foto's printen op lokatie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Wie kan me helpen met het volgende:

Voor een aktiviteit, die binnenkort gaat plaatsvinden, is het bedoeling dat er foto's van de mensen op de locatie gemaakt worden.
De foto's die ik met mijn camera maak moeten direct op een mobiele printer geprint en meegegeven kunnen worden.

Wie heeft hier ervaring mee of weet welke printer hiervoor geschikt is?
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat kan toch iedere foto printer? Of wil je zonder laptop werken?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Als er ergens een stopcontacvt in de buurt is, is de oplossing toch niet zo moeilijk.
Anders een Canon Selphy. Ik heb er geen ervaring mee, maar zou toch aanraden om, voor het geval dat.... , een extra accu aan te schaffen.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Als je ergens een stopcontact in de buurt hebt en de personen op eenzelfde plaats moeten gefotografeerd worden, dan kan je gemakkelijk gebruik maken van Eos Utility. Zit gratis op cd bij je canon camera of beter nog, gratis te downloaden van de Canon website. Het grote voordeel is dan dat je uw camera op statief kan zetten, via je PC of laptop foto's kan maken en direct kan zien op groot scherm of ze goed zijn om ze vervolgens naar je printer te sturen.
Enige nadeel is dat je niet zo mobiel bent, maar dat heb je niet duidelijk omschreven of dat in jou geval nodig is.
Ik gebruik die software heel veel, je kan ook veel instellingen veranderen via je PC of laptop, zonder te moeten rechtstaan om naar je camera te gaan.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Tegenwoordig hebben veel printers WiFi als ook de nieuwe camera's.

https://www.canon.nl/get-inspired/come- ... -products/

https://www.youtube.com/watch?v=t_Jglxie-fs
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Was er inderdaad vergeten bij te zeggen dat ik niet op een vaste locatie sta en dus met mijn camera rond loop. Het idee is dat mijn camera rechtstreeks met de printer is verbonden en ik dus direct een foto zou willen printen. (Helaas heeft mijn camera geen Wifi). Qua afdruk zit ik te denken aan een polaroid formaat.
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Er zijn SD kaarten met ingebouwde WiFi welke je via een browser of soms ook met gewoon een bestandsviewer zoals explorer kunt benaderen

https://www.youtube.com/watch?v=6Z7XsEKONTs
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Anoniem 4

Dat wordt dan een kat in de zak, want probeer dat maar eens in een Canon 7D te proppen.
Eén van de weinige echte oplossingen voor deze camera is de Canon EOS 7D - Wireless File Transmitter WFT-E5 6/8.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar