Ben ik daar? & Onbewust gevangen

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik ben met een klein projectje bezig met de titel 'online or offline'. Het doel van dit projectje is om geïnspireerd te blijven en de techniek steeds beter onder de knie te krijgen.

Het project zelf: 'Een project over de maatschappelijke “kwestie” van online aanwezig zijn, maar voor de offline wereld niet bereikbaar te zijn.'

Opmerkingen en kritiek worden op prijs gesteld :)

Titel: Ben ik daar?
Bijschrift: We leven in een wereld van afleiding. Ik heb deze foto gemaakt om te laten zien hoe wij onszelf vervreemden van onze omgeving, maar ook van onszelf. We vergeten om ons heen te kijken en te luisteren en te participeren in de offline wereld.

Afbeelding

Titel: Onbewust Gevangen
Bijschrift: Vaak vinden we onszelf “geforceerd” om te participeren in de online wereld. Toch realiseren we ons dit onbewust maar blijven het doen om niets te missen.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Roemja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 14:38

Diepzinnig hoor! Appart, dat wel.
Ik schiet met scherp!!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zo, dat doe ik je niet na!

Bij foto 1 is het me zonder toelichting niet direct duidelijk wat je over probeert te brengen. Ik vind die foto ook vrij druk. De tweede daarentegen vind ik super, in zijn eenvoud. Die pakt me direct! Gaaf!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dank jullie wel :)

Die drukte was mij ook opgevallen haha. Mooie uitdaging voor de volgende versies om met eenvoud hetzelfde te proberen overbrengen.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Beide foto's spreken boekdelen. De tweede is duidelijk de betere. Volgen er nog meer foto's binnen dit project?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dat is wel de bedoeling Dward. Kwestie van inspiratie :) De feestdagen zullen wel even roet in het eten gooien :)
Anoniem 3

eMKay schreefCOLON.....De feestdagen zullen wel even roet in het eten gooien :)
Dat is niet te hopen... :?

Goed uitgewerkt idee. Ik maak geen keuze voor 1 of 2. Allebei TOP!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ben onder de indruk van de manier waarop je dit idee in beeldtaal uitwerkt. Verheug me op meer!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik bloos ervan heren. Bedankt voor de vriendelijke woorden!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Toch leuk. Ik ben nu een paar keer terug gekomen in dit topic om de foto's te bekijken. Die tweede gaat me hoe langer hoe meer aanspreken. Zit ook wel wat herkenbaars in voor me, dus dat zal misschien ook schelen. Ga vooral door met dit soort foto's Martijn!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar