Fotos sportevenementen verkopen via Oypo

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik heb begin dit jaar al eens de Egmond-Pier-Egmond mountainbike race gefotografeerd, en recenter de Dam tot Dam loop, de Dam tot dam Fietsclassic en de (1/2e) marathon van Amsterdam, alles gewoon voor m'n plezier, en de deelnemer die de foto graag wilde, die kreeg 'm gewoon toegestuurd.

Nu heb ik sinds kort (vandaag) een Oypo account. Ik wil daar fotos van toekomstige sportevenementen in plaatsen, om te kunnen verkopen aan deelnemers. Heeft iemand daar ervaring mee? Kan het zijn dat organisaties als bijvoorbeeld sportplaat.nl een soort van alleenrecht hebben op het fotograferen en verkopen?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Erik,

Zelf heb ik via mijn Oypo account foto's aangeboden die ik tijdens een recreanten toernooi Softbal heb gemaakt.
De mensen waren behoorlijk enthousiast over de leuke foto's (ookal vond ik ze zelf voor verbetering vatbaar en gezien mijn apparatuur niet echt van hoogstaande kwaliteit).
Veel verkopen was er niet bij, maar die paar foto's en een t-shirtje die verkocht zijn hebben toch wat mensen blij gemaakt denk ik dan maar.
Enige wat ik aan "publiciteit" gedaan heb ik een e-mail gestuurd aan alle verenigingen die mee deden aan het toernooi met de link naar Oypo.
Wellicht had ik visitekaartjes moeten maken en die uitdelen op het toernooi, maarja...

Qua site vind ik het prettig werken, zeker ook met de Oypo plugin binnen Lightroom.

Wel even opletten in welke formaten je de foto's maakt/upload.
In 16:9 zijn de kleine/normale foto formaten niet te selecteren en in 2:3 wel bijvoorbeeld.

Alleenrecht? Enkel als je ter plaatse in het regelement vind dat niemand foto's mag maken behalve x, y of z maar dat zal niet het geval zijn lijkt me...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Kwaliteit is uitstekend. Groot voordeel is dat de bestelling en betaling voor je wordt geregeld.
Ik heb ooit een evenement gefotografeerd en bij Oypo verschillende albums aangemaakt voot de verschillende tijden dat deelnemers langskwamen. Het is dan makkelijker zoeken voor de deelnemers.
Je kunt dan op je eigen website links naar de verschillende albums plaatsen.
Scheelt een hoop werk en gezoek!
Succes!
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ik gebruik het ook, en de eerste klacht moet nog komen.
Ik gebruik ook paypal op mijn site, en het vreemde is, men geeft eerder de voorkeur aan een download via oypo, wat duurder is, dan een download gedaan via paypal.

Als je een facebook pagina hebt.
Dan kan je Oypo erin intregeren, dit word dan weergegeven als een extra pagina.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar