USB Anywhere(TIP)

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
spoolman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 15:01
CONTACTCOLON

Voor degenen die altijd een externe harde schijf + een laptop meeslepen om hun foto's op te slaan is dit wellicht een handig apparaatje: USB anywhere, hiermee kun je foto's rechtstreeks van je camera naar je harde schijf transporteren zonder tussenkomst van een pc of laptop.
Dat scheelt dus een hoop gesleep.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27468[/img]

Zie http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=245923#
Canon EOS 350D Digital Rebel + beetje glas
[b][i]"Beste groothoeklens?" "Twee stappen terug en kijk voor het aha-gevoel." (Ernst Haas)
[/i][/b]
[i][color=#999999]http://www.dolmanonline.nl[/color][/i]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Als ik het goed lees, heb je met dit ding dus onderweg nodig: de camera, verbonden via USB met de USB Anywhere, én een externe harddisk, ook via USB verbonden met de USB Anywhere. Ik gebruik een 300D, en die heeft alleen een USB-1 aansluiting, en dat gaat dus traag.

Nee, dan heb ik liever (en die heb ik dan ook) een snelle Imagetank: dat is dus een cardreader en harddisk en voeding in één handzaam pakketje.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Lijkt mij inderdaad ook niet echt heel handig vanwege de snelheid...
Imagetank does the trick bij mij...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
spoolman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 15:01
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONLijkt mij inderdaad ook niet echt heel handig vanwege de snelheid...
Imagetank does the trick bij mij...
Tja, je hebt natuurlijk altijd mensen die het net iets beter voor elkaar hebben :o
Canon EOS 350D Digital Rebel + beetje glas
[b][i]"Beste groothoeklens?" "Twee stappen terug en kijk voor het aha-gevoel." (Ernst Haas)
[/i][/b]
[i][color=#999999]http://www.dolmanonline.nl[/color][/i]
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Ik denk niet dat deze oplossing bedoelt is voor mensen die al een imagetank hebben maar iemand die wel een externe harde schijf gebruikt in combinatie met z'n laptop kan dit een "goedkope" tussenoplossing zijn ;-)
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

The USB Anywhere connects two mass-storage devices (media reader, digital camera, hard drive) using USB cables to transfer photos, songs, and files from one device to the other-all without a computer.
Als ik het goed lees kun je ook een cardreader aansluiten. Ben je van het USB 1.0 probleem af.

Voor mensen die een externe harddisk hebben en niet "in het veld" werken misschien geeneens zo gek.

Als je toch met de auto op vakantie gaat: neem je gewoon je 250 gig mee, kun je even vooruit. :D
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLON
The USB Anywhere connects two mass-storage devices (media reader, digital camera, hard drive) using USB cables to transfer photos, songs, and files from one device to the other-all without a computer.
Als ik het goed lees kun je ook een cardreader aansluiten. Ben je van het USB 1.0 probleem af.

Voor mensen die een externe harddisk hebben en niet "in het veld" werken misschien geeneens zo gek.

Als je toch met de auto op vakantie gaat: neem je gewoon je 250 gig mee, kun je even vooruit. :D
Snap ik allemaal, maar: gaat die externe harddisk die je al hebt ook werken zonder 220V in de buurt??
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

fokkedeboer schreefCOLONSnap ik allemaal, maar: gaat die externe harddisk die je al hebt ook werken zonder 220V in de buurt??
Ik denk dat je daar een goed punt hebt :)
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

vandaar ook mijn opmerking:
"voor mensen die niet in het veld werken"

Ik zat meer te denken aan mensen die genoeg geheugen hebben om de dag door te komen en alllen in vakanties wat klem komen te zitten. Voor vakanties als je 'savonds stoom hebt is het misschien een niet zo dure oplossing.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik snap je punt nu, maar mijn harddisk is iets moderner, die doet het niet op STOOM :lol: :lol:
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
MacLady
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 448
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 20:07
WoonplaatsCOLON Tussen de buren in
CONTACTCOLON

"• Operates on 3 AAA alkaline batteries"

:wink: :D

Hij is nog niet leverbaar zag ik....maar voor mensen die het dus echt alleen als sporadisch kaartruimtegebrekopvulling (leuk scrabble woord Hahahaha) gaan gebruiken een leuke oplossing!
[size=75]Groetjes Anita
Vanaf nu met de Canon EOS 30D! En een hele rugzak vol spulletjes.
[url=http://home.planet.nl/~tieleman.foto/fotografie/]Mijn eigen website![/url] [/size]
Gebruikers-avatar
jurgen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:01

Ik heb zo'n dingetje al ruim een jaar.
van sitecom

handig want ik heb een HD MP3 speler! Dan heb je geen stoom of stopcontact nodig :lol:

http://www.sitecom.nl/products_info.php ... 8&grp_id=1
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

MacLady schreefCOLON"• Operates on 3 AAA alkaline batteries"
Heb laatst ook eens naar zo'n ding gekeken en ook daar stond op dat ie op penlite's zou werken. Toen ik de handleiding las, stond daar duidelijk dat de externe disk apart van stroom voorzien moest worden!!
Misschien is dat bij deze wel anders.

Misschien kunnen we ergens meer info opvragen. Dit is een goedkope oplossing voor het imagetank principe als je toch al een externe disk hebt.

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
zzzzzzzzzzzz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 19:30
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

externe HD's (en dan vooral de 3.5" modellen) hebben z.g.a. altijd 230v spanning nodig om te kunnen werken.

Bij 2.5" (laptop) HD's word de benodingde spanning meestal uit de USB poort gehaald. deze werkt op 5V

De 5V voor de laptop hd's is lastig aan te komen op vakantie...

de 230V voor de 3.5" modellen is echter geen probleem.

Toen mijn ouders enkele jaren geleden hun powershot S30 kochten (voornamelijk voor op vakantie) hebben ze gekeken naar een reislader (voor 12v) deze was echter nogal prijzig.

Een omvormer waarmee je van de 12v boordspanning van je auto 230 volt kunt "maken" was goedkoper (en universeel inzetbaar)

zo een omvormer kost tegenwoordig vaak neit meer dan een euro of 30...
(voor laag vermogen)

kun je ook meteen de accu's van je cam en je telefoon enz. oplaten :D



Een imagetank zal toch wel handiger blijven...
[size=75]
Canon EOS 350D | EF-S 18-55 | EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM | EF 50 f1.8 | wat geheugen en wat accu's[/size]
Gebruikers-avatar
jurgen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:01

Heel handige optie voor bezitters van een HD MP3 speler!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar