Discussie over IS bij uitgeschakelde camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Heb je hier iets aan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EF_l ... n_protocol" onclick="window.open(this.href);return false;
https://pickandplace.wordpress.com/2011 ... low-focus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

die 2de link is wel interessant! Nu zal ik niet snel iets tussen mijn lens en camera prutsen. Maar voor een omgekeerde lens is deze info wel extreem handig.
Macro en manual focus blijft een hekel ding met een crappy balhoofd :roll:

Ik zou liever de USB data structuur willen weten want Canon schiet niet erg op met het porten van eos utility naar Windowsphone.
Camera remote is misschien net datgene wat me kan enthousiasmeren om in die klote metro te gaan programmeren.

@jev
Een dynamisch signaal wordt door een meter gewoon uit gemiddeld en zal bij een stabiel signaal zich gedragen als een PWM signaal.
Dus bv een klok signaal van een seriële bus die 10% van de tijd actief is zal een spanning geven van 10% van de klok spanning.
Je weet niet of het 1ms aan op 9ms uit is of 100ms aan op 900ms uit. Maar je weet dan wel dat het signaal actief is.
Gewoon voor de fun zal ik de scoop aan de body hangen. Kijken wat ie doet.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

seoman schreefCOLON Een dynamisch signaal wordt door een meter gewoon uit gemiddeld en zal bij een stabiel signaal zich gedragen als een PWM signaal.
Tenzij het een open collector is zonder pull-down natuurlijk. Of een signaal dat superposed over een voedingsspanning getransporteerd wordt. Daarbij hoeft het signaal niet repeterend te zijn, het kan best data bevatten die continue anders is.
The Artist Formerly Known As Jeveos
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar