38 weken zwanger

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Vanmorgen deze dames op de foto gezet. Ik heb er 3 geselecteerd voor het forum. Ik ben geen portretfotograaf en heb ook geen studio, desondanks waren moeder en dochter zeer tevreden. Ik zelf ook, maar die schaduwen storen mij toch ook wel een (klein) beetje.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding


Ik ben benieuwd wat men er van vindt.

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Leuke foto's en ik zou mij niet zo storen aan de schaduwen hoor! Moeder is blij met de foto's en daar gaat het om.

Als je ze de volgende keer wilt voorkomen, plaats dan je onderwerp wat verder van de muur af. Je kan ook (als je met natuurlijk licht werkt) een laken voor het raam hangen waardoor het licht iets diffuser wordt. Dan wordt de schaduw nog minder hard.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mij storen de schaduwen ook niet echt. Ik vind t mooie foto's waar ik zelf erg blij mee zou zijn.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Martijn, bedankt voor de feedback. Van buiten kwam er strijklicht, bij foto 2 en 3 staat moeder met het gezicht naar het raam. Ik had de gordijnen dicht gedaan, dus dat strijklicht was weg. Ik stond in de hal met achter mij direct buiten licht. Hier heb ik een deken voor gehangen, zodat dat ook weg was. Vervolgens werd het vrij donker (goh...) dus moest ik flitsen. Ik had ze inderdaad al iets verder van de muur gezet. Maar het zijn inderdaad wel goede tips. En inderdaad, moeder is tevreden en dat is erg belangrijk. Niet in de laatste plaats omdat het m'n eigen vrouw en dochter zijn. :-)

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Gefeliciteerd met de zwangerschap! :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar