Canon..... Cannot

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Het is steeds gekker aan het worden, Ik heb een breuk in één van de kabeltjes zitten van mijn MT-24ex en heb daarvoor een mail gestuurd naar (helaas een noodzakelijk kwaad) Tech Repair. Mijn vraag was" graag een prijsopgave voor het vervangen of het leveren van deze kabel, i.v.m. een kabelbreuk" Als antwoord kreeg ik dat ze dat niet konden bepalen er moet eerst een naar gekeken worden om te bepalen wat er aan mankeert , het gaat me dus €50,- kosten om te bepalen wat ik al weet. mijn beklag bij Canon levert niets op< zij komen met een verhaal over verantwoording e.d., ik ben dus aan de " Goden" overgeleverd..... Canon zegt dat er technische kunde en opleidingen aanwezig moeten zijn voor het verhelpen van het euvel ... we hebben het hier over een snoer!!!, Tech repair verkoopt nota bene via hun eigen webwinkel wel flitsvoetjes en schermpjes e.d. om apparatuur te repareren en ik kan geen snoer geleverd krijgen, zelfs geen prijsopgave vooraf. Waar is Canon mee bezig? :evil:
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Anoniem 3

Is klagen je beroep? (gezien je vorige posts).
Zoek een techneut die een soldeerseltje kan zetten en je bent uit de brand, zou ik zeggen.
Als je al weet wat je mankeert, waarom zoek je dan een dure dokter???
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Misschien kan Rofa Repair je aan een kabel helpen.
Hans
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLONIs klagen je beroep? (gezien je vorige posts).
Zoek een techneut die een soldeerseltje kan zetten en je bent uit de brand, zou ik zeggen.
Als je al weet wat je mankeert, waarom zoek je dan een dure dokter???
Laten we het aub vriendelijk houden, hier heeft TS niet zo veel aan denk ik.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik pas ergens een link gezien van allelei canon onderdelen. Zal een kijken of ik die nog kan vinden voor je.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLONIs klagen je beroep? (gezien je vorige posts).
Zoek een techneut die een soldeerseltje kan zetten en je bent uit de brand, zou ik zeggen.
Als je al weet wat je mankeert, waarom zoek je dan een dure dokter???
Inhoudelijk zal ik maar niet reageren,

Ik neem aan dat je er verstand van hebt? mag je mij uitleggen hoe je in een kabel iets kan solderen zonder de kabel te openen en dus onherstelbare schade toebrengt in de mantel, welke dus gezien de aanwezigheid van stekkers niet is af te sluiten door bijv. een krimpkous, kortom ik verkoos het vervangen van de kabel.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONIk pas ergens een link gezien van allelei canon onderdelen. Zal een kijken of ik die nog kan vinden voor je.
Hartelijk dank, in de USA zijn ze al aan het kijken voor me, maar buiten dat vind ik de gang van zaken vreemd.. het is niet te verkopen dat ze aan de ene kant zelf onderdelen (oude voorraad?) verkopen via de webshop en anderzijds met een ...verhaal aankomen dat een kabel vervangen A: eerst moeten worden geconstateerd door technici en B: er geen onderdelen verkocht mogen worden aan derden (wat ze zelf dus wel doen)

Ik hoor graag als iemand een adres voor me heeft.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

http://www.cameraspareparts.co.uk/canon ... -399-c.asp

Hier staan wel wat onderdelen, wellicht zit er iets tussen ?
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank je wel voor het mee zoeken. hier zit het dus niet bij, de mt-24 heeft twee flitskoppen welke met krulsnoeren zijn aangesloten op de stuur unit en daar is er eentje defect van.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Anoniem 4

Dat is een knap lastig en vooral prijzig kabeltje. Zul je niet makkelijk kunnen vinden.
Dat is waarschijnlijk de reden dat Tech Repair en Canon zo terughoudend zijn.
Ik denk dat Rofa er niet eens aan gaat beginnen.
Als ik jou was, zou ik er toch voor kiezen de reparatie via Tech Repair (Canon) te laten uitvoeren.
En dan zou ik het net als op het forum hier iets anders brengen.
Met een vriendelijk woord bereik je meestal meer.
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank, heb hem direct besteld...

En voor ik iedereen over mij heen krijg, voor ik er hier over begonnen ben is er vele malen contact geweest met zowel Canon alsook Tech-repair, en je mag van mij aannemen dat dat op een geheel andere manier heeft plaatsgevonden. ( in eerste instantie )

Het snoer zelf is in een kwartiertje vervangen, er zitten gewoon stekkertjes aan welke zo op de print geprikt kunnen worden, hem bemachtigen is lastiger dan het vervangen.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON Als ik jou was, zou ik er toch voor kiezen de reparatie via Tech Repair (Canon) te laten uitvoeren.
Zonder enige indicatie van de kosten?, dacht het niet.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Begrijp je eerste post absoluut niet.... Frustratie? Wel onprofessioneel...
Als je een probleem hebt wat opgelost moet worden, post dat dan...
Waarom dat hype gedoe over een goed merk... .
Anyway prima dat het inmiddels opgelost lijkt... Toont eens te meer aan dat je beter had kunnen vragen dan poneren...
Suc6!
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

Dat het reparatiebedrijf eerst het apparaat wil zien alvorens uitspraak te doen over de kosten van reparatie is voor dit soort complexe precisieapparaten heel gebruikelijk. Ook bij andere merken en andere producten wordt veelal zo gehandeld. Net als het in rekening brengen van onderzoekskosten wanneer je besluit niet tot reparatie over te gaan. Een bedrag van € 50,00 is in dit verband heel redelijk. De kabelbreuk mag misschien duidelijk zijn, maar er kan ook nog gevolgschade zijn.
Beschadiging van het mainboard als gevolg van kortsluiting door de kabelbreuk is niet uitgesloten. Het reparatiebedrijf probeert een zo volledig mogelijk beeld van de storing te krijgen om zo goed mogelijk de reparatiekosten te kunnen bepalen.
Je wilt ook niet dat ze het kabelpakket vervangen en pas daarna weer tot de conclusie komen dat het apparaat nog niet werkt er nog andere zaken gerepareerd moeten worden, waardoor de kosten onverwacht alsnog hoger uitvallen.
Het gaat hier beslist niet om een simpel snoertje met een paar connectoren die elke knutselaar met twee linkerhanden en twee vingers in de neus in een handomdraai kan vervangen.
Ik vind dat TechRepair en Canon in deze netjes en correct hebben gehandeld en dat ze het niet verdienen om hier op deze wijze (aan de Goden overgeleverd) weggezet te worden.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Precies Gerard het is niet vreemd en zo gaat dat met veel apparatuur. Als mijn vaatwasser het niet meer doet heb ik twee keuzes, zelf aan de slag of siemens bellen. Bij dat laatste ben ik gewoon voorrijkosten/onderzoekskosten kwijt ongeacht of het een groot of klein probleem is. Het zijn gewoon commerciele bedrijven die niet van de wind leven.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 3

Rijk schreefCOLONPrecies Gerard het is niet vreemd en zo gaat dat met veel apparatuur. Als mijn vaatwasser het niet meer doet heb ik twee keuzes, zelf aan de slag of siemens bellen.
En dat is nou precies wat ik bedoelde en schreef.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Leuke discussie, ik ben het toch met de ts eens.
Ts vraagt simpelweg wat het kost om een snoer te vervangen og wat het snoer zelf kost.
Een bedrijf kan dat simpelweg gewoon doen, ondanks eventuele andere schade.
Ze kunnen gewoon op de factuur zetten dat het is vervangen op verzoek van de klant zonde verder naar andere schade te kijken.
Iedereen blij, ik vind het ook belachelijk dat als ik een snoer wil laten vervangen dat daar "onderzoekskosten" voor nodig zijn, misschien staat een krinkel van een snoer mij niet aan, dat gaat een bedrijf niets aan. En een bedrijf als tech repair weet donders goed hoeveel werk het is om dat snoer te vervangen, word er dan te weinig op verdiend of zo?
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

woody111 schreefCOLONLeuke discussie, ik ben het toch met de ts eens.
Ts vraagt simpelweg wat het kost om een snoer te vervangen og wat het snoer zelf kost.
Een bedrijf kan dat simpelweg gewoon doen, ondanks eventuele andere schade.
Ze kunnen gewoon op de factuur zetten dat het is vervangen op verzoek van de klant zonde verder naar andere schade te kijken.
Iedereen blij, ik vind het ook belachelijk dat als ik een snoer wil laten vervangen dat daar "onderzoekskosten" voor nodig zijn, misschien staat een krinkel van een snoer mij niet aan, dat gaat een bedrijf niets aan. En een bedrijf als tech repair weet donders goed hoeveel werk het is om dat snoer te vervangen, word er dan te weinig op verdiend of zo?
Ben volledig met Woody eens, Dat is exact wat ik bedoel,

wat de frustratie betreft , die is later pas gekomen het was namelijk niet de eerste keer.

Vervolgschade is er niet, als ik met de hand het knikje buig, dan flitst de kop normaal.

Ik vindt het raar dat men het hier steeds heeft over "vragen en de manier waarop ik mijn relaas doe" maar dit TOPIC is toch bedoeld om ervaringen met leveranciers e.d. te delen?

Als ik vragen had hoe het probleem op te lossen, dan had ik die wel in een ander Topic geplaatst.

En als laatste wat ik erover zeg, denk eens aan een bezoekje aan de garage met je auto en je vraagt " ik heb geconstateerd dat mijn ruitenwisservloeistof op is, wilt u die bijvullen? , Helaas meneer, we zullen eerst moeten kijken of er A lekkage is B of uw pompje wel werkt, enz.. wat de kosten zijn kan ik u nog niet vertellen, maar mocht u het niet willen.. dan bent u €50,- kwijt"
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

woody111 schreefCOLONTs vraagt simpelweg wat het kost om een snoer te vervangen og wat het snoer zelf kost.
Een bedrijf kan dat simpelweg gewoon doen, ondanks eventuele andere schade.
Ze kunnen gewoon op de factuur zetten dat het is vervangen op verzoek van de klant zonde verder naar andere schade te kijken.
Nee, dat kunnen ze niet. Nu ga je natuurlijk vragen waarom ze dat niet kunnen? Daar zijn verschillende redenen voor aan te dragen, maar uiteindelijk komt het neer op garantie en QC.

Stel nu eens dat er inderdaad meer schade is dan alleen het snoer. Dan kunnen zij dat snoer wel vervangen, maar controleren of dat goed gebeurd is kunnen ze niet want het apparaat functioneert niet. De QC aan het eind van het reparatie-traject is dus niet uit te voeren en er kan dus ook geen garantie op verleend worden. Dat laatste is echter wel een wettelijke verplichting en het eerste deel is vermoedelijk door Canon verplicht (zoals iedere fabrikant voorschrijft: op het moment dat een apparaat uit herstelling komt moet het weer voldoen aan de eisen die daar aan gesteld mogen worden).

Wel kan je je afvragen of die €50 onderzoekskosten niet wat hoog zijn en of je die niet later zou moeten verrekenen met de reparatiekosten als er tot reparatie overgegaan wordt. Maar dat is weer een heel ander verhaal...
The Artist Formerly Known As Jeveos
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar