Hallo,
Sommige van jullie hebben wanneer ze een foto plaatsen een zwarte balk eronder met daarin informatie omtrent de instellingen tijdens het nemen van die bewuste foto. Hoe krijg ik dat ook voor elkaar?
Vraag 1; is dit informatie vanuit het toestel dat je op een e.o.a. manier kan meenemen?
Vraag 2; hoe dan (wel/niet)?
Alvast bedankt!
Arjen.
Onderschrift bij foto's
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Arjen,
Hierbij de link naar Bordermaker, wat gebruikt kan worden om kaders te maken.Software wijst zichzelf.
Gewenste EXIF informatie kan via dit tooltje toe te voegen aan je kader.
Mocht je er niet uit komen, PM me maar...
Groeten,
René
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=8517
Hierbij de link naar Bordermaker, wat gebruikt kan worden om kaders te maken.Software wijst zichzelf.
Gewenste EXIF informatie kan via dit tooltje toe te voegen aan je kader.
Mocht je er niet uit komen, PM me maar...
Groeten,
René
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=8517
-
fokkedeboer
- Canon shooter Die Hard

- BerichtenCOLON 7378
- GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON De Bilt
- CONTACTCOLON
Die gebruik ik ook, maar let wel: het werkt alleen 100% als je in RAW fotografeert. Anders ben je de lens-info (lens type dan) kwijt namelijk.Friso schreefCOLONEn hier nog een link naar webphoto. Daarmee kun je het kader direct door PhotoShop laten maken.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Fokke,fokkedeboer schreefCOLONDie gebruik ik ook, maar let wel: het werkt alleen 100% als je in RAW fotografeert. Anders ben je de lens-info (lens type dan) kwijt namelijk.Friso schreefCOLONEn hier nog een link naar webphoto. Daarmee kun je het kader direct door PhotoShop laten maken.
Ik zat me al af te vragen, of ik daadwerkelijk het lens type zelf moest gaan invullen, want die optie kwam ik niet tegen bij Bordermaker, maar wel degelijk op recente foto's van jou.
Groeten,
René
Misschien heel raar hoor, maar ik kom er niet helemaal uit en volgens mij ligt het aan mijn inbeelding van het e.e.a. (ik zit nu op mijn werk en kan dus ook niets testen), maar:oso98 schreefCOLONArjen,
Hierbij de link naar Bordermaker, wat gebruikt kan worden om kaders te maken.Software wijst zichzelf.
Gewenste EXIF informatie kan via dit tooltje toe te voegen aan je kader.
Mocht je er niet uit komen, PM me maar...
Groeten,
René
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=8517
- Geeft Bordermaker ook EXIF informatie weer (lees: is het een programma om die informatie 'op te halen' ?
- Of is het enkel een kader programma waarmee ik die informatie kan verwerken in een mooi kadertje?
- Of is het beide van bovenstaande?
Arjen.
- shutterbug
- Canon shooter+

- BerichtenCOLON 363
- GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 18:54
- WoonplaatsCOLON Tilburg
Vreemd Fokkedeboer je hebt wel gelijk maar.... ik heb het net even nagekeken. De lens info staat wel degelijk bij de JPG opname enkel fotosjop geeft dit niet weer.fokkedeboer schreefCOLONDie gebruik ik ook, maar let wel: het werkt alleen 100% als je in RAW fotografeert. Anders ben je de lens-info (lens type dan) kwijt namelijk.
De filevieuwer van canon ziet de lens info wel staan!
Omissie in fotosjop?
Groet
Shutterbug
[size=75]30D/EF-s 17-85mm f1:4-5.6 IS USM/ EF 28-80 f1:3.5-5.6/ EF 50mm f1:1.8 II/ EF 70-200mm f1:4 L USM/ EF 100 f1:2.8 macro USM/ TC2X II/ 580 ex[/size]
-
Klaas
- Canon shooter pro+

- BerichtenCOLON 3420
- GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
- WoonplaatsCOLON Nunspeet
- CONTACTCOLON
Ja, en zo zitten er nog een paar omissies in Photoshop. Als je een profiel opslaat (Bij shift-ctrl-alt-i) bij de IPTC data schrijft hij ook de lensinfo weg. Als je die later op een andere foto toepast overschrijft hij de info daar. Nog zo'n foutje in CS2.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Arjen,Xelphix schreefCOLONMisschien heel raar hoor, maar ik kom er niet helemaal uit en volgens mij ligt het aan mijn inbeelding van het e.e.a. (ik zit nu op mijn werk en kan dus ook niets testen), maar:oso98 schreefCOLONArjen,
Hierbij de link naar Bordermaker, wat gebruikt kan worden om kaders te maken.Software wijst zichzelf.
Gewenste EXIF informatie kan via dit tooltje toe te voegen aan je kader.
Mocht je er niet uit komen, PM me maar...
Groeten,
René
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=8517
- Geeft Bordermaker ook EXIF informatie weer (lees: is het een programma om die informatie 'op te halen' ?
- Of is het enkel een kader programma waarmee ik die informatie kan verwerken in een mooi kadertje?
- Of is het beide van bovenstaande?
Arjen.
BorderMaker is een combinatie van beiden.
Teksten creér je bij de Teksten tab.
De waarde van de diverse EXIF parameters, zijn terug te vinden bij de EXIF Button.
Tekstregel toevoegen, in de regel Inhoud kun je bepalen welke waardes jij in je kader wilt plaatsen.Zie onderstaand voorbeeld, hierbij is Model dus de EXIF parameter, in dit geval het model camera, enz.
Groeten,
René
%x<Model> @ %x<Focal Length>, %x<F-Number>, %x<Exposure Time>, ISO : %x<ISO Speed Ratings>
- skiffia
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 84
- GeregistreerdCOLON 02 Okt 2005 16:18
- WoonplaatsCOLON Vlagtwedde
Als een nieuwe gebruiker van dit proggie, is mijn vraagje of de regel:
%x<Model> @ %x<Focal Length>, %x<F-Number>, %x<Exposure Time>, ISO : %x<ISO Speed Ratings>
kan worden opgeslagen in settings of moet dat telkens opnieuw worden ingegeven..... Misschien kijk ik er wel overheen....
%x<Model> @ %x<Focal Length>, %x<F-Number>, %x<Exposure Time>, ISO : %x<ISO Speed Ratings>
kan worden opgeslagen in settings of moet dat telkens opnieuw worden ingegeven..... Misschien kijk ik er wel overheen....
Eigenlijk is alles binnen loopafstand, slechts de beschikbare tijd is een beperkende factor...
Via bestand -> opslaan kun je je settings (kader, tekst, etc.) opslaan en later weer openen voor andere foto's
www.johanvanderwielen.nl
- skiffia
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 84
- GeregistreerdCOLON 02 Okt 2005 16:18
- WoonplaatsCOLON Vlagtwedde
Hi Schoffie,
Ok, heb het gevonden, ik dacht bij deze menukeuze eigenlijk niet aan de settings maar aan een enkele foto, bedankt voor je snelle reactie.
Ok, heb het gevonden, ik dacht bij deze menukeuze eigenlijk niet aan de settings maar aan een enkele foto, bedankt voor je snelle reactie.
Eigenlijk is alles binnen loopafstand, slechts de beschikbare tijd is een beperkende factor...
-
Faeton
- Canon shooter

- BerichtenCOLON 92
- GeregistreerdCOLON 19 Aug 2005 14:23
- WoonplaatsCOLON Almere
- CONTACTCOLON
Bestaat zo'n utility als Bordermaker ook voor Macgebruikers?
[size=75]EOS 350D, Canon EF-S 17-55 IS USM, Canon EF 80-200 f/4.5-5.6, Canon EF 50 f/1.8, Speedlite 430 EX, Manfrotto driepoot, filters. 2 x Mac G5, Wacom Intuos.[/size]
-
fokkedeboer
- Canon shooter Die Hard

- BerichtenCOLON 7378
- GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON De Bilt
- CONTACTCOLON
Ik heb gezien, dat de laatste versie voor beide platforms beschikbaar is. De Mac-versie is dan de Java-applicatie. Doet het prima op mijn Mac!Faeton schreefCOLONBestaat zo'n utility als Bordermaker ook voor Macgebruikers?
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Zahi192.9призPERFKabeкнигОтечWestBrotСкляхороCarnTescЧинскульВайгЩербWillElaiEdgaБрес(приЩату
NageMcBaИллюВороWaltHenrVittпризШутоВпосRobeAllaфантСодеFielВриеXVIIчитаКомиЩедрGrimавтоЦенц
GreeXVIIдекаоснопоэтQuanБыкоДжохELEGyearELEGДжунGeraSelaZeroMaryWincElisначаоружсертФедоЗуба
ШполSecrNikiElegбыьуCircSelaXVIIНатуVentAstrОвчиGioaZoneВолкFandBlueязыкКодоЯпонFallцеляPete
ZoneThinZoneZoneZoneZoneБондZoneAlexZoneZoneZoneZoneZoneZoneГульВасиZoneZoneZoneViviZoneZone
ДуглПолофарфSlyGхороFoshMabeбежетрудSeijShinBH031392WoodRivoKotlБеляРазмARAGFraiклейболеDisc
АртиТббнпазлотлиТренправпечаWindIgnaWordсклаBoscсертSkunExpeАпелВрубПоноAlanDeatЛитРЛитРStev
ПряхЛитРпечаучитСтанОтечтрилчелоMariБрикDeskTimeXVIIDiezDarkКардСмирЛиваRopeBreaкрас(Ведdoom
ТуинкласbeenГеорAlisLeslNazaПогаBernобреЛогиИллюOpenАнпиФедоКоноНикоНефеКоваSeraПузиSlyGSlyG
SlyGReadMorrQuicБунекнигВороиздаRobeПечаGeorАржаexamtuchkasMarqWASP
NageMcBaИллюВороWaltHenrVittпризШутоВпосRobeAllaфантСодеFielВриеXVIIчитаКомиЩедрGrimавтоЦенц
GreeXVIIдекаоснопоэтQuanБыкоДжохELEGyearELEGДжунGeraSelaZeroMaryWincElisначаоружсертФедоЗуба
ШполSecrNikiElegбыьуCircSelaXVIIНатуVentAstrОвчиGioaZoneВолкFandBlueязыкКодоЯпонFallцеляPete
ZoneThinZoneZoneZoneZoneБондZoneAlexZoneZoneZoneZoneZoneZoneГульВасиZoneZoneZoneViviZoneZone
ДуглПолофарфSlyGхороFoshMabeбежетрудSeijShinBH031392WoodRivoKotlБеляРазмARAGFraiклейболеDisc
АртиТббнпазлотлиТренправпечаWindIgnaWordсклаBoscсертSkunExpeАпелВрубПоноAlanDeatЛитРЛитРStev
ПряхЛитРпечаучитСтанОтечтрилчелоMariБрикDeskTimeXVIIDiezDarkКардСмирЛиваRopeBreaкрас(Ведdoom
ТуинкласbeenГеорAlisLeslNazaПогаBernобреЛогиИллюOpenАнпиФедоКоноНикоНефеКоваSeraПузиSlyGSlyG
SlyGReadMorrQuicБунекнигВороиздаRobeПечаGeorАржаexamtuchkasMarqWASP
