lenzen voor Cuba

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kermit
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014 04:47

Hallo , wij hebben in Mei een reis geboekt voor Cuba,
Ik ben mij aan het orienteren voor lenzen .-
Ik heb een canon 700D met een std kitlens 18-55 en een L serie 20-35 L2,8
de L lens ligt nu voor prijsopgave voor reparatie waarschijnlijk moet het binnenwerk vervangen worden ivm flatkabel breuk(AF WERK NIET MEER) kosten om en nabij de 250 euro +
is dit nog aanvaardbaar? is een analoge lens
wil voor de vakantie een paar degelijke lenzen aanschaffen waarbij ik niet veel hoeft te wisselen , is voor architectuur auto landschappen
gr Henk
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

10-18 stm + 55-250 stm en samen met de 18-55 heb je dan een prima en kompleet (reis)setje, bovendien nog eens heel lichtgewicht, toch wel meegenomen op reis.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Voor jouw fotografiedoel zou ik (zeker op crop) minder mm;s willen hebben, oftewel een groothoekobjectief. Voor architectuur, landschappen en auto's perfect. Neem er eventueel een polarisatiefilter bij ivm ongewenste schitteringen en spiegelingen.

Persoonlijk zou ik de reparatiekosten te hoog vinden en iets nieuws kopen, bijvoorbeeld de Canon 10-22 of één van de merkvreemde broertjes. En denk ook eens aan de Canon 10-18 STM. Als je dat teveel groothoek vindt (en nu geen mm's aan de groothoekkant mist), kan je ook nog je kitlens upgraden naar een Canon 17-55 f/2.8, dan ga je er over de hele range die je nu ook hebt behoorlijk op vooruit qua scherpte, kleurechtheid en lichtsterkte.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Canon 24-105 wat?
Komt er op mijn reizen vrijwel niet af. Diafragma f4 over het hele bereik, maar dan wel met stabilisatie!
Scheelt een hoop gesjouw. Te weinig groothoek? Gewoon een stapje naar achteren. Doe voorzichtig bij ravijnen! Haha!
Goeie reis!
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Het zou per persoon verschillen wat men het liefst zou gebruiken. Jou advies geven is ook erg lastig. Men zal uitgaan wat men zelf prettig vind. Persoonlijk heb ik al voldoende aan 23mm 35mm equivalent op FF.

Wat is je budget ;-)

Canon
15-85
18-135
18-200 of een variant van Tamron/Sigma
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 3

Mijn advies:
De onovertroffen Canon 15-85 IS. Een nearly L lens die aan al je wensen tegemoet gaat komen.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik kn me wel vinden in het advies de bovenbuurman.

Groet!
Dward
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Schiet me zo iets te binnen: laatst een dag een Tamron lens uit geprobeerd, de 16-300.
Staat deze maand in Focus. Een zeer groot bereik en hij voelde heel degelijk aan. Bovendien een zeer goed werkende stabilisatie. Een echte vakantielens!
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Tamron F3,5-6,3/16-300 mm Di II VC PZD Macro
De opvolger van de zo succesvolle 18-270 mm heeft een nóg groter zoombereik: als van een 24-450 mm full-framezoom. Dat maakt dit uiteraard een zeer aantrekkelijke optie. Dankzij speciale glassoorten (XR/UXR) met een sterke lichtbreking (refractie) kon de bouwlengte verkort worden tot een voor dit bereik spectaculaire 10 centimeter. Fouten worden door één hybride asferische lens (glas en kunststoflens gecombineerd) en drie asferische lenzen verregaand gecorrigeerd. Twee LD-lenzen moeten chromatische aberratie terugdringen en de resolutie verhogen. Dat is niet helemaal gelukt: met name bij de telestanden zien we een sterke chromatische aberratie, die niet in de Nikon D5300 kan worden gecorrigeerd. Tijdens de test leverde Adobe nog geen correctieprofielen voor deze ultrazoom, maar Silkypix deed dat wel. Deze software is gratis te downloaden via www.tamron.com (versie 4.0.5.0). Inmiddels zijn er ook Adobe-profielen verschenen. Een soortgelijk verhaal geldt voor de vertekening: duidelijk tonvormig aan de groothoekzijde, overgaand in een aanvankelijk sterke kussenvorm (55 mm) die dan teruggaat naar een mildere vorm. Deze 19x zoom heeft een stille PZD-scherpstelmotor en een goed functionerende VC-beeldstabilisator. Al met al heel bruikbaar voor de doelgroep (en doelstelling), maar verwacht geen SP-kwaliteit.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Alle lenzen zijn analoog.... maar 20-35 op crop is sowieso niet spannend.

Mijn laatste reizen waren eigenlijk steevast met een 17-35mm en 85mm op fullframe. Voor mij zou een 11-18 STM met een 50-85mm lens ideaal zijn, maar dat is denk ik persoonlijk. De Canon 15-85 is waarschijnlijk de ideale reislens op crop, ik zou daarvoor gaan.

Kannon111: volgens mij heb je dat niet zelf geschreven, maar gekopieerd van een andere website. Aangezien er copyright op dergelijke teksten rust, dien je op zijn minst aan bronvermelding doen.....
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Helemaal gelijk!
Bron: webpagina Focus
Liesbethvist
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012 09:46

ondanks dat ik in het bezit ben van fraai glaswerk heb ik er onlangs toch voor gekozen een tamron 16-300 lens aan te schaffen (kon er een kopen op marktplaats) voor mijn reis naar Bonaire. Deze lens heb ik gebruikt icm mijn 7d mark II en het is uitstekend bevallen, redelijk compact en altijd alles bij de hand zowel groothoek als tele. Een polafilter zou ik er ook zeker bij doen voor Cuba. Wil je wat voorbeelden zien kijk dan eens op mijn website http://www.fotoliesbeth.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Ik heb afgelopen week twee series geplaatst die ik met de tamron heb gemaakt, Flyfishing Bonaire en de gewone Bonairefoto's. Veel succes met je keuze en alvast een hele fijne vakantie in Cuba (ps ik weet niet of je van lezen houdt maar ik heb in mijn vakantie toevallig het boek gelezen "Het leven van Fidel Castro"geschreven door een voormalig lijfwacht, aanrader!).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar