Eosdigitaal Exposeert.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.

Eosdigitaal zal exposeren

Goed idee, ik volg de topic en ben geinteresseerd
66
70%
ja, allemaal goed en wel maar hoe?
25
27%
Pffff... In your dreams!
3
3%

Aantal stemmenCOLON 94
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Ik loop al een tijdje na te denken.
Het is en blijft leuk om foto's telken male te posten op forums. Voor sommige onder ons worden deze foto's ook gebruikt voor andere doeleinde als opdrachten, proffesioneel werk, etc.. Toch zijn er onder ons een hele boel mensen die mooi werk leveren die verder met hun foto's niets of weinig doen.
Persoonlijk is voor mij fotografie meer dan alleen maar fotograferen. De afwerking, nog na het fotoshoppen, het afdrukken als werkelijk eindproduct. In dat kader, het vele talent dat aanwezig is onder ons zou ik samen met jullie eens willen brainstormen over een eventuele expositie van Eosdigitaal.nl
Een expositie wellicht in nederland in een interessante gallerij, met eventueel thema. Niets is zo ver als het lijkt, een juiste inzet en passie moet de klus klaren.

Misschien het wel nuttig is om reply's te onderbouwen met ipv "goed idee" met echte op en aanmerkingen zodat het een interessant gesprek kan worden.
Laatst gewijzigd door 1 op triaxis130, in totaal 1 keer gewijzigd.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Lijkt me erg leuk. Het is dan wel de vraag waar en hoe. Wie gaat dat organiseren. En kan alles geëxposeerd worden? Of komt er een ballotage-commissie?

Anyway, goed id en als er hulp bij de organisatie nodig is help ik graag...
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Dat vind ik een heel goed idee (om daar toch maar even mee te beginnen). In mijn ogen moet dat ook voor Canon interessant zijn: zo van kijk eens wat de mensen allemaal niet met Canon apparatuur kunnen realiseren. Canon staat ook veel op beurzen, wellicht dat daar roulerend ook werk van ons kan komen te hangen.

En het is natuurlijk leuk als wij zelf een keer een ruimte kunnen krijgen waar werk van EOS Digitaal een aantal weken/maanden komt te hangen, punt is alleen waar? Het plaatselijk dorpshuis of de assurantietussenpersoon of bankvestiging die op zijn kantoor doorlopend iets exposeert is allemaal zeer lokaal en kleinschalig. Toch eens even iets om verder over na te denken.

Voor wat betreft Canon, als ik het mij goed herinner heeft iemand zich ooit hier aangemeld wiens partner bij Canon werkt (of vergis ik mij nu)?
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Een goed idee. Hoewel ik mezelf niet schaar onder de personen die rijp zijn om hun werk te exposeren, denk ik dat het voor de personen die wel zover zijn een goed initiatief is. Voor mij persoonlijk lijkt het me leuk om daarbij op de één of andere manier betrokken te zijn. Ik merk namelijk zelf dat ik een beetje stil blijf staan c.q. op een dood spoor zit. Wat meer uitwisseling van ideeën, andermans werk bekijken zou me goed doen.

Het forum is daar in zeker mate ook al een goed medium voor, maar ik ben zelf meer praktisch aangelegd waardoor het een welkome aanvulling zou zijn. Dan bekijk ik het natuurlijk wel puur vanuit mezelf......beetje egoïstisch mag toch wel op zijn tijd?
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Lijkt me leuk... Alleen hoe, waar en de echte nederlandse vraag ;) : Wie betaalt het?
Maar heel leuk idee en als ik wil graag helpen mocht dat nodig zijn!

Marten
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"

[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

ik weet bijvoorbeeld dat er verschillende ziekenhuizen zijn die regelmatig exposities doen, en zo ook bijvoorbeeld de boekenwinkel schuitema in Amsterdam.

Misschien een idee om gewoon op een dergelijke locatie iets te regelen?

*denkt ook maar wat....*
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Marten_PA2MZ schreefCOLONLijkt me leuk... Alleen hoe, waar en de echte nederlandse vraag ;) : Wie betaalt het?

Marten
Vaak kun je ergens wel gratis terecht? Het wordt toch ook gebruikt bij sommige gelegenheden als publiekstrekker of om de omgeving aantrekkelijker te maken? Hou wel rekening met kosten van afdrukken, lijsten, etc. En het feit dat er (helaas) nog wel eens wat van het geexposeerde beschadigt of verdwijnt.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Heel goed idee, desnoods moeten de forum leden een kleine bijdrage doen.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

@dbode; het werk dat ingekaderd moet worden zal waarschijnlijk door de eigenaar van de foto moeten betaald worden. Ik heb wel erg goede kontacten die inkaderen voor exposities als dagelijk werk hebben. Prijs valt hierin zeker erg goed mee. Als ik me niet vergis 12.5€ voor passe-partout+kader+glas op standaard expositieafmetingen.

@Keppe; goed idee.. Het hoeft niet zo groot te zijn om mee te starten. Ik wil dit idee zeker in het achterhoofd houden.

@Robin; als jij gemotiveerd bent ben jij een absolute niet te missen naam op die tentoonstelling.

@Maced, kwestie van organisatie is er nu op deze moment mede dankzij jullie comments al een organisatie. Iedereen kent wel iemand, of iemand kent iemand die iemand kent ;-) Praktische uitvoering kan altijd.
Sterker nog, als ik me niet vergis lijkt me dit ook nog eens media aandacht te kunnen krijgen gezien de omvang van dit forum, intitiatief etc. Mits de juiste aanpak, mensen in de journalistiek zijn hier volgens mij ook aanwezig (of kennen mensen) moet dit lukken.

Dit is nog géén uitvoering, enkel een peiling naar het haalbare maar ik wéét erg goed dat waar een wil is een weg is.

Uiteraard dient de organisatie van eosdigitaal zelf ook te reageren en te anticiperen. Het is via hun forum dat deze community bestaat ;-)
http://www.jasperfotografeert.com
robbertb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2005 17:26
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik ben zelf nog heel ver verwijderd van exposeren, maar juich het idee zeker toe. Zoals dbode al opmerkt, is het helemaal geen gek idee om eens te kijken wat Canon hierin zou kunnen betekenen. Dergelijke 0ndernemingen zullen toch wel een aardig budget voor sponsoring klaar hebben? Wellicht zouden zij kosten voor het afdrukken voor hun rekenig/ een accomodatie voor hun rekening kunnen nemen. Denk alleen wel dat een bedrijf als Canon daar de nodige voorwaarden aan zal verbinden.
Wellicht een leuk idee om de winnende foto's vand e fotowedstrijden mee te nemen in de expositie?
Leuk idee in ieder geval!

Groet,

Robbertb
Camera, gLas,statief, flitser, geheugen en verlanglijst
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Phoeh Jasper, dat is nog eens een goed idee! Helaas heb ik in mijn kennissen en vriendenkring geen mensen zitten die hier iets in kunnen betekenen. Om Canon hier in te betrekken is zeker een idee, maar of dat gaat lukken?

Ik weet wel dat in het ziekenhuis in Leeuwarden (en dat is een grote!) de doorgaande route geschikt is voor expositie en ook zo wordt gebruikt.
Tevens is er in het Fries Museum in (wederom) Leeuwarden een ruimte die voor dergelijke doeleinden gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat meerdere musea dit hebben..

Goed, dit idee zal ik zeker in de gaten houden en ik ben natuurlijk bereid om mee te helpen met de organisatie. Just let me know Jasper!
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
CONTACTCOLON

Ik heb eventueel misschien nog wat kennissen binnen de "museum"wereld via via.... IK zal eens kijken of zo iets mogelijk is....

Marten

[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Jasper, eindelijk weer eens iemand met een goed idee. Natuurlijk zitten er een hoop haken en ogen aan, maar het lijkt me in ieder geval erg leuk om eens wat werk van anderen te bekijken.

Ik ga het topic zeker volgen!

Groeten,

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Wat we misschien kunnen doen is een verzameltopic openen om de foto's die men wil exposeren alvast te verzamelen. Ik kan daar dan een catalogus van maken om die mee onder de arm te nemen naar potentiele expo bedrijven/instellingen. Er kunnen dan een aantal mensen mee op pad.

ik zou hier in Almere een aantal instellingen kunnen bezoeken. oa het ziekenhuis, de Paviljoens ( http://www.achk-depaviljoens.nl/ ) of het gemeentehuis.

We kunnen ook denken aan bijvoorbeeld de subfora Natuur/Dieren aanbieden aan het flevolandschap of Staatsbosbeheer. Die hebben een aantal bezoekerscentra.

Het zijn maar ideeën...
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

Denk je dan aan gewoon de beste foto's
of meer in thema verband?
Mij lijkt het juist wel goed om een thema aan te houden.
zodat je niet helemaal een allergaartje krijgt.
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Is wel leuk. Ik exposeer nu met 3x3 foto's in het buurthuis waar ik mijn fotocursus heb gevolgd. De bedoeling is dat we daarna ook wat gaan doen in het RKZ in Beverwijk.

Het belangrijkste om je foto's ergens binnen te krijgen is het hebben van contacten. Zover ben ik al. Ik heb die helaas niet zo :(. Maar mocht het lukken, dan ben ik graag van de partij.
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

keppe schreefCOLONDenk je dan aan gewoon de beste foto's
of meer in thema verband?
Mij lijkt het juist wel goed om een thema aan te houden.
zodat je niet helemaal een allergaartje krijgt.
Ik denk in themaverband. Zo kun je per instelling een thema bedenken. Dierentuin met dierenfoto's enzovoort. maar mischien is het beter om eerst 1 instelling te doen, anders heb je nog veel meer organisatiewerk dan wanneer je ons werk ophangt in verschillende instellingen.

Dus....mischien moeten we eerst beginnen met 1 expositieruimte?
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
CONTACTCOLON

Inderdaad, een thema verband is eigenlijk wel het beste... Mogelijk is er wat te regelen in de Regio Utrecht.. Iemand bezwaar als dat lukt? (ver weg etc.)

Marten

[size=75]
Gebruikers-avatar
Bientje!
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2005 07:16
WoonplaatsCOLON Wageningen

Het idee vind ik helemaal top, en doe graag mee! Verkijk je echter niet op de grote hoeveelheid werk die je (cq. het org-team) te wachten staat bij zo'n expositie!!
Op dit moment organiseer ik ook een fotowedstrijd met aansluitend (als het allemaal gaat lukken) een expostie! Het idee was heel snel gemaakt, maar organisatorisch komt er erg veel bij kijken. Zoals bijv. kosten, lokatie, sponsor, doel, evt. thema, grootte van frames en foto's, passepartouts, wie gaat die dingen inlijsten of laten we dat doen (kosten!!), PR, hoeveel foto's worden er geexposeerd en heeft het bijv. een commercieel doeleinde, minimale vereisten van een foto etc. etc.....en ga zo maar door....... Ik kan nog wel veel meer noemen maar dan ga ik nog wel even door.
Heel belangrijk is dus dat er van te voren een heel duidelijk en doorgewinterd plan op tafel ligt alvorens te beginnen.
Dus nogmaals; ik vind je idee super maar verkijk je niet op de organisatie ervan.
Groetjes, Bientje! :wink:
De perfecte foto bestaat niet zolang persoonlijke voorkeur bestaat.....
Vinny
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2005 13:18
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

ik heb dan niet echt foto's om tentoon te stellen maar wil wel hier wel graag meer over weten.

ik hou het in de gaten :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar