Weer 2 vogeltjes

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Het lijkt wel of ik een vogelfotograaf ben, maar dat is echt niet zo. Wij wandelen veel en ik heb daarbij altijd mijn camera mee, waarbij ik afhankelijk van de tijd een macro of telelens opzet. Heb ik meer tijd dan wordt het de macro, blijven we lopen dan de tele. Ik neem zelden meer dan 1 lens mee, omdat het dan toch te zwaar wordt.

Ook gisteren op een wandeling van 1,5 uur door een natuurgebied kom je dan veel leuke vogels tegen. Vaak moet ik thuis opzoeken wat het is, maar daar leer je dan ook weer van. Eigenlijk weet ik pas sinds een paar jaar (vooral sinds corona), dat er best veel mooie vogels in Nederland rondvliegen.

Ik hoop trouwens op het forum toch ook meer foto's van anderen te zien, helaas zie ik wel veel viewers, maar erg weinig posters. Zelf probeer ik elke maand wat te posten, ondanks dat het meestal geen echte topplaten zijn, met de stille hoop dat er meer volgen......

F8, 1/800, iso 1000 op 600mm
AfbeeldingKneu

F7,1, 1/640, isi 400 op 600mm
AfbeeldingBlauwborst
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

ik vind het voor een wandeling een mooie "vangst"

Foto 1 vind ik qua achtergrond wel erg fraai
Foto 2 lijkt een vogel in zijn habitat, wat ik ook goed kan waarderen

Ik snap trouwens je oproep en wens!
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Deze foto's had ik nog gemist, maar mooie vangst! Zeker die blauwborst!
Fresno schreefCOLON 05 Jun 2022 09:59 Eigenlijk weet ik pas sinds een paar jaar (vooral sinds corona), dat er best veel mooie vogels in Nederland rondvliegen.
Mooi is dat he... als je er eenmaal oog voor hebt, zie je steeds meer.
Fresno schreefCOLON 05 Jun 2022 09:59Ik hoop trouwens op het forum toch ook meer foto's van anderen te zien, helaas zie ik wel veel viewers, maar erg weinig posters. Zelf probeer ik elke maand wat te posten, ondanks dat het meestal geen echte topplaten zijn, met de stille hoop dat er meer volgen......
Houd dat vol! Goed voorbeeld... doet goed volgen, toch?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Voor mij twee toppers :D :D :D :

De Kneu met een fraaie geblurde BG en de Blauwborst prima in zijn habitat!!!Hoewel die laatste wat dichtgelopen plekjes in zijn verenkleed vertoont.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar