Friends at last: DxO Optics Pro becomes Lightroom’s bestie

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Friends at last: DxO Optics Pro becomes Lightroom’s bestie thanks to new raw-sharing capability
For the last seven years, there's been a battle underway for the hearts and minds of photographers. Two of the best-known photography-centric desktop apps in the business -- Adobe Photoshop Lightroom and DxO Optics Pro -- have waged war. Today, DxO Labs makes friends with its long-time rival, announcing a new version of Optics Pro that will finally see peace reign on the desktop. Both apps don't just play nice, they're a positive delight to use side by side. And we have to say, we're thrilled by that news!
http://www.imaging-resource.com/news/20 ... aw-sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
(Zie daar ook een voorbeeld van de DxO PRIME ruisreductie, schieten in hoge ISO is geen/nauwelijks een punt meer)

Zie ook:
DxO Optics Pro 9.5 image quality now directly accessible from Adobe Lightroom
http://www.dxo.com/intl/news/dxo-optics ... -lightroom" onclick="window.open(this.href);return false;
en
DxO Optics Pro 9.5 Offers Non-Destructive Workflow with Adobe Lightroom
http://www.the-digital-picture.com/News ... ?News=9728" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

The best image quality added to Lightroom
http://www.dxo.com/intl/photography/dxo ... -lightroom" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Tot 15 juni 2014 €50 tot €100 korting:
DxO Optics Pro 9 Standard Edition: 99 € instead of 149 €
DxO Optics Pro 9 Elite Edition: 199 € instead of 299 € (Suggested retail prices, including tax)
https://shop.dxo.com/login.php?CountryS ... ernational" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb zelf net een trialversie van DxO geinstalleerd en zo even een cr2 file vanuit LR richting DxO gestuurd voor processing en weer terug naar LR. Het is wel een extra handeling uiteraard, maar het principe werkt goed. ..
Omdat ik nog niet echt bekend ben met DxO zien de foto's er uiteraard best anders uit.. dat is een kwestie van er een beetje mee spelen en tunen. Ik zou het ook niet voor alle foto's gebruiken denk ik, maar met name de foto's met wat meer ruis kan het zeker nuttig zijn

Thuis nog wat uitgebreider testen, maar ik denk dat ik maar eens voor 15 juni wat ga bestellen ;)
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

He, he, eindelijk. vriendschap met Lightroom! Voor mij geen twijfel. Ik gebruik DxO al jaren naast Lightroom en vond het ontbreken van een plugin echt een ernstige tekortkoming.
De vooraf ingestelde profielen voor camera en lenzen in DxO vind ik beter dan de Lightroom profielen en de kwaliteit vd ruisreductie van DxO staat voor mij op 1.
Zelfs met de automatische instellingen van DxO kun je eenvoudig resultaten van hoge kwaliteit behalen.

Mooi dat er nu een leuke aanbiedingsactie is. Ik ben van de partij :)
Laatst gewijzigd door 1 op karin115, in totaal 22 keer gewijzigd.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Blije mensen!

Wat ik graag zou hebben is een mening over het verschil van LR in combinatie met DXO Optics Pro in vergelijking met Aperture in combinatie met de nieuwste onOne 8 software?

Bij voorbaat dank!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Helaas, ik kan je niet helpen. Geen Apple hier :)
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Daar zal ik je ook niet bij kunnen helpen :) Wel Apple hier, maar ook Windows... En mede daarom nooit de overstap naar Aperture gemaakt (en ik was en ben erg tevreden met LR :))
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Roel Jansen:
Ik ben alleen van DxO op de hoogte.
DxO zou je een beetje een vreemde eend in de bijt kunnen noemen; het is een toepassing die uiterst sterk leunt op technisch/wetenschappelijke (voornamelijk optische) metingen aan sensor-objectiefcombinatische (DxO is mede opgericht door Franse wetenschappers die de correcties bedachten voor de eerste, foutief geslepen spiegel van de Hubble-telescoop).
De eerste versies tot pakweg V6 waren daarom eigenlijk alleen bruikbaar voor technische nurds :wink:
De ontwikkeling van DxO, en de gebruikersvriendelijkheid, kwam in een stroomversnelling door de verkoop van licenties van "embedded" correctiesoftware voor GSMs en tablets.
Uniek in DxO zijn de ruiscorrectie, de correctie van lensfouten en het opheffen van perspectivische vertekening waarbij de voorwerpsafstand en het diafragmagetal worden meegenomen.

Ik heb de laatste paar jaar geen goed onderbouwde tests gezien van bewerkingssoftware waar lens- en ruisreductie zinvol werden vergeleken.
Misschien is het wel een kwestie van smaak over gebruiksgemak en resultaten (zelf kon ik niet wennen aan de Adobe-ontwerpfilosofie van het gebruikersinterface).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Hier een artikel waarin DxO 9.5 wordt vergeleken met Lightroom 5, uit het blad AmateurPhotographer, ik heb het even op Dropbox geplaatst. Voor wat het waard is.
Vanaf pag.53

https://www.dropbox.com/s/j0v66fkkld1oi ... 140405.pdf
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@karin115:
Dankjewel!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Tsja, als DXO-gebruiker van het eerste uur was ik de laatste tijd ontevreden over de performance. Traag en de bibliotheekfunctie was voor mij onvoldoende. Dus geswitched naar LR 5.
Met gemengde gevoelens. Workflow met LR is beter en vollediger. Ook de kleurweergave is fijner en natuurlijker. Maar DXO geeft naar mijn mening nog steeds de beste resultaten, zeker met schaduwpartijen, camera/lens profielen en ruisonderdrukking.
Nu dus de kans op een unieke samenwerking tussen deze 2 uitzonderlijke goede programma's.
K'ga er de komende tijd eens goed voor zitten. Want zie het helemaal zitten :-)
Resultaten komen vanzelf voorbij.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

In het verleden zijn er ook weleens vergelijkingen geweest tussen LR en Aperture.
En hoewel LR ook een Apple versie heeft en Aperture Apple is, ga ik dan toch liever gevoelsmatig verder met Aperture. Ook nu LR tegenwoordig voor ligt op Aperture.

Ik moet me echter toch wat beter gaan verdiepen in deze programma’s .

en zeker om te kunnen bepalen in hoeverre de nieuwe onOne 8 update wel of niet gedaan moet worden. Ik ga in ieder geval trial versies van de beide vergeleken programma’s uitproberen. Denk echter niet, dat ik Aperture door LR ga vervangen. Ben daar erg tevreden mee.

Vr. gr.

Roel J.
Laatst gewijzigd door 2 op Roel Jansen, in totaal 23 keer gewijzigd.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

boels069 schreefCOLON@karin115:
Dankjewel!
+1.

Jan jij ook bedankt.

Hele artikel gelezen en ben een stuk wijzer geworden.

Zeker om te kunnen bepalen in hoeverre de nieuwe onOne 8 update wel of niet gedaan moet worden. Ik ga in ieder geval trial versies van de beide vergeleken programma’s uitproberen. Denk echter niet, dat ik Aperture door LR ga vervangen. Ben daar erg tevreden mee.
Wat me wel opviel is dat er toch veel doublures zijn bij DxO Optics Pro en Light Room.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Roel Jansen:
Gebruik het programma dat het best aansluit bij jouw opvattingen.
Ik weet dat LR mij niet echt "ligt" en zal dan ook het gebruik beperken tot zaken die niet met DxO kunnen.
Ik kan dat doen omdat de "workflow" bij een paar opnamen per dag niet bepalend is voor de effectiviteit. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

boels069 schreefCOLON@Roel Jansen:
Gebruik het programma dat het best aansluit bij jouw opvattingen.
Ik weet dat LR mij niet echt "ligt" en zal dan ook het gebruik beperken tot zaken die niet met DxO kunnen.
Ik kan dat doen omdat de „workflow" bij een paar opnamen per dag niet bepalend is voor de effectiviteit. :wink:
Ben na de trial te hebben gedownload de hele ochtend met DxO aan de gang geweest. Wat me meteen opviel is de grote overeenkomst met Aperture. Dus voorlopig zal ik verder gaan met wat ik nu heb. De mee geleverde soft ware van Canon en Aperture en onOne 7 eventueel met upgrade naar 8. Heb de laatste tijd wel wat updates voor Aperture gehad! E.e.a. was in ieder geval best interessant. Alleen vraag ik me af en ik weet niet of ik correct ben LR is ook in het Nederlands maar DxO ondersteund dat niet. Dus hoe dat dan gaat samen werken is me niet duidelijk anders dan LR ook in het Engels?

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Voor zover ik kan nagaan maakt het niet uit op welke taal LR of DxO is ingesteld (DxO heeft geen NL-instelling).
Vanuit LR wordt een bestand naar DxO gestuurd (en vice versa) en dat is taalonafhankelijk.

Ik gebruik overigens uitsluitend engelstalige instellingen op mijn (Windows) PC omdat het aantal "tricks & tips" nu eenmaal groter is in dat taalgebied en een NL-vertaling vaak nogal krom is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Wanneer programma’s werken op de plaatsing van de programma commando’s zal het inderdaad niet uitmaken. Maar ik heb eens een heel nare ervaring met de installatie van een TV gehad per ongeluk uit de lange lijst met talen de Griekse taal aangeraakt! En dat is heel erg leuk! :twisted: :twisted:

Heb me eens een vertaling van een van mijn Amerikaanse boot vrienden gehad die een Engelse post van me met Google in het Nederlands vertaald had! Erg moeten lachen Steenkolen Nederlands!

Vr. gr.

Roel J.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar