Inmiddels ontving ik de volgende email van Flickr. Ben benieuwd hoe lang het gratis lidmaatschap nog bestaat
Beste vrienden,
Flickr - 's werelds meest geliefde, geldverliezende bedrijf - heeft uw hulp nodig.
Twee jaar geleden verloor Flickr tientallen miljoenen dollars per jaar. Ons bedrijf, SmugMug, stapte in om het te redden van de sluiting en om tientallen miljarden van uw kostbare foto's te redden van het wissen ervan.
Waarom? We hebben ons bedrijf 17 jaar lang liefdevol uitgebouwd tot een bloeiend, familiebedrijf dat diep in de belangstelling staat van fotografen. SmugMug is altijd de plek geweest voor fotografen om hun foto's te laten zien en we hebben lang bewonderd hoe Flickr de gemeenschap is geweest waar ze met elkaar in contact komen. We konden niet toekijken hoe Flickr verdween.
Dus namen we een groot risico, stapten in, en redden Flickr. Samen hebben we de grootste op fotografen gerichte community ter wereld gecreëerd: een plek waar fotografen zich kunnen onderscheiden en waar ze in passen.
We hebben hard gewerkt aan het verbeteren van Flickr. We hebben een uitstekende, grote staf van Support Heroes in dienst genomen die nu ondersteuning biedt met een gemiddelde klanttevredenheid van meer dan 90%. We hebben ons ontdaan van Yahoo's login. We hebben het platform en elke foto verplaatst naar Amazon Web Services (AWS), de marktleider in cloudcomputing, en hebben de technologie onderweg gemoderniseerd. Hierdoor zijn pagina's al 20% sneller en laden foto's 30% sneller. De uitval van het platform, inclusief de Panda's, is ver teruggelopen. Flickr wordt steeds sneller en stabieler en er worden weer belangrijke nieuwe functies gebouwd.
Ons werk is nooit af, maar we hebben enorme vooruitgang geboekt.
Nu heeft Flickr uw hulp nodig. Het verliest nog steeds geld. Honderdduizenden trouwe Flickr-leden hebben zich aangesloten bij Flickr Pro, waarvoor we eeuwig dankbaar zijn. Het verliest veel minder geld dan het was. Maar het verdient nog niet genoeg.
We hebben meer Flickr Pro-leden nodig als we de Flickr-droom in leven willen houden.
We hebben Flickr niet gekocht omdat we dachten dat het een geldkoe was. In tegenstelling tot platforms zoals Facebook, hebben we het ook niet gekocht om uw privacy te schenden en uw gegevens te verkopen. We kochten het omdat we van fotografen houden, we houden van fotografie en we geloven dat Flickr het niet alleen verdient om verder te leven, maar ook om te gedijen. We denken dat de wereld het daarmee eens is; en we denken dat de Flickr-gemeenschap dat ook doet. Maar we kunnen het niet met verlies blijven exploiteren zoals we hebben gedaan.
Flickr is 's werelds grootste op fotografie gerichte gemeenschap. Het is 's werelds beste manier om geweldige fotografie te vinden en verbinding te maken met geweldige fotografen. Flickr biedt onderdak aan enkele van 's werelds meest iconische, meest onbetaalbare foto's, die gratis beschikbaar zijn voor de hele wereld. Deze community is de thuisbasis van meer dan 100 miljoen accounts en tientallen miljarden foto's. Elke dag zijn er miljarden foto's te vinden. Het is enorm. Het is een onbetaalbare schat voor de hele wereld. En het kost geld om te opereren. Veel geld.
Flickr is geen liefdadigheidsinstelling, en we vragen je niet om een donatie. Flickr is de beste waarde in het delen van foto's waar ook ter wereld. Flickr Pro-leden krijgen advertentievrij bladeren voor zichzelf en hun bezoekers, geavanceerde statistieken, onbeperkte opslag in volledige kwaliteit voor al hun foto's, plus premium functies en toegang tot 's werelds grootste op fotografen gerichte community voor minder dan $5 per maand.
U betaalt waarschijnlijk ten minste $9 per maand voor diensten zoals Netflix en Spotify. Ik hou van dit soort diensten en ik ben een gelukkige betalende klant, maar ze houden uw onbetaalbare foto's niet veilig en laten u ze delen met de belangrijkste mensen in uw wereld. Flickr wel, en een Flickr Pro-lidmaatschap kost minder dan $1 per week.
Help ons alstublieft om Flickr te laten gedijen. Help ons ervoor te zorgen dat het een mooie toekomst heeft. Elk Flickr Pro-lidmaatschap gaat rechtstreeks naar het in leven houden van Flickr en het creëren van geweldige nieuwe ervaringen voor fotografen zoals u. We bouwen veel geweldige dingen voor de Flickr-gemeenschap, maar we hebben uw hulp nodig. We kunnen dit samen doen.
We lanceren onze eindejaarscampagne voor Pro-abonnementen op donderdag 26 december, maar ik wil u uitnodigen om u vandaag nog te abonneren op Flickr Pro voor dezelfde 25% korting.
We hebben ons uiterste best gedaan om Flickr waar mogelijk te optimaliseren voor kostenbesparingen, maar de toenemende kosten om deze enorme gemeenschap te runnen en te blijven investeren in de toekomst zullen in het begin van het nieuwe jaar een kleine prijsverhoging vereisen, dus dit is echt het allerbeste moment om uw lidmaatschap te upgraden naar Pro.
Als u waarde hecht aan het feit dat Flickr eindelijk onafhankelijk is, gebouwd voor fotografen en door fotografen, vragen wij u zich bij ons aan te sluiten en dit aanbod te delen met degenen die uw liefde voor de fotografie en de gemeenschap delen.
Met dankbaarheid,