic laat je niet afschrikken door de hier geuite term “bagger”.
Download gerust dit tijdelijk gratis programma en vorm je zelf een oordeel, maar investeer er dan wel wat tijd in.
Mocht het toch niet je ding zijn, dan laat het zich eenvoudig weer de-installeren en is er geen man/geld over boord.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Kan een mooi hulpmiddel zijn voor leden die daarin interesse hebben.
De rest is persoonlijk.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik heb het zaakje een aantal maanden geleden geïnstalleerd en er zitten verdraaid handige filters en tooltjes in. Of het pakketje binnen anderhalf uur onder de knie te krijgen is betwijfel ik. Zoals met zoveel zaken moet je even doorkrijgen hoe het in elkaar steekt.
Het is net als van je eerste step overstappen op een fiets. Het zijn beiden vervoersmiddelen maar voor je er een beetje mee vooruit kunt ga je een paar keer op je plaat. ;-)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dward schreefCOLONHet is net als van je eerste step overstappen op een fiets. Het zijn beiden vervoersmiddelen maar voor je er een beetje mee vooruit kunt ga je een paar keer op je plaat. ;-)
Welnee man, mijn eerste fiets was een driewieler. Verdraaid lastig om nog om te vallen hoor
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Driewieler heb ik over geslagen. Dat was bagger.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Bagger is het spul waar je met je fiets doorheen reed. :D
Wat is er nou leuker dan met bagger spelen :wink:

Hans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar