Ik loop al een tijdje na te denken.
Het is en blijft leuk om foto's telken male te posten op forums. Voor sommige onder ons worden deze foto's ook gebruikt voor andere doeleinde als opdrachten, proffesioneel werk, etc.. Toch zijn er onder ons een hele boel mensen die mooi werk leveren die verder met hun foto's niets of weinig doen.
Persoonlijk is voor mij fotografie meer dan alleen maar fotograferen. De afwerking, nog na het fotoshoppen, het afdrukken als werkelijk eindproduct. In dat kader, het vele talent dat aanwezig is onder ons zou ik samen met jullie eens willen brainstormen over een eventuele expositie van Eosdigitaal.nl
Een expositie wellicht in nederland in een interessante gallerij, met eventueel thema. Niets is zo ver als het lijkt, een juiste inzet en passie moet de klus klaren.
Misschien het wel nuttig is om reply's te onderbouwen met ipv "goed idee" met echte op en aanmerkingen zodat het een interessant gesprek kan worden.
Eosdigitaal Exposeert.
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
-
triaxis130
- Canon shooter pro+

- BerichtenCOLON 3713
- GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
- WoonplaatsCOLON BE
Laatst gewijzigd door 1 op triaxis130, in totaal 1 keer gewijzigd.
Lijkt me erg leuk. Het is dan wel de vraag waar en hoe. Wie gaat dat organiseren. En kan alles geëxposeerd worden? Of komt er een ballotage-commissie?
Anyway, goed id en als er hulp bij de organisatie nodig is help ik graag...
Anyway, goed id en als er hulp bij de organisatie nodig is help ik graag...
- dbode
- Donateur

- BerichtenCOLON 3247
- GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
- WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug
Dat vind ik een heel goed idee (om daar toch maar even mee te beginnen). In mijn ogen moet dat ook voor Canon interessant zijn: zo van kijk eens wat de mensen allemaal niet met Canon apparatuur kunnen realiseren. Canon staat ook veel op beurzen, wellicht dat daar roulerend ook werk van ons kan komen te hangen.
En het is natuurlijk leuk als wij zelf een keer een ruimte kunnen krijgen waar werk van EOS Digitaal een aantal weken/maanden komt te hangen, punt is alleen waar? Het plaatselijk dorpshuis of de assurantietussenpersoon of bankvestiging die op zijn kantoor doorlopend iets exposeert is allemaal zeer lokaal en kleinschalig. Toch eens even iets om verder over na te denken.
Voor wat betreft Canon, als ik het mij goed herinner heeft iemand zich ooit hier aangemeld wiens partner bij Canon werkt (of vergis ik mij nu)?
En het is natuurlijk leuk als wij zelf een keer een ruimte kunnen krijgen waar werk van EOS Digitaal een aantal weken/maanden komt te hangen, punt is alleen waar? Het plaatselijk dorpshuis of de assurantietussenpersoon of bankvestiging die op zijn kantoor doorlopend iets exposeert is allemaal zeer lokaal en kleinschalig. Toch eens even iets om verder over na te denken.
Voor wat betreft Canon, als ik het mij goed herinner heeft iemand zich ooit hier aangemeld wiens partner bij Canon werkt (of vergis ik mij nu)?
Groet,
Dirk-Jan
Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Dirk-Jan
Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
-
Robin
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 965
- GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
- WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.
Een goed idee. Hoewel ik mezelf niet schaar onder de personen die rijp zijn om hun werk te exposeren, denk ik dat het voor de personen die wel zover zijn een goed initiatief is. Voor mij persoonlijk lijkt het me leuk om daarbij op de één of andere manier betrokken te zijn. Ik merk namelijk zelf dat ik een beetje stil blijf staan c.q. op een dood spoor zit. Wat meer uitwisseling van ideeën, andermans werk bekijken zou me goed doen.
Het forum is daar in zeker mate ook al een goed medium voor, maar ik ben zelf meer praktisch aangelegd waardoor het een welkome aanvulling zou zijn. Dan bekijk ik het natuurlijk wel puur vanuit mezelf......beetje egoïstisch mag toch wel op zijn tijd?
Het forum is daar in zeker mate ook al een goed medium voor, maar ik ben zelf meer praktisch aangelegd waardoor het een welkome aanvulling zou zijn. Dan bekijk ik het natuurlijk wel puur vanuit mezelf......beetje egoïstisch mag toch wel op zijn tijd?
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
-
Marten_PA2MZ
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 569
- GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
- WoonplaatsCOLON Amersfoort
- CONTACTCOLON
Lijkt me leuk... Alleen hoe, waar en de echte nederlandse vraag
: Wie betaalt het?
Maar heel leuk idee en als ik wil graag helpen mocht dat nodig zijn!
Marten
Maar heel leuk idee en als ik wil graag helpen mocht dat nodig zijn!
Marten
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
-
keppe
- Canon shooter pro+

- BerichtenCOLON 2203
- GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
- WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
- CONTACTCOLON
ik weet bijvoorbeeld dat er verschillende ziekenhuizen zijn die regelmatig exposities doen, en zo ook bijvoorbeeld de boekenwinkel schuitema in Amsterdam.
Misschien een idee om gewoon op een dergelijke locatie iets te regelen?
*denkt ook maar wat....*
Misschien een idee om gewoon op een dergelijke locatie iets te regelen?
*denkt ook maar wat....*
grt Keppe :D
"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
- dbode
- Donateur

- BerichtenCOLON 3247
- GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
- WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug
Vaak kun je ergens wel gratis terecht? Het wordt toch ook gebruikt bij sommige gelegenheden als publiekstrekker of om de omgeving aantrekkelijker te maken? Hou wel rekening met kosten van afdrukken, lijsten, etc. En het feit dat er (helaas) nog wel eens wat van het geexposeerde beschadigt of verdwijnt.Marten_PA2MZ schreefCOLONLijkt me leuk... Alleen hoe, waar en de echte nederlandse vraag: Wie betaalt het?
Marten
Groet,
Dirk-Jan
Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Dirk-Jan
Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Heel goed idee, desnoods moeten de forum leden een kleine bijdrage doen.
-
triaxis130
- Canon shooter pro+

- BerichtenCOLON 3713
- GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
- WoonplaatsCOLON BE
@dbode; het werk dat ingekaderd moet worden zal waarschijnlijk door de eigenaar van de foto moeten betaald worden. Ik heb wel erg goede kontacten die inkaderen voor exposities als dagelijk werk hebben. Prijs valt hierin zeker erg goed mee. Als ik me niet vergis 12.5€ voor passe-partout+kader+glas op standaard expositieafmetingen.
@Keppe; goed idee.. Het hoeft niet zo groot te zijn om mee te starten. Ik wil dit idee zeker in het achterhoofd houden.
@Robin; als jij gemotiveerd bent ben jij een absolute niet te missen naam op die tentoonstelling.
@Maced, kwestie van organisatie is er nu op deze moment mede dankzij jullie comments al een organisatie. Iedereen kent wel iemand, of iemand kent iemand die iemand kent
Praktische uitvoering kan altijd.
Sterker nog, als ik me niet vergis lijkt me dit ook nog eens media aandacht te kunnen krijgen gezien de omvang van dit forum, intitiatief etc. Mits de juiste aanpak, mensen in de journalistiek zijn hier volgens mij ook aanwezig (of kennen mensen) moet dit lukken.
Dit is nog géén uitvoering, enkel een peiling naar het haalbare maar ik wéét erg goed dat waar een wil is een weg is.
Uiteraard dient de organisatie van eosdigitaal zelf ook te reageren en te anticiperen. Het is via hun forum dat deze community bestaat
@Keppe; goed idee.. Het hoeft niet zo groot te zijn om mee te starten. Ik wil dit idee zeker in het achterhoofd houden.
@Robin; als jij gemotiveerd bent ben jij een absolute niet te missen naam op die tentoonstelling.
@Maced, kwestie van organisatie is er nu op deze moment mede dankzij jullie comments al een organisatie. Iedereen kent wel iemand, of iemand kent iemand die iemand kent
Sterker nog, als ik me niet vergis lijkt me dit ook nog eens media aandacht te kunnen krijgen gezien de omvang van dit forum, intitiatief etc. Mits de juiste aanpak, mensen in de journalistiek zijn hier volgens mij ook aanwezig (of kennen mensen) moet dit lukken.
Dit is nog géén uitvoering, enkel een peiling naar het haalbare maar ik wéét erg goed dat waar een wil is een weg is.
Uiteraard dient de organisatie van eosdigitaal zelf ook te reageren en te anticiperen. Het is via hun forum dat deze community bestaat
http://www.jasperfotografeert.com
-
robbertb
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 100
- GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2005 17:26
- WoonplaatsCOLON Amsterdam
- CONTACTCOLON
Ik ben zelf nog heel ver verwijderd van exposeren, maar juich het idee zeker toe. Zoals dbode al opmerkt, is het helemaal geen gek idee om eens te kijken wat Canon hierin zou kunnen betekenen. Dergelijke 0ndernemingen zullen toch wel een aardig budget voor sponsoring klaar hebben? Wellicht zouden zij kosten voor het afdrukken voor hun rekenig/ een accomodatie voor hun rekening kunnen nemen. Denk alleen wel dat een bedrijf als Canon daar de nodige voorwaarden aan zal verbinden.
Wellicht een leuk idee om de winnende foto's vand e fotowedstrijden mee te nemen in de expositie?
Leuk idee in ieder geval!
Groet,
Robbertb
Wellicht een leuk idee om de winnende foto's vand e fotowedstrijden mee te nemen in de expositie?
Leuk idee in ieder geval!
Groet,
Robbertb
Camera, gLas,statief, flitser, geheugen en verlanglijst
- Cvdijk
- Canon shooter pro+

- BerichtenCOLON 2896
- GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
- WoonplaatsCOLON Leeuwarden
- CONTACTCOLON
Phoeh Jasper, dat is nog eens een goed idee! Helaas heb ik in mijn kennissen en vriendenkring geen mensen zitten die hier iets in kunnen betekenen. Om Canon hier in te betrekken is zeker een idee, maar of dat gaat lukken?
Ik weet wel dat in het ziekenhuis in Leeuwarden (en dat is een grote!) de doorgaande route geschikt is voor expositie en ook zo wordt gebruikt.
Tevens is er in het Fries Museum in (wederom) Leeuwarden een ruimte die voor dergelijke doeleinden gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat meerdere musea dit hebben..
Goed, dit idee zal ik zeker in de gaten houden en ik ben natuurlijk bereid om mee te helpen met de organisatie. Just let me know Jasper!
Ik weet wel dat in het ziekenhuis in Leeuwarden (en dat is een grote!) de doorgaande route geschikt is voor expositie en ook zo wordt gebruikt.
Tevens is er in het Fries Museum in (wederom) Leeuwarden een ruimte die voor dergelijke doeleinden gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat meerdere musea dit hebben..
Goed, dit idee zal ik zeker in de gaten houden en ik ben natuurlijk bereid om mee te helpen met de organisatie. Just let me know Jasper!
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
-
Marten_PA2MZ
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 569
- GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
- WoonplaatsCOLON Amersfoort
- CONTACTCOLON
Ik heb eventueel misschien nog wat kennissen binnen de "museum"wereld via via.... IK zal eens kijken of zo iets mogelijk is....
Marten
Marten
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
Jasper, eindelijk weer eens iemand met een goed idee. Natuurlijk zitten er een hoop haken en ogen aan, maar het lijkt me in ieder geval erg leuk om eens wat werk van anderen te bekijken.
Ik ga het topic zeker volgen!
Groeten,
Reinier
Ik ga het topic zeker volgen!
Groeten,
Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Wat we misschien kunnen doen is een verzameltopic openen om de foto's die men wil exposeren alvast te verzamelen. Ik kan daar dan een catalogus van maken om die mee onder de arm te nemen naar potentiele expo bedrijven/instellingen. Er kunnen dan een aantal mensen mee op pad.
ik zou hier in Almere een aantal instellingen kunnen bezoeken. oa het ziekenhuis, de Paviljoens ( http://www.achk-depaviljoens.nl/ ) of het gemeentehuis.
We kunnen ook denken aan bijvoorbeeld de subfora Natuur/Dieren aanbieden aan het flevolandschap of Staatsbosbeheer. Die hebben een aantal bezoekerscentra.
Het zijn maar ideeën...
ik zou hier in Almere een aantal instellingen kunnen bezoeken. oa het ziekenhuis, de Paviljoens ( http://www.achk-depaviljoens.nl/ ) of het gemeentehuis.
We kunnen ook denken aan bijvoorbeeld de subfora Natuur/Dieren aanbieden aan het flevolandschap of Staatsbosbeheer. Die hebben een aantal bezoekerscentra.
Het zijn maar ideeën...
-
keppe
- Canon shooter pro+

- BerichtenCOLON 2203
- GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
- WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
- CONTACTCOLON
Denk je dan aan gewoon de beste foto's
of meer in thema verband?
Mij lijkt het juist wel goed om een thema aan te houden.
zodat je niet helemaal een allergaartje krijgt.
of meer in thema verband?
Mij lijkt het juist wel goed om een thema aan te houden.
zodat je niet helemaal een allergaartje krijgt.
grt Keppe :D
"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Is wel leuk. Ik exposeer nu met 3x3 foto's in het buurthuis waar ik mijn fotocursus heb gevolgd. De bedoeling is dat we daarna ook wat gaan doen in het RKZ in Beverwijk.
Het belangrijkste om je foto's ergens binnen te krijgen is het hebben van contacten. Zover ben ik al. Ik heb die helaas niet zo
. Maar mocht het lukken, dan ben ik graag van de partij.
Het belangrijkste om je foto's ergens binnen te krijgen is het hebben van contacten. Zover ben ik al. Ik heb die helaas niet zo
- Cvdijk
- Canon shooter pro+

- BerichtenCOLON 2896
- GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
- WoonplaatsCOLON Leeuwarden
- CONTACTCOLON
Ik denk in themaverband. Zo kun je per instelling een thema bedenken. Dierentuin met dierenfoto's enzovoort. maar mischien is het beter om eerst 1 instelling te doen, anders heb je nog veel meer organisatiewerk dan wanneer je ons werk ophangt in verschillende instellingen.keppe schreefCOLONDenk je dan aan gewoon de beste foto's
of meer in thema verband?
Mij lijkt het juist wel goed om een thema aan te houden.
zodat je niet helemaal een allergaartje krijgt.
Dus....mischien moeten we eerst beginnen met 1 expositieruimte?
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
-
Marten_PA2MZ
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 569
- GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
- WoonplaatsCOLON Amersfoort
- CONTACTCOLON
Inderdaad, een thema verband is eigenlijk wel het beste... Mogelijk is er wat te regelen in de Regio Utrecht.. Iemand bezwaar als dat lukt? (ver weg etc.)
Marten
Marten
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
- Bientje!
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 334
- GeregistreerdCOLON 05 Apr 2005 07:16
- WoonplaatsCOLON Wageningen
Het idee vind ik helemaal top, en doe graag mee! Verkijk je echter niet op de grote hoeveelheid werk die je (cq. het org-team) te wachten staat bij zo'n expositie!!
Op dit moment organiseer ik ook een fotowedstrijd met aansluitend (als het allemaal gaat lukken) een expostie! Het idee was heel snel gemaakt, maar organisatorisch komt er erg veel bij kijken. Zoals bijv. kosten, lokatie, sponsor, doel, evt. thema, grootte van frames en foto's, passepartouts, wie gaat die dingen inlijsten of laten we dat doen (kosten!!), PR, hoeveel foto's worden er geexposeerd en heeft het bijv. een commercieel doeleinde, minimale vereisten van een foto etc. etc.....en ga zo maar door....... Ik kan nog wel veel meer noemen maar dan ga ik nog wel even door.
Heel belangrijk is dus dat er van te voren een heel duidelijk en doorgewinterd plan op tafel ligt alvorens te beginnen.
Dus nogmaals; ik vind je idee super maar verkijk je niet op de organisatie ervan.
Groetjes, Bientje!
Op dit moment organiseer ik ook een fotowedstrijd met aansluitend (als het allemaal gaat lukken) een expostie! Het idee was heel snel gemaakt, maar organisatorisch komt er erg veel bij kijken. Zoals bijv. kosten, lokatie, sponsor, doel, evt. thema, grootte van frames en foto's, passepartouts, wie gaat die dingen inlijsten of laten we dat doen (kosten!!), PR, hoeveel foto's worden er geexposeerd en heeft het bijv. een commercieel doeleinde, minimale vereisten van een foto etc. etc.....en ga zo maar door....... Ik kan nog wel veel meer noemen maar dan ga ik nog wel even door.
Heel belangrijk is dus dat er van te voren een heel duidelijk en doorgewinterd plan op tafel ligt alvorens te beginnen.
Dus nogmaals; ik vind je idee super maar verkijk je niet op de organisatie ervan.
Groetjes, Bientje!
De perfecte foto bestaat niet zolang persoonlijke voorkeur bestaat.....
