Ijsvogel + update

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi iedereen,

tegen de winter hebben we sinds twee jaar een ijsvogel die onze vijver bezoekt. Hij vangt er de jonge zonnebaarzen uit. We kunnen hem vanuit de keuken zien zitten en zo is het makkelijk om foto's van hem te maken..... Ik plaats er hier eentje van vanmorgen. Hij is gemaakt met 400 ISO en ik vind dat je dat ook goed kunt zien, maar ik vind het zo uniek dat ik met een kop koffie in mijn hand foto's kan maken van zoiets moois dat ik het toch plaats.

49286


Hier na een tip ook vierkant uitgesneden:

49289

Ik geloof dat de portrait-versie toch mijn voorkeur heeft, maar dat is denk ik een kwestie van smaak. :)



Groetjes,
Elsbeth
Laatst gewijzigd door 1 op madelief, in totaal 15 keer gewijzigd.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Roemja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 14:38

Deze foto staat als een paal boven water!! Vindt de lucht wel wat uitgebeten maar toch vindt ik hem mooi. Mij is het in ieder geval nog nooit gelukt een ijsvogel te spotten, heb er ook niet naar gezocht haha.
Ik schiet met scherp!!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Wat een ontzettende bofkont ben jij! Wat dacht je van woningruil? Ik zou ook wel zo'n mooie foto vanuit huis willen kunnen maken. Leuke compositie met dat lagere paaltje er bij.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Dank... en Roemja, ik vind de lucht ook erg wit. Om de ijsvogel goed op kleur te krijgen moest ik de boel wat oplichten - het was vanmorgen donker weer hier - en toen werd de lucht dus zo. Hij was al wittig maar niet zo wit. Ik had dat met Photoshop wat kunnen verbeteren maar ik heb dat vaker geprobeerd en meestal levert dat een hoop gepruts van mij op met uiteindelijk een resultaat waar ik niet verrukt van ben. En ik vond het effect zo ook wel iets hebben. Dus heb ik het maar zo gelaten.....
Jonggolde, ik kan het vaak zelf niet geloven dat ik vanaf de ontbijttafel zoiets ongewoons kan zien. In elk geval wat kleuren betreft. Hoop ooit nog eens een foto te maken als hij duikt om een visje te vangen...... met een boterhammetje en een kop koffie is dat niet zo'n probleem, denk ik :)

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Dat is boffen en genieten. Ik vind de foto zo best de moeite van het plaatsen waard.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Dankjewel, Kiran!
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ijsvogel staat er mooi op hoor. Zo is het een keertje anders dan anders.

Door de zachte winter vorig jaar zijn er nu ijsvogels in overvloed, dus je kunt ze nu bijna overal wel vinden.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Staat er lekker op hoor. Wellicht met een vierkante uitsnede een stuk van de witte lucht boven de vogel weg laten vallen ? Is een kwestie van smaak hoor, maar aan de bovenzijde heb je ruimte zat.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi,

dank voor de commentaren. Rijk, die vierkante uitsnede ga ik proberen, ik denk ook dat je daar een punt hebt. Ik zal hem in een update plaatsen....

groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar