lens coat voor de oude canon 100-400 l is

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
John K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2011 17:53

Er is een nieuwe canon 100-400 mm l is ll op de markt, maar ik heb nog de vorige versie. Nu wil ik daar graag een lenscoat voor aanschaffen. Zijn deze nog ergens te verkrijgen dat jullie weten? En welke kan ik het beste kiezen om het schuifsysteem voor het in- en uitzoomen van deze lens goed te ondervangen? Ik ga namelijk naar Afrika deze zomer en wil graag mijn spullen behoeden voor stof, vandaar dat ik de lens in wil pakken.

Ik laat me graag door jullie informeren, dus hoop op jullie reacties!

mvg John
John K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2011 17:53

Ik heb idd wat coats gevonden voor de oude 100-400 mm l is lens van Canon, maar die beschermen niet het uitschuifbare deel. Wat kan ik doen om te voorkomen dat dit stof gaat happen in Afrika?
jonky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2005 19:43
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Valt wel mee hoor dat stof happen in Afrika. Deze lens gaat al jaren mee op safari. Leg tijdens het niet gebruiken van je camera+lens een handdoek over je camera , of stop hem in een wat groter plastic zak. Gebruik eventueel een grote snuittas (ik heb die van Thinktank). Natuurlijk niet tijdens het rijden de camera continue in de aanslag houden, maar telkens die handdoek er over, scheelt echt een hoop stof. En elke avond alles even schoon blazen. ik wens je een mooie reis toe
John K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2011 17:53

Thanks jonky. Ik zal m regelmatig afstoffen voor ik 'm in- of uitschuif en standaard gelijk terug in de tas als ik 'm even niet gebruik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar