Opvolgende nummering OP de foto bij bulk aantallen

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Cellie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2013 13:42

Beste mensen,

Al een geruime tijd ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een opeenvolgende nummering te realiseren OP een bulk aantal foto's (600 bijv). Hierbij bedoel ik niet de file-naam van elke foto. Die is op een simpele wijze zodanig te bewerken dat dezen automatisch van een volgnummer te voorzien is. Het gaat om een opeenvolgende nummering OP de foto (automatisch).

Nu zet ik IN elke foto een nummer handmatig erin bij het bewerken. Maar dat is zo tijdrovend en lastig dat ik zoiets heb van, kan dat niet makkelijker? Ik maak wel gebruik van het programma Umark (netjes geregistreerd) waar je een watermerk op je foto kunt zetten. Maar dat programma heeft geen functie van doornummeren.

Hopende dat ik het goed heb omschreven.

Iemand een idee of oplossing?

Groetjes,

Cel
Cellie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2013 13:42

Inmiddels zelf erachter gekomen. Mijn eigen software (Umark) kan dat blijkbaar toch. En zo leer je steeds meer.

Draadje mag dicht.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Kijk, goed om te horen! Leuk dat je het ook even terugkoppelt nog, ondanks dat je hier nog geen reacties had gehad.. mocht iemand met dezelfde vraag zitten dan weet hij dat ook gelijk :)
Cellie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2013 13:42

Klopt Rocker, Heb je een mooi programma gekocht en gebruik je alleen de standaard dingen. Ga je er eens dieper op in, zie je ineens ook nog andere mogelijkheden. Dus inderdaad. Umark is een goede (betaalbare) oplossing.

Groetjes..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar