EOS Utility 1.2

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
HansAllard
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016 19:39

Wie kan mij helpen aan de EOS Utility 1.2 of aan de Digital Eos Solution Disk V9.0.

Ik heb een gebruikte EOS 1Ds MKII gekocht en zou graag persoonlijke functies willen instellen en mijn naam in de camera registreren.
Daarvoor heb ik de EOS Utility nodig.

Op de Canon website is wel een update te downloaden, maar die werkt alleen als je de basisversie 1.2 hebt.
Ik heb Canon hierom gevraagd, hun antwoord was helaas dat ze geen CD's meer hebben met deze software.
Ze kunnen me dus niet verder helpen.
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Ik heb hem via de Amerikaanse canon website.
Staat ergens onder support en kun je heel het pakketje zo binnen halen.

Update: https://www.usa.canon.com/internet/port ... BIS9nQSEh/

Let op!! de oudere cameras hebben een andere versie dan de nieuwere.
Je hebt nu volgens mij alleen je serienummer nodig.

Onderstaande link moet het doen en staat de utility bij (software), alleen even je OS systeem invullen en downloaden maar.
https://www.usa.canon.com/internet/port ... ndSoftware
HansAllard
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016 19:39

Hoe zeer ik het snelle antwoord ook op prijs stel, ik kom er niet verder mee.

De bovenste link verwijst naar de EOS Utilty voor een aantal camera's. Hieronder staat van de 1Ds serie alleen de 1Ds MKIII en niet de MKII die ik heb.
Als ik echter toch op deze MKIII click, dan schakelt het systeem als enige door naar de 1Ds MKI
Hier staat dan een lijst met beschikbare software. Maar ook hier alleen de updates op de EOS Utility en niet de basis versie.

Als ik op de tweede link van het antwoord click, kom ik alleen bij de huidige productlijn, en kan ik geen oudere producten opvragen.
Zie ik wellicht iets over het hoofd?

Daarom nogmaals mijn vraag:

Wie kan mij aan de Canon EOS Utility 1.2 helpen of aan de EOS Solution Disk V9.0
HansAllard
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016 19:39

Ik ben onverwachts toch verder gekomen, door een email aan Canon Amerika.
Hoewel ik de melding kreeg dat hun site alleen voor Amerikaanse ingezetenen beschikbaar was, kreeg ik korte tijd later toch antwoord en werd mij een download link gegeven van de hele installatie CD.

Nu het slechte nieuws: De EOS Utility zegt "camera is not recognized", ondanks het feit dat Windows XP via de WIA driver de camera wel herkent en ook foto's kan downloaden.
Het ging me echter om het instellen van de persoonlijke functies en het registreren van mijn naam, en daarvoor heb je de EOS Utility nodig.
Waarschijnlijk ligt dit aan mijn camera, want het is ook niet mogelijk de Firmware te updaten van 1.0.0 naar de laatste versie 1.1.6. Bij de allerlaatste stap van de update procedure krijg ik de melding “Update Failed, please try again”.
De reparatiedienst van Canon heeft hiervoor ook geen oplossing.
Gelukkig werkt alles goed, dus een echt probleem is het niet, maar het blijft toch raar.
Anoniem 4

Tsja, zowel de camera als de Windows versie zijn gedateerd. De camera gaat nog wel even mee, maar de Windows versie zou ik maar eens gaan upgraden.
Dit soort problemen wordt ook nog wel eens veroorzaakt door een niet al te fris kabeltje.
Al eens een andere geprobeerd?
Ook Microsoft's .NET Framework dat gelijk met Eos Utility wordt geïnstalleerd kan voor problemen zorgen. Je hebt minimaal versie 3.0 nodig.
De oplossing zal niet eenvoudig zijn, want zowel Microsoft als Canon verlenen geen ondersteuning bij deze verouderde configuratie.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Naar aanleiding van jouw vraag maar eens de software voor mijn 5D geprobeerd.
Jouw camera stond ook in het lijstje, de usb van die 5D bleek te oud voor windows 8,
kan niet verbinden, wordt niet meer ondersteund :-(

Moet nog proberen met win 7

gr
Frank
HansAllard
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016 19:39

Inmiddels heb ik EOS Utility toch aan de praat gekregen op mijn oude Windows XP PC via een IEEE 1394 verbinding.
Ik had een nieuwere basis versie van EOS Utility, de versie 2.14, van Canon USA gekregen, die niet geschikt is voor de 1Ds MKII.
Maar .... als je deze na installatie wist, dan kun je plotseling de oudere update 2.4 of 2.7.3 installeren die wel geschikt zijn.
In plaats van een upgrade is het dus eigenlijk een downgrade.

Zonder eerst deze 2.14 eerst te installeren en die daarna te wissen is het niet mogelijk update 2.4 of 2.73 te installeren!
Deze twee laatste updates staan gewoon op de Canon support lijst voor de 1Ds MKII.
Deze grappige omweg was dus de oplossing.

Wellicht heeft iemand anders nog iets aan deze omweg truc.

Hans
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Het is al weer even geleden dat ik een 1DsII had, maar ik meen mij te herinneren dat dat ook alleen maar met de Firewire (IEEE 1394) aansluiting kan...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar